NEC Enterprise Solutions heeft het open cloud communicatieplatform UNIVERGE BLUE geïntegreerd met Microsoft Teams. Deze gezamenlijke diensten zijn per direct beschikbaar voor Nederlandse klanten die hun communicatie willen stroomlijnen voor optimale bereikbaarheid.
Voor of Met Teams
UNIVERGE BLUE ‘voor’ Microsoft Teams integreert de communicatie-oplossing van NEC naadloos in Microsoft Teams, legt Fred uit. “Deze oplossing is ideaal voor klanten die Microsoft Teams willen blijven gebruiken voor collaboration (chatten, bestanden delen en videovergaderingen) en ook de uitgebreide PBX-functies van UNIVERGE BLUE willen gebruiken”, zegt hij. “Als onderdeel van het aanbod beschikken ze standaard over onder andere een automatische assistent, oproepwachtrij, automatische bedrijfsbrede gespreksopname en bereikbaarheidsrapportages. Alle oproepen worden beheerd, gerouteerd en geplaatst in hun vertrouwde Microsoft Teams-interface. Kortom, directe onboarding en naadloze adoptie voor de gebruiker.”
Met Teams
UNIVERGE BLUE ‘met’ Microsoft Teams is voor bedrijven die hun samenwerking hebben gericht op Microsoft Teams, maar die de geavanceerde telefoniefuncties van een communicatie-oplossing nodig hebben. Ze blijven Microsoft Teams gebruiken voor chat, bestanden delen en videovergaderen, maar krijgen ook het communicatieplatform van NEC rechtstreeks binnen Microsoft Teams, inclusief contact center en geavanceerde oproeproutering. Dankzij Single Sign-On (SSO) kunnen klanten UNIVERGE BLUE gebruiken met hun inloggegevens van Microsoft 365.
Sterke punten combineren
NEC speelt hiermee in op de enorm snelle groei van Microsoft Teams in het afgelopen anderhalf jaar, weet Fred. “Op deze manier combineren we de sterke punten van UNIVERGE BLUE met de voordelen van Microsoft Teams. Alles via een beheerportal, per maand op- en af te schalen en 24/7 ondersteuning met toonaangevende 99.999 procent uptime SLA.”
(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)