• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Michiel Roels van Kyocera over PaaS

‘Logisch en noodzakelijk voor IT-partners’

09-04-2024
Michiel Roels _ Kyocera
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Michiel Roels is Channel Partner Manager bij Kyocera Document Solutions Nederland. In deze rol heeft hij veel zien veranderen bij partners en hun diensten. Hij praat ITchannelPRO bij over het belang van Printing as a Service (PaaS) voor het kanaal en over de rol van Kyocera.

Michiel Roels _ KyoceraKyocera Document Solutions levert printers, multifunctionals en document solutions, uitsluitend via partners. Die partners zijn volgens Michiel in drie groepen in te delen. “Er is om te beginnen een groep productspecialisten; daar zit in de regel veel kennis over onze producten en diensten. De tweede groep noem ik voor het gemak de kantoorvakhandel. Zij bieden complete kantoorinrichtingen, waaronder printing.”

Printen als recurring business

De derde groep partners omschrijft Michiel als IT-partijen, en deze groep staat tijdens het gesprek centraal. “Zij leveren hardware, software en services aan hun klanten. Printen is hier vaak een bijzaak. Het werd primair gezien als een eenmalige transactie, en veel minder als een manier om recurring business te genereren.”

Kyocera ziet dat er bij de IT-partijen veel verandert. “We zien deze bedrijven steeds meer opschuiven, van leverancier van producten naar leverancier van oplossingen. Ze spelen daarmee in op de klantvraag, want er zijn tegenwoordig andere eisen. Klanten willen geen verhalen horen over hardware en software, maar gewoon beschikken over functionerende en veilige werkplekken, die bij voorkeur als dienst worden afgenomen. Het begon ooit met kantoorautomatisering en toegang tot bedrijfsapplicaties in de cloud. Daar wordt inmiddels steeds meer security en hardware aan toegevoegd. Printing loopt nog wat achter, maar we zien de vraag snel toenemen.”

PaaS welkome uitbreiding

IT-partijen zien de omzet uit deze recurring business groeien. Tegelijkertijd zoeken ze naar manieren om de klant binnen dat model meer te leveren, en voor langere duur. Daarom is Printing as a Service een hoogst welkome uitbreiding van het portfolio.

PaaS houdt in dat de partner zijn klant geen printers meer verkoopt, maar dat hij tegen een periodieke vergoeding zijn klant garandeert dat er geprint kan worden. Michiel: “Als wij het over PaaS hebben dan bedoelen we trouwens printers, multifunctionals en document solutions als een dienst, die wij de partner bieden op basis van koop of lease. Partners hebben de volledige vrijheid dat verder te bundelen met het bestaande serviceaanbod, en klanten te factureren op hun gewenste manier. Partners kunnen zelf de regie behouden bij de facturatie, maar wij kunnen dit ook verzorgen.”

IT-partijen die PaaS willen toevoegen aan het portfolio, kunnen rekenen op de kennis en ondersteuning van Kyocera. “Wij zorgen ervoor dat ze met hun klanten het gesprek over PaaS aan kunnen gaan. We bieden uiteraard trainingen, maar we gaan net zo makkelijk met de partner mee naar een klant. We doen het dan samen.”

PaaS-gesprek is nodig

PaaS vormt dus een logische uitbreiding van het portfolio van IT-partners, en tegelijk is er de groeiende marktvraag. Het gesprek over PaaS is volgens Kyocera daarom belangrijk en nodig. Maar er is meer mogelijk, stelt Michiel. Door een gesprek over printers kan de IT-partner ook digitaliseringsprocessen op de agenda zetten, gesteund door Kyocera. “Dan hebben we het niet alleen over het verminderen van de papier-output. Het gaat ook om vraagstukken als security en procesoptimalisatie. We hebben bij Kyocera een speciale assessment tool die helpt die stappen in kaart te brengen. Zo krijgt de klant van de partner een helder advies. Dat biedt ruimte voor nog meer recurring business en een nog betere klantrelatie.”

Ongestoord printen

Printen blijft voor veel organisaties onmisbaar. Kyocera ondersteunt de partners, zodat hun klanten ongestoord kunnen blijven printen. Denk aan onsite-garantie met een responstijd van acht werkuren of het automatisch versturen van toners.

Bij Kyocera is de partner altijd het eerste en enige aanspreekpunt van de eindklant. Michiel: “Daarmee onderscheiden we ons. We zullen de klanten van een partner nooit direct benaderen. Dat de markt opschuift naar PaaS brengt daar geen verandering in. Wij faciliteren de partners in Nederland met een team van 70 collega’s en zeer korte lijnen. Partners kunnen zo uit eigen naam en met eigen facturen PaaS-diensten leveren en bundelen.”

Heb je belangstelling voor de partnerpropositie van Kyocera? Lees HIER meer of  contact op met Channel Partner Manager Michiel Roels via michiel.roels@dnl.kyocera.com.

 

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024 #01)

 

Tags: ITchannelPRO Magazinepartnersprinter

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
Review of the Summer 2023 Microsoft Exchange Online Intrusion - CSRB_Review_of_the_Summer_2023_MEO_Intrusion_Final_508c.pdf

Vernietigend oordeel over Microsoft

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon