• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Nieuw van NETGEAR: Total Network Solution

‘Compleet pakket diensten voor partners’

04-01-2024
Netgear Total Solution ICP2023#-6
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

NETGEAR is een belangrijke leverancier van zakelijke communicatieoplossingen. De markt is zeer competitief en vernieuwingen zijn nodig om frontrunner te blijven. We spraken tijdens Cloud Expo 2023 met Presales Engineer Gillian Roseval en Partner Manager Thomas Verheul onder andere over de propositie Total Network Solution die bij NETGEAR centraal staat.

Netgear Total Solution ICP2023#-6Thomas Verheul is werkzaam als IT VAR/DMR & E-Commerce Partner Manager Benelux, en hij is helder over zijn missie. “NETGEAR is een bedrijf dat duidelijke keuzes maakt. We gaan voor het middensegment in de zakelijke markt en doen er alles aan om resellers te ondersteunen bij het leveren van maatwerk. We bedienen dit marktsegment vanuit onze Value Added Resellers, Managed Service Providers en DMR’s.”

Gillian Roseval heeft de opdracht resellers te ondersteunen in het presales-traject. Gillian: “Ik zie erop toe dat we de wens van eindgebruikers realiseren met de juiste hardware en configuraties. Het moet allemaal naadloos samenwerken. Samen met partners zorgen voor de ideale oplossing binnen het gewenste budget. Ik ben er om de partner te helpen en ondersteunen bij zijn werk. Ik denk dat we daar bij NETGEAR heel goed in zijn omdat we enterprise-kwaliteit leveren voor een mkb-budget.”

Thomas en Gillian leggen uit dat ze met resellers meedenken. “Zo ook over opkomende trends en de impact daarvan op toekomstige infrastructuur”, zegt Thomas. “Op die manier krijgen eindgebruikers de premium-ervaring die ze mogen verwachten van een premium-aanbieder.”

Total Network Solution

NETGEAR biedt partners met Total Network Solution een compleet pakket waarmee ze hun klanten kunnen bedienen. Het concept bestaat uit hardware, software en support en is een combinatie van NETGEAR pro-routers, smart switches en wifi-access points, eventueel aangevuld met mobiele hotspots. Dit pakket wordt gemanaged vanuit het platform Insight voor cloudbeheer.

De nieuwe oplossing wordt ondersteund door de uitgebreide presales- en aftersales-support. “In onze markt verandert er veel”, zegt Gillian. “Het is onze taak om mee te denken met onze resellers. Wat willen klanten op dit moment en wat hebben ze op basis daarvan in de toekomst nodig? Meedenken is dus vooruitdenken binnen de grenzen van het beschikbare budget en de verwachtte ontwikkelingen in de infrastructuur. De levensduur van een wifi-infrastructuur is globaal een vier à vijf jaar. De overgang van Wi-Fi 5 naar Wi-Fi 6 past in dit schema. Daarom moet je vooraf realiseren welke componenten dan aan vervanging toe zullen zijn. Maar als je kijkt naar de switchcapaciteit binnen het netwerk, dan is deze afhankelijk van hoe groot jouw netwerk wordt en of er genoeg bandbreedte aanwezig is om Wi-Fi 6 te ondersteunen. Kan dat deel van het netwerk bij een wifi-upgrade behouden blijven? Als je echter qua bandbreedte of capaciteit moet meegroeien met de Wi-Fi 6-behoefte, dan moet de capaciteit van de switches ook worden geactualiseerd. Dit soort transities zijn goed, te voorspellen en daar denk ik vanuit NETGEAR dus over mee.”

Dagelijkse uitdagingen

Precies op het punt van vooruitdenken zien Thomas en Gillian nog dagelijks uitdagingen bij veel partners. “Veel van hen standaardiseren de vaste infrastructuur en access points van hun klanten nog vaak op 1 Gbps, terwijl dat met de kennis van nu eigenlijk 2,5 Gbps zou moeten zijn”, weet Thomas. “Om de juiste investering te doen, moet je dus ook zorgen dat de netwerkswitches op de afzienbare termijn passend zijn. Je wilt een non-blocking-netwerk creëren. Voor de upgrade van je draadloze netwerk heeft de vaste infrastructuur dan alle bandbreedte die nodig is. Je hebt dan op voorhand de hogere wifi-snelheid die wordt ondersteund bij de netwerkswitches. De genoemde technology cycle van 4 à 5 jaar op wifi, hebben we verwerkt in de garantie van de producten. Alle NETGEAR WiFi 6-producten hebben dus een garantie van 5 jaar in de lijn met een Wi-Fi First-aanpak. Op kantoren maakt bekabeling definitief plaats voor wifi.”

Motor

Voor NETGEAR zijn de Total Network Solution met het cloudplaform NETGEAR Insight als de motor voor de combinatie van hardware, software en support. “Klantendata blijft altijd on-site”, zegt Gillian. “Enkel de frontend wordt vanuit de cloud geleverd zodat de datasecurity geborgd is. Met Insight kunnen beheerders de TNS-componenten altijd en overal bewaken en beheren. Speciaal voor resellers is er ook een Pro-versie met multi-tenantbeheer. Deze versie geeft beheerder een volledig overzicht van de netwerken van al hun klanten via één single pane of glass, terwijl deze netwerken wel gescheiden blijven. Resellers kunnen uitgebreide rapportages maken met dit systeem en die delen met hun klanten. Zo maak je als reseller ook je relevantie als beheerder inzichtelijk voor klanten.”

tns_diagramDeze aanpak van NETGEAR staat volgens Thomas ten dienste van partners. “Als leverancier is het onze taak om resellers optimaal helpen met het bedienen van hun klanten”, zegt hij. “Resellers voeren op deze manier een heel andere gesprekken met klanten. Ze praten dan over zaken als het aantal zware gebruikers op je netwerk of de exponentieel zwaardere netwerkbelasting. Dat vraagt om aanpassingen. Op basis daarvan kunnen de juiste vervolgacties worden opgestart. De eindklanten weten dan exact wat er op het netwerk gebeurt en hoe zij het in topconditie houden. Voor onze resellers zijn dat de betere klantgesprekken.”

Voor meer informatie over de Total Network Solution of andere NETGEAR-producten en diensten neem je contact op met Partner Manager Benelux Thomas Verheul via tverheul@netgear.com of 0640 962 021, Presales Engineer Benelux en Nordics via gillian.roseval@netgear.com of 0615 308 445.

 

Dit artikel verscheen eerder in ITChannelPRO magazine 2023-06

 

Tags: ITchannelPRO Magazinenetworkingrouter

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
fax legacy

Lachen om de fax

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon