• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Lennart Mannes: Fixje verovert inruilmarkt van smartphones

25-10-2024
Lennart Mannes - fixje
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Fixje begon in 2013 bescheiden in een blokhut in Almelo, maar is nu dé plek waar je oude smartphone nieuw leven krijgt. En dat is nog maar het begin. Met hun razendsnelle inruilservice Trade in, transformeren ze de manier waarop mensen hun apparaten verkopen. Wat begon met een paar klanten in Almelo, is nu uitgegroeid tot een internationale speler die de grenzen van de markt voor refurbished apparatuur verlegt.

Lennart Mannes - fixjeFixje is allang geen simpele reparatieservice meer. Door de introductie van hun platform Trade in en de verkoop van refurbished apparaten, heeft het bedrijf zichzelf gepositioneerd als een pionier in de circulaire economie van de smartphone. “We hebben altijd een no-nonsense mentaliteit gehad”, zo begint medeoprichter Lennart Mannes van het bedrijf.

Sinds 2017 verkoopt Fixje ook refurbished apparaten, zoals iPhones en iPads. Ze voldoen allemaal aan strenge kwaliteitseisen. Het refurbishmentproces is grondig; onderdelen zoals schermen en batterijen worden getest en indien nodig vervangen met originele onderdelen, waardoor elk apparaat weer als nieuw functioneert. Fixje is lid van het Keurmerk Refurbished en dat heeft zo z’n voordelen. “Het keurmerk heeft ons veel vertrouwen van klanten opgeleverd “, legt Lennart uit. “Inmiddels hebben we meer dan 100.000 positieve beoordelingen.”

Slim, snel en simpel je oude toestel verkopen

De inruilservice van Fixje heet Trade in en werkt als een online platform waar particulieren hun gebruikte apparaat kunnen laten waarderen aan de hand van een vragenlijst. “De systematiek is het logische gevolg van de feedback van klanten”, zegt Lennart. “Steeds meer klanten vroegen of ze ook een oud toestel konden inleveren bij de aankoop van een nieuwe. We zagen de inruilmarkt snel groeien en hebben er daarom een platform voor ontwikkeld.”

Duurzaam en zakelijk

Op basis van de antwoorden op Tradein.nl krijgt de klant een bod op hun gebruikte toestel, met een uitbetaling binnen 48 uur. De apparaten worden na binnenkomst volledig getest en na refurbishment weer op de markt gebracht. De levensduur van het apparaat is dan ook een stuk langer dan hij anders zou zijn. Ook het zakelijke aspect is zeer interessant, vindt Lennart. “Fixje gaat verder dan het aanbieden van de service aan particulieren. Partners kunnen bij ons terecht om een portaal op te zetten waarmee ze zelf een inruilservice kunnen bieden aan hun klanten”, legt hij uit. “We ontzorgen hen in het complete proces, van de huisstijl tot het daadwerkelijk innemen en waarderen van de toestellen.”

Ontzorgen met complete service

Het platform is voor partners volledig inzetbaar en integreerbaar. Fixje zet het helemaal op, inclusief de look-and-feel. “Ze krijgen echt een eigen omgeving”, zegt Lennart. “De login en de backend leveren we ook. Binnen een uur is het gegenereerd.” Fixje creëert nieuwe business, terwijl partners voor het bereik zorgen. De gebruikte apparaten leveren nieuwe omzet op, waarbij de fee voor de partner volgens Lennart interessant is voor alle betrokken partijen. Het is dan ook geen verrassing dat Trade in sinds de introductie eerder dit jaar enorm aan populariteit wint bij partners. “Op dit moment gaat 60 procent via de partners”, zegt Lennart.

Het gebeurt volgens Lennart bijna nooit dat een apparaat niet te redden is. Onderdelen als schermen en batterijen worden in het refurbishmentproces uitgebreid getest. Dat is iets waar Fixje al sinds de oprichting in 2013 veel aandacht aan besteedt. “We nemen bij vragen contact op met de klant”, zegt Lennart.

Internationale ambities

Trade in richt zich vooral op devices die hun waarde goed behouden, vervolgt Lennart. “Momenteel kopen we de populairste smartphones en tablets, zoals iPhones, iPads, MacBooks en Apple Watches. Daarnaast kunnen klanten ook hun Samsungs bij ons inleveren. We breiden het assortiment bovendien uit en binnenkort voegen we meer modellen van Samsung en Google Pixel toe. En daarna volgen er nog meer merken.”

Naast de verkoop aan consumenten biedt Fixje ook dropship voor refurbished producten. Fixje heeft inmiddels meer dan 500 grootzakelijke klanten, en dat aantal blijft groeien. “Dankzij de combinatie van dropshippingdiensten en de op maat gemaakte inruilportals hebben we een breed netwerk kunnen opbouwen”, zegt Lennart trots. “Partners profiteren van onze betrouwbare service en de aantrekkelijke fees.”

Maar dat is nog lang niet het einde, want Fixje heeft internationale ambities. “In november moet de website van Trade in internationaal zijn”, zegt Lennart enthousiast. “We zijn zelfs in gesprek met verschillende grote ketens om onze diensten in heel Europa aan te bieden.”

Neem voor meer informatie contact op met Lennart Mannes van Tradein.nl via e-mail: zakelijk@tradein.nl.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine #4 2024)

Tags: Circulaire-ITrefurbishedsmartphone

GerelateerdeBerichten

Ola-Fagerstrom-200

Tweede pilaar van de circulariteit voor Microsoft Surface

2025/07/14

Interview Michel Voorhout (HP) en Aat van de Polder (Flex IT)

2025/07/11
Volgend bericht
Kevin Leunissen Chippr - IGNE logo

Chippr fuseert met IGNE

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon