De Within Reach Group (WRG) versterkt zijn positie in de ICT- en telecommarkt met de overname van Intercity Nederland. Intercity Nederland is in 1994 opgericht en actief als een van de eerste aanbieders van mobiele telefonie voor de zakelijke markt met een nadrukkelijke focus op het MKB. WRG is het moederbedrijf van Voiceworks, Xenosite, Summa Networks en Summa.
Door de acquisitie van Intercity Nederland komt de totale jaaromzet van de WRG uit op 73 miljoen euro. Dankzij deze schaalvergroting zullen zowel partners als eindgebruikers profiteren van een brede communicatie-expertise, is de verwachting van het bedrijf. Martijn van der Pas, CFO van de Within Reach Group: “Na de overname van Xenosite in 2017 heeft de WRG nu Intercity Nederland toegevoegd. Binnen de groep heeft elk van de WRG-labels zijn eigen focus en bedieningsmodel voor een optimale marktbewerking.”
Intercity Nederland
Intercity Nederland biedt een unieke propositie van diverse specialistische ICT-oplossingen voor het MKB, waaronder mobiel, Unified Communications en ICT-diensten. Intercity Nederland gaat volledig onafhankelijk van de andere labels binnen de WRG opereren en blijft gevestigd op de huidige locatie in Amsterdam. Ook na de overname blijven alle medewerkers behouden en blijft Simon Wort CEO van het bedrijf, met een focus op strategie en uitbreidingsplannen.
Simon Wort: “De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt aan een nieuwe koers om ons groeiende klantenbestand een compleet portfolio aan veilige communicatie- en innovatieve ICT-oplossingen te bieden. De overname is een strategische en doordachte beslissing die de groei zal faciliteren om zowel Intercity Nederland als de Within Reach Group naar een hoger niveau te tillen.”
Schaalvergroting
“Met de acquisitie van Intercity Nederland vergroten we onze schaal en verbeteren we onze inkoopkracht, voornamelijk op mobiel. Dit is noodzakelijk om te kunnen blijven groeien en concurreren binnen de snel consoliderende ICT- en telecommarkt. Daarnaast biedt Intercity Nederland ons de mogelijkheid om meer eindgebruikerskennis op productniveau op te doen en deze beschikbaar te stellen aan alle labels binnen de WRG. Dit verschaft niet alleen de labels, maar ook de resellerpartners de mogelijkheid een unieke propositie aan te bieden die perfect aansluit bij hun specifieke doelgroep binnen de markt,” besluit Martijn van der Pas.