• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Lifesize en Serenova: een boeiende combinatie

06-05-2020
lifesize-en-serenova
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Enigszins overschaduwd door het uitbreken van de coronacrisis, was er half maart een bijzondere overname, annex merge, te melden in de wereld van videoconferencing. Lifesize werd overgenomen door private equity-fonds Marlin en direct gekoppeld aan een eerdere overname van dit investeringsfonds, Serenova. Dat vraagt om uitleg. We duiken erin met Christ-Jan Beljaars, Sales & Marketing Director bij Lifesize distributeur Exertis en Maurice Veth, Country Manager Benelux bij Lifesize.

Een bijzondere fusie is het zeker, stellen de twee insiders vast. Want hiermee ontstaat een bedrijf dat is gespecialiseerd in oplossingen voor communicatie in contactcenters én samenwerking op werkplekken. Lifesize, gekend als wereldwijde innovator op het gebied van videocommunicatie en productiviteitsoplossingen. Serenova, toonaangevende provider van Contact Center-as-a-Service (CCaaS). Het zijn niet de minsten in hun niche: Gartner noemt beide bedrijven in de Magic Quadrants van hun marktsegmenten. De nieuwe organisatie telt wereldwijd ruim tienduizend klanten in zo’n honderd landen.

Doel van de fusie is om eindklanten te helpen hun oplossingen voor communicatie, contactcenters en videosamenwerking te harmoniseren. Hiervoor gaat de nieuwe combi een nieuwe generatie uniforme omnichannel-tools voor samenwerking op werkplekken en grotere klantbetrokkenheid ontwikkelen. Uiteraard op basis van bestaande systemen en expertise. Het nieuwe bedrijf, dat voorlopig nog onder de twee bestaande namen verdergaat, gaat zich richten op de toenemende integratie van technologie voor Unified Communications-as-a-Service (UCaaS) en Contact Centers-as-a-Service (CCaaS). De organisatie biedt hiervoor het eigen cloudplatform met oplossingen voor hoge resolutie videosamenwerking (HD en 4K) en contactcenter-oplossingen gericht op grootzakelijke klanten.

 

 

En wie is Serenova?

Lifesize is geen onbekende. De aanbieder van videocommunicatie en productiviteitsoplossing is een vaste waarde in de Nederlandse en ook de Europese markt. Bij Serenova ligt dat wel even anders. Ook Beljaars moest na de aankondiging van de fusie even de zoekmachine aan het werk zetten om erachter te komen dat het hier ging om een gerenommeerde leverancier van contactcentercommunicatie, die met name in de VS een sterke positie heeft opgebouwd. Kloppend hart van Serenova is CxEngage, een cloudbased customizable contactcentersysteem, dat volledig op maat te maken is en via open API’s en verschillende integraties te koppelen is met bestaande systemen. En omnichannel, niet onbelangrijk voor een hedendaags contactcenter.

“Dat omnichannel-aspect krijgt nu natuurlijk nog meer vorm en inhoud na de fusie met Lifesize”, stelt Veth vast.

 

 

Holistisch portfolio

Serenova is in 2016 geacquireerd door investeringsmaatschappij Marlin Equity. Eind vorig jaar deed Serenova onder de vlag van Marlin diverse overnames op het gebied van Workforce Management Technology, zoals het Zweedse Loxysoft en Proscheduler. Allemaal bedoeld om hun cloudplatform CxEngage te versterken. Maurice Veth: “Serenova heeft niet alleen een heel uitgebreid en efficiënt platform, het feit dat ze cloudbased zijn onderscheidt ze in de traditionele contactcentermarkt, waar de meeste software nog on-premise draait. Serenova was op zoek naar de toevoeging van video, om de belofte van omnichannel nog beter waar te kunnen maken. De fusie met Lifesize betekent dat er beeld toegevoegd kan worden aan de contacten, die zo nog verder gepersonaliseerd kunnen worden. Aan de andere kant heeft Lifesize een klantenbase die schaalbaar klantcontactcentersystemen nodig heeft.” Doel is volgens Marlin om ‘een holistisch Unified Communications-portfolio te creëren door acquisities, partnerships en productontwikkeling’. Veth: ”Bij call- en contactcenters is de customer experience heel belangrijk. Een trend in die wereld is multi- of omnichannel, naast telefonie worden Facebook, Messenger en Whatsapp toegevoegd. En dan komt video al snel in beeld.”

 

 

Cross-selling

Voor zowel Lifesize zelf als voor Exertis komt er een heel interessante tijd aan. Veth: “Er liggen natuurlijk volop kansen voor cross-selling. Elke organisatie beschikt over een contactcenter en wil intern verder uitbouwen met tools voor vergaderen en samenwerken.” Exertis kent als distributeur van onder meer headsets de contactcenterwereld al enigszins. Beljaars: “We hebben natuurlijk een grote installed base in die wereld, omdat we er al heel wat headsets hebben verkocht. Voor klanten van Genesys, Avaya en Cisco bijvoorbeeld. Vanuit de diensten die Serenova biedt, is het voor ons als distributeur natuurlijk nog wel even zoeken wat wij in die wereld kunnen betekenen. Ik denk dat er binnen onze klantenbase veel mogelijkheden zijn voor cross-selling.”

 

 

6,7 miljard dollar

Nog even over de investeerder achter de fusie. Beleggingsonderneming Marlin Equity Partners, met meer dan 6,7 miljard dollar beheerd kapitaal, financiert de fusie en blijft investeren in de groei van het gecombineerde bedrijf. De investeringen van Marlin Equity Partners versnellen de ontwikkeling van het nieuwe cloudplatform dat het nieuwe werken in grootzakelijke organisaties mogelijk maakt. De markt voor Unified Communications-as-a-service heeft een geschatte omvang van 60 miljard dollar. Marlin investeert veel in technologiebedrijven en de laatste tijd met name in bedrijven die zorgtechnologie leveren. En, niet onbelangrijk, begin dit jaar fuseerden twee van de grootste digital workplace service providers in de VS, AVI-SPL en Whitlock. Grootaandeelhouder in de nieuwe deal: Marlin Equity. Ook een service die mooi aansluit bij wat Lifesize en Serenova bieden. Oprichter en CEO Craig Malloy van Lifesize wordt CEO van het nieuwe bedrijf. CEO John Lynch van Serenova krijgt de rol van Senior Vice President Sales. Malloy tijdens de aankondiging van de fusie: “Directe betrokkenheid van klanten en medewerkers door dynamische, directe communicatie onderscheidt de succesvolste bedrijven van hun concurrenten. Deze fusie verbindt twee bedrijven met veel marktervaring en geavanceerde cloudoplossingen. Dit gecombineerd met ons geïntegreerde platform maakt ons bij uitstek geschikt om organisaties te helpen met het leveren van communicatiediensten die het huidige marktaanbod oplossingen van contactcenters tot vergaderruimtes ruim overtreffen.”

 

Bron: TBM nr. 2 2020

GerelateerdeBerichten

Dell logo

Waar Dell zich wel en niet zorgen om moet maken

2025/08/01
AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
Volgend bericht

Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon