Martin heeft een schat aan ervaring in klantgerichte functies bij toonaangevende bedrijven zoals Accenture, EMC en, meest recent, VMware. Na het verlaten van Accenture heeft hij tien jaar bij VMware gewerkt, waar hij leiding gaf aan de grootzakelijke commerciële organisatie in Nederland. Hij heeft een doctoraal Informatiekunde afgerond aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar zijn interesse in datawarehousing is ontstaan.
“De kans om mijn fascinatie in de mogelijkheden die data en AI voor onze klanten bieden te combineren met mijn ervaring in het leiden van klantgerichte organisaties hebben me enthousiast gemaakt om de rol als leider van Snowflake Benelux te accepteren,” aldus Martin Frederik. “Ik ben vastberaden om onze klanten en hun datanetwerk te helpen het maximale uit hun data te halen, zodat enterprise AI gemakkelijk, efficiënt en betrouwbaar wordt, en om iedereen toegang te geven tot data, applicaties en AI.”
Snowflake ondersteunt diverse lokale klanten om meer waarde uit hun data te halen, in sectoren zoals de financiële dienstverlening, de publieke sector, telecom en retail, waaronder Picnic, Toyota Motor Europe en Booking.com.
“Ons AI-portfolio, inclusief Snowflake Cortex en Document AI, bouwt voort op onze oorspronkelijke waardepropositie om klanten te helpen toegang te krijgen tot en inzicht te krijgen in hun data,” zei Martin. “We benaderen AI van begin tot eind, waarbij we zorgen voor kwaliteit en governance om de veel voorkomende obstakels en uitdagingen aan te pakken die onze klanten tegenkomen, van open-source data-opslag tot de productie van AI-gestuurde applicaties.”