Als nieuwe marketingspecialist bij Omada staat Miranda Smit voor een boeiende uitdaging: het positioneren van een veelbelovend merk in een snel veranderende markt. En dit zijn haar plannen.
“Over drie jaar zie ik Omada gepositioneerd als de slimmere cloud based netwerkoplossing voor de zakelijke markt”, vertelt Miranda. “Omada heeft nu al een unieke positie, en ik geloof dat de customer base in die tijd flink zal groeien doordat organisaties ontdekken dat er veel tijd en geld bespaard kan worden door hun draadloos netwerk slimmer in te richten.”
Een unieke propositie
Wat Omada uniek maakt, is dat het inspeelt op de problematiek van eindgebruikers die kampen met soms complexe uitdagingen. Tijdens webinars en trainingen ontdekken partners welke oplossingen er mogelijk zijn. “Denk hierbij aan het gebruik van verschillende devices en merken die qua configuraties niet hetzelfde zijn”, legt Miranda uit. “Of aan de strenge security-eisen die niet binnen één portal passen.”
Gedreven door uitdagingen
“Ik voel me gedreven door deze mooie uitdaging”, stelt Miranda stellig vast. “Marketing binnen de techniek of IT, waar veel R&D plaatsvindt, heeft mij altijd veel voldoening gegeven.” En die uitdaging is wat Miranda drijft. “Ik verwacht dat ik mijn creativiteit goed kwijt kan om soms ‘saai ogende’ productlijnen en processen wat extra ‘jeu’ te geven en als brand te boosten. Ik zie in Omada een merk met veel potentie om snel te groeien.”
Miranda verwacht dat die verandering goed zichtbaar zal zijn in de markt. “Nu zijn TP-Link en Omada nog op één lijn te vinden, maar het is mijn taak om ervoor te zorgen dat Omada duidelijk wordt onderscheiden, zodat beide merken hun eigen kracht kunnen benutten. TP-Link als consumentenlijn en Omada als de netwerkoplossing voor de zakelijke markt.”