• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Mobiel, vast, stroom en gas via één aanbieder, logisch of niet?

14-12-2020
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Steeds meer partijen in de markt combineren telecom met energie. Budget Thuis biedt zowel een alles-in-1-pakket en mobiel, als gas en stroom aan. Een combinatie vol kansen, meent sales director Sebastiaan Rigter. 

Een ondernemer wil zich onderscheiden. De combinatie van telecom met elektriciteit en gas lijkt daarvoor op het eerste gezicht misschien niet de meest voor de hand liggende actie. Toch is het geen onlogische keuze, vinden ze bij Budget Thuis. Wat internet, telefonie en televisie namelijk met energie gemeen hebben, is dat ze gewoon goed moeten werken. Altijd.

“En dan het liefst tegen een zo laag mogelijke prijs, zonder dat de klant er omkijken naar heeft. Het zijn allemaal producten waarmee een klant niet per se veel binding heeft maar die wel onmisbaar zijn voor ieder huishouden”, zegt sales director Sebastiaan Rigter. Sinds januari zijn de drie diensten van Budget Thuis allemaal live: Budget Mobiel (sim only), Budget Alles-in-1 (internet, tv en bellen) en Budget Energie (stroom en gas). Hiermee is er ook voor retailers en resellers een interessante propositie in de lucht, zo meent hij: “De combinatie van vast en mobiel met energie biedt niemand anders voor heel Nederland aan en is daarmee een unieke totaaloplossing. Het biedt resellers onderscheidend vermogen en extra verkoopkansen.” 

Klantloyaliteit 

Met de tarieven bevindt Budget Thuis zich onderaan in de markt. Dat maakt de producten volgens Sebastiaan goed verhandelbaar. “Ons onbeperkte sim-only-abonnement bijvoorbeeld, is laagdrempelig dankzij het aanbod van onbeperkte telefonie en internet voor twintig euro per maand en de maandelijkse opzegbaarheid, en daarmee ook commercieel interessant voor onze partners. De combikorting die klanten ontvangen bij afname van meerdere producten – en die kan oplopen tot dertig euro in de maand- vergroot de klantloyaliteit. Vooralsnog ligt de focus voornamelijk op de consumentenmarkt. Op dit moment bedienen we ongeveer 850.000 telecom- en energiegebruikers in Nederland.” 

MediaMarkt  

Budget Energie levert groene stroom en heeft een samenwerking met MediaMarkt. Klanten kunnen er in vijftig vestigingen van de elektronicaketen voor terecht. Daarnaast is de groene energie van het energiebedrijf verkrijgbaar via de eigen website, deur-tot-deurverkoop en energieveilingen. De producten van Budget Thuis zijn eveneens te vinden op prijsvergelijkingssites en andere wederverkoopkanalen, en -zo ook de energie- bij The Phone House. Budget Mobiel is onder meer verkrijgbaar bij alle Primera-vestigingen in Nederland en uiteraard via de eigen website. “Daarnaast doen we zaken met Google via Tech Data en Happy Plugs via One Stop Mobile, wat de propositie voor de klant ook weer verbetert”, voegt Sebastiaan toe. 

Het begin 

Internet, telefonie en televisie van Budget Alles-in-1 draaien op het KNP-netwerk. Energie had het bedrijf van origine al in eigen huis dankzij de roots in de energiemarkt. Budget Thuis is de overkoepelende naam voor alle producten, maar Budget Energie was er eerder. Voor de historie moeten we terug naar 2008, toen energiebedrijf Nuts Groep Atoomstroom lanceerde met de levering van kernenergie. Sebastiaan: “Na de ramp met de kerncentrale in Fukushima is het bedrijf daarvan afgestapt en overgeschakeld op groene stroom onder de naam Budget Energie. In 2018 bundelden we de krachten met de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE). Het was in hetzelfde jaar dat de samenwerking met MediaMarkt begon voor de verkoop van onze energie. Dat concern verkoopt natuurlijk ook internet, en daar zagen we een haakje.” 

Mobiel 

Het aanbieden van telecom -een alles-in-1-pakket- als energieleverancier is niet compleet nieuw. De nieuw verworven loot aan de boom NLE bood op dat moment al internet, televisie en internet aan onder de naam NLEx. Dat merk verdween, en kreeg een re-branding naar het huidige Budget Alles-in-1. Met het acquireren van Robin Mobile in 2019 is ook de mobiele divisie gecoverd met Budget Mobiel.  

Uitbreiden 

De komst van Budget Thuis, in zeker opzicht toch ook een prijsvechter, ziet Sebastiaan niet per definitie als een bedreiging voor andere spelers. Wel gelooft hij dat deze de concurrentie scherp houdt. “We zitten natuurlijk laag met de tarieven en in de markt van mobiel groeien we aanzienlijk. Steeds meer Nederlanders kiezen voor sim only en kopen liever zelf een toestel in plaats van een duur abonnement af te sluiten dat bovendien leidt tot een BKR-registratie. Vanzelfsprekend willen we die tak uitbreiden en hetzelfde geldt voor ons Alles-in-1-pakket. Er zijn steeds meer mensen die meerdere diensten van Budget Thuis afnemen en het doel is ook dat de groep multi-utility klanten groter wordt.” 

NLE en Budget Energie samen bekleden volgens Sebastiaan op dit moment de nummer vier-positie van energieleveranciers met een marktaandeel van rond de acht procent. Ook daarin hoopt het bedrijf te groeien. “We staan zeker open voor nieuwe partnerships met partijen die bij ons passen.” 

Tags: partners

GerelateerdeBerichten

kpn

KPN Partner Network introduceert nieuwe Midmarket formule

2024/12/06
Bob Innemee - ResellMobiel

ResellMobiel: De nieuwe White Label mobiele aanbieder voor Telecom/ICT-Resellers

2024/12/02
Volgend bericht
gaia-x-210-280px

Stand van zaken GAIA-X en de rol van Nederland

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon