“Iedereen wil naar de cloud, maar 100 procent naar de cloud gaat niet.” Was getekend, CEO Michael Ataman van ncubed, dat deel uitmaakt van de 90North Group. Onder andere legacysystemen vormen vaak een struikelblok. In nauwe samenwerking met partner Interxion, onderdeel van Digital Realty, slaat ncubed een brug naar de cloud.
Alles aan elkaar knopen
De legacy dan maar vervangen? Dat is in de visie van ncubed zeker niet altijd de oplossing en ook niet duurzaam. “Je moet pas vervangen als het echt nodig is”, aldus Michael. In plaats daarvan haalt ncubed bottlenecks in brownfieldomgevingen weg door slim om te gaan met de allernieuwste opensourcetechnologieën en die toe te passen op bestaande apparatuur. “We knopen alles aan elkaar door middel van heel veel automation.”
Daarbij helpt ncubed bedrijven ook bij hun transitie naar de cloud. “Dan heb je voor de legacysystemen een plaats nodig zo dicht mogelijk bij die cloud”, legt Michael uit. Interxion biedt die plaats met 290 state-of-the-art datacenters op alle continenten. Samen vormen die het datacenterplatform platformDIGITAL. “En het mooie is dat in de datacenters van Interxion Digital Realty niet één cloud maar alle clouds binnenkomen.”
Warme band met Interxion
Al geruime tijd onderhoudt ncubed een warme band met Interxion Digital Realty. “Bij Interxion gaan relatie en inhoud hand in hand”, weet Michael. In de samenwerking kan ncubed zorgen voor de migratie naar een datacenterlocatie van waaruit weer met de cloud wordt geconnecteerd. “Wij zijn een partner in het totaal ontzorgen van de klant op het gebied van connectiviteit.” En dan niet alleen voor de klanten van ncubed, maar ook voor de klanten van Interxion.
“ncubed is voor ons een unieke partner die een aanvulling vormt op ons fundament, en ook een zeer noodzakelijke partner”, zegt Hans Horn, Manager Channel & Alliances bij Interxion Digital Realty. Volgens hem is er sprake van een ‘sterke wisselwerking tussen de twee partijen’. “Zonder partners zouden onze datacenters min of meer op een eiland opereren. Een partij als ncubed bouwt bruggen tussen dat eiland en bijvoorbeeld de verschillende vestigingen van de klant.”
“Het op een verantwoorde en kostenefficiënte manier ontsluiten van de cloud, werkt als het ware als een katalysator voor de digitale transformatie”, vervolgt Hans. “De IT-infrastructuur is de slagader geworden van veel organisaties. Dan is het belangrijk dat je oplossingen omarmt die toekomstvast zijn. Oplossingen die niet alleen vandaag voldoen maar ook morgen en overmorgen. Interxion Digital Realty in combinatie met ncubed voorziet daarin.”
Flexibele samenwerking
Volgens Hans past de samenwerking met ncubed naadloos in de visie van Interxion Digital Realty. “Wij geloven sterk in de kracht van een ecosysteem met complementaire en specialistische partners die met specifieke services, oplossingen en kennis sterk zijn op hun eigen terrein. Samen bieden we de klant een zo compleet mogelijke propositie. Wij gaan daarbij ook niet op de stoel van de partner zitten. Je moet elkaar proberen te versterken, en zelf doen waar je goed in bent.”
Partners kunnen volgens Hans flexibel samenwerken met Interxion. “Ons Channel & Alliances-programma staat open voor complementaire partners die waarde toevoegen en zo platformDIGITAL kunnen verrijken en ten goede komen aan de gehele community.” Het programma biedt zowel een ‘Resell-’ als een ‘Referral’-model. De eindklant van een partner zoals ncubed kan de datacenterdienstverlening van Interxion dus zowel bij ncubed als rechtstreeks bij Interxion afnemen.
“Voor ons maakt het niet uit voor welk model de klant kiest”, besluit Michael. “Sommige klanten willen volledig worden ontzorgd en één rekening van ncubed ontvangen, terwijl andere klanten het contact met de verschillende leveranciers zelf willen onderhouden. Het is uiteindelijk de klant die beslist en die moet daarin de volledige vrijheid hebben.
Interesse in een samenwerking met Interxion Digital Realty? Neem dan contact op met Hans Horn via 06 837 096 36 of stuur een mail naar hans.horn@interxion.com.
(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)