In een snel veranderend ICT-landschap is het niet alleen belangrijk om bij te blijven, maar ook vooruit te lopen. Marieke van der Lelij, New Business Partner Manager van Enreach, geeft ons een kijkje achter de schermen bij Enreach en deelt haar inzichten over de strategie en innovatie waarmee Enreach zich onderscheidt van de concurrentie.
Marieke van der Lelij heeft sinds eind vorig jaar als New Business Partner Manager bij Enreach een cruciale rol. Ze is verantwoordelijk voor de uitbouw van het partnerkanaal in Nederland. “Aan de ene kant ben ik bezig met het contracteren en onboarden van nieuwe partners, en aan de andere kant focus ik op innovatie en strategie”, vertelt Marieke. “De markt is transparanter geworden als het gaat om de toegevoegde waarde die providers bieden en voor welke prijs. Dit zorgt ervoor dat wij ons portfolio continu ontwikkelen om relevant te blijven voor onze partners en hun klanten. Onze intensieve samenwerking met Microsoft, toegewijde focus op naadloze integratie van telecom, en IT en het beschikbaar maken van AI-toepassingen voor specifieke verticals, zijn mooie voorbeelden van hoe we dit momenteel bewerkstelligen.”
Marktleider in Europa
Enreach levert een breed scala aan samenwerkingstools en telecomdiensten die zijn ontworpen om te voldoen aan de specifieke behoeften van zakelijke klanten. “Met onze oplossingen kunnen bedrijven zich richten op kwalitatieve, menselijke interactie en samenwerking”, zegt Marieke. Enreach is actief in 25 landen en heeft meer dan 1.000 medewerkers in diverse Europese kantoren. In Nederland worden de diensten direct aan de markt geleverd via Eazit en via het whitelabel aan het indirecte partnerkanaal.
Unieke voordelen voor partners
Wat Enreach echt onderscheidt, is de ondersteuning van partners in de dienstverlening naar hun klanten. Marieke legt uit: “Onze partners kunnen hun eigen proposities bouwen en behouden het klanteigendom, terwijl ze hun eigen marges bepalen. Alles wordt geregeld vanuit één platform voor ordering, provisioning en billing.” Dit flexibele model stelt partners in staat om hun klanten optimaal te bedienen en zich te positioneren als betrouwbare ICT-partners.
Visie op de Moderne Werkplek
De moderne werkplek verandert en Enreach verandert mee. “Met onze verschillende componenten en tools kunnen partners voor elke klant een moderne werkplek op maat leveren en beheren”, aldus Marieke. Een van de nieuwste toevoegingen aan het portfolio is Teams Bellen, dat perfect aansluit bij de expertise van Enreach. “Het brengt IT- en telecomdiensten samen, wat zorgt voor een naadloze integratie en verbeterde bereikbaarheid.”
Samenwerking Microsoft
De samenwerking met Microsoft is een belangrijk speerpunt voor Enreach. “We leveren al jaren MS-licenties via DSD, ook onderdeel van Enreach, en organiseren regelmatig events voor onze partners”, vertelt Marieke. Enreach Contact, het UCaaS vlaggenschipproduct, is nu ook beschikbaar als app in MS Teams en Enreach is een van de weinige deelnemers in het Operator Connect programma. “Dit maakt Microsoft-diensten bereikbaar voor onze partners en het mkb in Nederland.”
Enreach Contact: Flagship Product
Enreach Contact combineert vaste en mobiele communicatie en biedt een uitgebreide set aan functies die zijn verrijkt met AI en samenwerkingstools. Het integreert volledig met Microsoft Teams en is beschikbaar in drie verschillende typen licenties, zodat elke gebruiker de functionaliteit kan kiezen die het beste bij zijn of haar behoeften past. “Onze dienst is niet gebaseerd op prijs maar echt op inhoud en dat helpt onze partners zich te onderscheiden met toegevoegde waarde”, legt Marieke uit.
Toekomst
Enreach blijft innoveren en zich aanpassen aan de veranderende behoeften van de markt. “We zien het partnerlandschap veranderen en passen ons aan om relevant te blijven”, zegt Marieke. “Met onze flexibiliteit en focus op partnership zijn we een betrouwbare partner voor het mkb in Nederland.”
Enreach heeft een sterke positie in de Europese markt en in het bijzonder in de indirecte business in Nederland dankzij een combinatie van innovatie, strategische partnerships en een flexibel partnerprogramma. Marieke van der Lelij speelt hierin een rol door voortdurend te streven naar verbetering en aanpassing aan de veranderende behoeften van de markt. Met een breed scala aan producten en een sterke samenwerking met Microsoft, is Enreach goed gepositioneerd om zijn partners en klanten te blijven ondersteunen en te ontzorgen.
Enreach blijft de one-stop-shop voor de moderne werkplek, waarbij de partner volledig eigenaar is van klanten. “Met Enreach Contact bieden we een oplossing die perfect aansluit bij de communicatiebehoeften van vandaag en morgen”, besluit Marieke.
(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024 #03)