• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

MD Erik Farine van Nuvias: ‘Maak kennis met de Nuvias Way’

15-07-2022
Erik Farine met koffer-400
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Erik Farine is afgelopen jaar aangesteld bij distributeur Nuvias als MD voor de Benelux, Frankrijk en de Nordics. Erik is met recht een oude rot in het vak die kan bogen op een indrukwekkende staat van dienst. Eén van de belangrijkste taken van Erik is het implementeren van de ‘Nuvias Way’. In een gesprek met ITchannelPRO legt hij uit wat dit concreet betekent.

Erik Farine met koffer-400Nuvias groeit, onder andere door overnames. Elk bedrijf dat wordt toegevoegd, heeft eigen processen voor de back-office. Die moeten op enig moment worden geïntegreerd. Pas dan is er een duidelijk voordeel voor zowel medewerkers als klanten. “In de meer dan twintig jaar dat ik nu in de sector werk, heb ik altijd met dit soort processen te maken,” vertelt Erik. “Dat trackrecord van verandermanagement, want dat is waar we het over hebben, is een van de redenen waarom de CEO van Nuvias Paul Eccleston mij heeft benaderd voor de activiteiten in de Benelux.”

Integratie

Waarom de integratie van overgenomen bedrijven zo belangrijk is, illustreert Erik aan de hand van de situatie in Nederland. Daar heeft Nuvias meerdere vestigingen, voor resellers is dat geen probleem. Minder handig is dat het hier ook gaat om meerdere rechtspersonen. “Het plaatsen van bestellingen, de betalingen en de contracten; dit soort handelingen moet logisch zijn. Dat is het nu nog niet, want het zijn nu nog verschillende entiteiten en back-office-systemen. Doel is om die op redelijk korte termijn te gaan samenvoegen.”

“We willen een gewilde en proactieve distributeur zijn. Dit doen we door bewuste keuzes te maken op het gebied van onboarden van nieuwe technologieën en leveranciers. We leveren niet alleen producten en diensten, we helpen onze klanten proactief met het groeien van hun business. Dit doen we op het gebied van verregaande presales-services, on-demand trainingen en marketingondersteuning. Daarnaast hebben wij een afdeling Smart Data, die actief op zoek is naar nieuwe markten voor onze partners. We hebben hiervoor de afgelopen jaren behoorlijk geïnvesteerd in tools om daadwerkelijk proactief te kunnen zijn.”

De Nuvias Way

Erik wijst erop dat distributeurs weinig proactief zijn. Ze ontginnen pas een markt als die zichtbaar is. De fase die daaraan voorafgaat, is het terrein waarin Nuvias zich onderscheidt. “Werken met en op basis van data is een belangrijk aspect binnen de Nuvias Way. Maar er is nog veel meer. Zo zijn wij zelf ook bereid te investeren in nieuwe markten en technologieën. Dat is een bewuste keuze, omdat het voor ons lonend is als eerste een positie in te nemen”, zegt Erik. Wat daar ook bij past, is dat het bedrijf zelf actief de markt afspeurt naar nieuwe bedrijven die binnen het portfolio passen, maar nog onder de radar zitten van de volumedistributeurs. Elk jaar worden er zes van dat soort partijen omarmd. Daarvoor wordt door een speciaal team van Nuvias, het Frontier team, actief in het kanaal gezocht naar afnemers en businesscases die deze nieuwe technologieën (en leveranciers) willen en kunnen adopteren. Doelstelling van Nuvias is dat er per jaar één van deze nieuwe leveranciers voldoende potentie laat zien om te worden opgenomen in het core-portfolio van Nuvias, wat binnen de Benelux op dit moment uit veertig merken bestaat.

Smart Marketing en SDR

De aantallen Sales Qualified Leads (SQL’s) maken indruk op vendors. “Met hagel schieten kan iedereen. Wij zijn daarvan afgestapt. Door via Smart Marketing onze markten te benaderen, zorgen we ervoor dat we de juiste informatie naar de juiste persoon krijgen op het juiste moment. Net zo lang totdat de lead voor ons een SQL is”, aldus Erik. Op zich is dit niet uniek. Marketing Automation en Smart Marketing worden door steeds meer bedrijven bedreven. “Waarin Nuvias wel uniek is, is ons team van Sales Development Representatives (SDR). Dit team is een tussenstap tussen marketing en sales. SQL’s worden nagebeld vanuit het SDR-team en via speciale scripts ge-onboard, geactiveerd of teruggegeven aan marketing voor volgende nurture campagnes. Zo vallen nieuwe en bestaande klanten niet tussen wal en schip, maar worden ze direct na het eerste contact meegenomen in de Nuvias Way.

SkillUp & PowerUp

Een ander voorbeeld van de proactieve houding van Nuvias, illustreert Erik als volgt: “Binnen Nuvias geloven wij sterk in een goed onboardingproces van klanten en leveranciers. Training is hierin een belangrijk aspect. SkillUp is een innovatief leerplatform dat is ontwikkeld om de kennis in het kanaal uit te breiden door het aanbieden van on-demand trainingen. Het is een steeds verder toenemende vorm van onderwijs, ontworpen om onze klanten in staat te stellen de beste te zijn in wat ze doen. Met PowerUP ondersteunen we onze partners door kant-en-klare campagnes aan te bieden, die ze geheel in eigen huisstijl kunnen doorzetten naar hun eigen kanaal. Nuvias ontzorgt het kanaal, dat is wat ons uniek maakt”, aldus Erik.

Groei

Nuvias Benelux heeft een hoge groei-ambitie. Dit vertaalt zich in een aantal nieuwe vacatures op het gebied van sales en marketing. Vooral het inrichten van het nieuwe SDR-team heeft een sterke focus. Er zijn in Nederland tientallen distributeurs actief. Waarom zou een reseller aankloppen bij Nuvias, wat is het concrete, tastbare voordeel dat de meeste indruk maakt? Voor Erik zijn er meerdere redenen. Allereerst zal Nuvias, door de grote achterliggende kennis heel snel reageren. Offertes en support zijn onlosmakelijk verbonden met een korte responstijd, Nuvias zorgt voor een zeer korte responstijd. Nuvias verkoopt niet alleen, het levert ook de service. Van installatie tot patching, onderhoud van een IT-park is tegen een maandelijkse vergoeding mogelijk. In het verlengde daarvan is er ook level 2 support voor een aantal merken.

“Een andere reden om voor ons te kiezen, is dat je het als reseller belangrijk vindt dat je distributeur actief is en niet wacht op de grote acties van vendors”, noemt Erik. “Wij lopen best voorop bij acties, de manieren waarop we ondersteuning bieden en gezamenlijk de markt willen benaderen. Dat is allemaal deel van de Nuvias Way en daarmee onderscheiden we ons echt van de rest van het veld. Als dat je ligt, ben je bij ons aan het juiste adres.”

 

Meer weten over de diensten van Nuvias? Bel dan met 020 496 89 31, mail naar nl.sales.an@nuvias.nl, of bezoek www.nuviasbenelux.com.

 

Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3

 

(Redactie: Na dit interview is bekend gemaakt dat Infinigate uit Zwitserland Nuvias Group heeft overgenomen. Lees dat hier op ITchannelPRO.nl)

Tags: distributeurITchannelPRO Magazine

GerelateerdeBerichten

nieuws

Kort nieuws Mediamarkt en Siewert & Kau

2025/07/31
GTDC

GTDC rapport met best practices over distributie onboarding

2025/07/31
Volgend bericht
natuurgeweld

Natuurgeweld en de impact op klanten en je eigen business

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon