• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

‘Mobiliteit altijd benaderen als één dienst’

CEO Marius Savelbergh van oneCentral over vast-mobiele integratie:

09-10-2020
Group of men and women work together top view close-up holding smartphones browsing internet working mobile

Group of men and women work together top view close-up holding smartphones browsing internet working mobile

Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

oneCentral biedt met de dienst Air MX een native-oplossing die een directe netwerkverbinding legt tussen een telefooncentrale op het oneCentral-platform in de cloud en mobiele toestellen van klanten. Air MX is nu ook beschikbaar als hybride oplossing op de netwerken van T-Mobile én Vodafone.

Air MX van oneCentral bestaat al een paar jaar en heeft zich bewezen als betrouwbare dienst voor vast-mobiele integratie. De oplossing is in-house ontwikkeld op het eigen communicatieplatform. Air MX voorziet volgens CEO Marius Savelbergh in een groeiende behoefte bij bedrijven. Partners krijgen in toenemende mate vragen over het integreren van vaste en mobiele communicatie bij hun klanten. In dat licht heeft oneCentral de oplossing Air MX recent interessanter gemaakt door uitbreiding met grotere databundels. Plus, de hybride oplossing waardoor bedrijven nu ook kunnen kiezen voor het mobiele netwerk van T-Mobile, dat van Vodafone of een combinatie van beide. Momenteel wordt gewerkt aan de e-SIM’s die op korte termijn beschikbaar worden voor partners.

Directe koppeling

oneCentral heeft bij de bouw van Air MX gekozen voor een directe koppeling tussen telefooncentrales van klanten op het oneCentral-platform in het datacenter of op locatie en de SIM’s op de mobiele netwerken van T-Mobile en Vodafone. “De intelligentie zit ‘m in de combinatie van de netwerken en de PBX-oplossingen op ons platform. De werking van toestellen is onveranderd en bovendien kunnen bedrijven hierdoor alle merken en types aansluiten. De features zijn ook eenvoudiger uit te breiden en klanten kunnen makkelijker additionele beveiliging en extra filters activeren. De directe koppeling zorgt bovendien voor een aanmerkelijk betere gesprekskwaliteit dan bij oplossingen die gebruik maken van de dataverbindingen van een mobiel netwerk”, zegt Savelbergh. “Al met al kunnen we de kwaliteit beter garanderen en sluiten we beter aan bij de wensen van klanten. Bedrijven willen hun medewerkers nu uitrusten met betere communicatietools aangezien het gaat om de bereikbaarheid van hun organisatie.”

Meedenken met de klant

Savelbergh vindt de term VaMo te veel omvattend. Zo lijkt het volgens hem dat vaste en mobiele communicatie twee domeinen zijn die moeten worden gecombineerd. “oneCentral heeft vast-mobiel altijd als één dienst benaderd. We begeleiden partners dat ze er op deze manier met klanten over praten”, zegt hij. “Hetzelfde geldt overigens voor spraak en data. Veel bedrijven denken bij VaMo aan vaste en mobiele telefonie maar waarom zouden ze hun mobiele data hier niet in betrekken? Zo zorg je ervoor dat je inzicht krijgt in wat medewerkers doen met die mobiele data en kun je je organisatie beter managen en sturen. Zeker in ‘het nieuwe normaal’ met een groeiend aantal flexwerkers kan meer inzicht helpen bij het maken van strategische keuzes. Praat daarover met medewerkers en stel een duidelijk beleid op met een firewall, policies, rechten en afspraken over werktijden. Al die informatie zit in het netwerk en is gekoppeld via de SIM-kaart. Natuurlijk kan het voorkomen dat bedrijven en werknemers nog wat huiverig zijn of moeite hebben met alle instellingen van deze moderne communicatieoplossingen. Partners kunnen die huiver wegnemen door met de klant mee te denken.”

Partners

oneCentral Air MX wordt uiteraard ook door partners aangeboden. Voor hen is het volgens Savelbergh van belang dat ze niet in de traditionele interpretatie van VaMo blijven steken maar juist hier hun toegevoegde waarde laten zien. “De mobiele telefoon met internet, verbindingen en bundels is onderdeel van de bedrijfsvoering. Daar hoort continuïteit bij. Partners kunnen dit gieten in een echte vast-mobiele oplossing die ze voor klanten implementeren”, denkt Savelbergh. “Klanten hebben deze behoefte, maar ze willen geen ingewikkelde implementatietrajecten en instellingen beheren. Er zijn tegenwoordig ook zoveel technische mogelijkheden. Van hosted-telefonie, mobiele abonnementen, databundels en verbindingen tot applicaties, bereikbaarheidsoplossingen en collaborationtools. Logisch dat veel bedrijven het moeilijk vinden om te definiëren hoe ze het precies willen. De technologie moet voor hen werken. Om dit te bereiken moet je als organisatie eerst organiseren en dan automatiseren. En dat vraagt om geduld en een luisterend oor. In de dialoog ontdekken mensen wat voor hen werkt. Zo maak je als partner het verschil en kun je combinaties maken die aansluiten bij de behoeftes van de klant. Er is niet één ultieme oplossing.”

Tags: datacentermobiele communicatie

GerelateerdeBerichten

Leeg Datacenter NAP

Zoveelste ophef over het watergebruik van datacenters

2025/07/30
Cellnex-vierkant-logo

Cellnex en ODIDO samenwerking vernieuwd en uitgebreid

2025/07/25
Volgend bericht
nutanix

Nutanix komt met geavanceerd datamanagementplatform voor hybride en multicloud-omgevingen

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon