Meta, moederbedrijf van Facebook en Whatsapp, opent op 9 mei de Meta Store. Het is volgens Meta een ‘hands on experience store’ waar klanten de hardware van Meta kunnen proberen, zoals Portal, Ray-Ban Stories en Quest 2.
Klanten kunnen in de winkel onder andere via interactieve demo’s met Portal videogesprekken voeren met winkelmedewerkers, ontdekken hoe Ray-Ban Stories werken en de ‘magie van VR ontdekken’, aldus een bericht op de site van Meta. “Bij de Meta Store willen we dat je met alles communiceert. We willen dat je dingen ophaalt. We willen dat je het voelt”, aldus Martin Gilliard, hoofd van Meta Store, in het bericht. “Als mensen de technologie eenmaal ervaren, krijgen ze er meer waardering voor. Ons doel met de Meta Store is om mensen te laten zien wat er mogelijk is met onze producten van vandaag, terwijl we een blik werpen in de toekomst als de metaverse tot leven komt – en hopelijk werkt dat concept een beetje demystificerend in het proces.”
Demoruimte
De Meta Store beschikt ook over een interactieve Quest 2-displaywand, zodat bezoekers de hardware, accessoires en de uitgebreide content kunnen verkennen. Last but not least is er de Quest 2-demoruimte, waar bezoekers Beat Saber , GOLF+, Real VR Fishing of Supernatural kunnen uitproberen op een groot, kamerbreed gebogen LED-scherm dat laat zien wat ze in de headset zien. Ze krijgen ook een 30 seconden durende mixed reality-clip van de demo-ervaring die ze kunnen delen.
Bron: Meta