• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

‘Lancering ClearVox Nexxt is volgende stap in Cloud Communicatie’

23-12-2016
-lancering-clearvox-nexxt-is-volgende-stap-in-cloud-communicatie-
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Het Nederlandse ClearVox heeft een compleet nieuwe versie gebouwd van zijn communicatieplatform; ClearVox Nexxt. Dit nieuwe platform moet de volgende stap zetten in Cloud Communicatie.

Nick de Haas van Clearvox: “Het platform is ontwikkeld met een IT-gedachte en niet vanuit de klassieke telefoniegedachte. De huidige communicatiesystemen zijn heel erg gericht op telefonie: ‘we hebben een telefoonnummer en daar hangen we een persoon aan’. Wij hebben dat omgedraaid, vergelijkbaar met een Exchange-systeem: zonder gebruiker kun je niks, want die staat centraal. Dat creëert flexibiliteit qua toestellen en qua mobiliteit, want alles is los te integreren.” Zo is een simkaart geïntegreerd in ClearVox Nexxt voor vastmobiel-integratie, waardoor een mooie combinatie te maken is van vast toestel en mobiel nummer. Met één groot verschil: bij het uitgaande belverkeer kiest de gebruiker welk telefoonnummer hij meestuurt, via welke provider en of hij bijvoorbeeld een meldtekstje mee wil sturen.

Maar wat betekent het eigenlijk, dat ClearVox Nexxt de volgende stap in Cloud Communicatie is? Volgens Nick de Haas zit hem dat enerzijds in de volledigheid qua features, anderzijds in de eenvoud, maar toch vooral in de flexibiliteit: de reseller kan ClearVox Nexxt bij zijn klanten aanbieden als on-premise, als Private Cloud-oplossing en in een Multi-tenant versie. “Het is hardware, maar het kan prima functioneren in een Private Cloud, omdat het full IP is. Het mooie is dat dit een op-en-top Nederlandse ontwikkeling is. Hierdoor is het ook afgestemd op de behoeften van de Nederlandse markt. Het betekent ook dat we qua service heel dichtbij staan en de lijnen kort zijn.”

Allereerst maar eens kijken naar die eenvoud: “De eindgebruiker kan heel veel en snapt het systeem”, zegt Nick de Haas. Dat is ook goed nieuws voor de reseller, vindt hij. “Door de complexiteit van de huidige systemen worden functionaliteiten niet goed benut en daarom heeft een klant altijd zijn business partner nodig. De gebruiker kan de ClearVox Nexxt makkelijker naar zijn eigen hand zetten. Het voordeel voor de partner is dat de klant meer tevreden is over de gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheden. Zo heb je als business partner sneller ambassadeurs, waardoor je meer systemen gaat verkopen.”

Voorsprong

De ClearVox Nexxt is geen doorontwikkeling op de vorige versie, maar compleet opnieuw ontwikkeld en opgebouwd. Dit was belangrijk om de nieuwste programmeertechnologieën  toe te kunnen passen, zegt De Haas. “Wat ons nu een voorsprong geeft, is dat Nexxt modulair is geprogrammeerd. Willen wij functionaliteiten toevoegen, dan wordt dat als een los bouwblok aan het platform toegevoegd. Dit komt de continuïteit ten goede, voorkomt problemen bij updates en allerbelangrijkst: hierdoor kunnen we veel sneller acteren en sneller nieuwe functionaliteit toevoegen.”

De features

Zakelijke communicatie draait volgens ClearVox om overzicht en eenvoud. Dat zijn dan ook de belangrijkste kenmerken van Nexxt. Als het gaat over features, dan heeft het platform zo’n beetje alles wat een Unified Communications-systeem nodig heeft. Maar daarbovenop ook mobile presence, presence-status gekoppeld aan Outlook en een realtime wallboard met 16 widgets.  Het vermelden waard zijn tevens de eenvoudige applicatie-integratie (voor CRM of een gebouwbeheersysteem), de volledige callflow inzichtelijkheid, de automatische callrecording en de multi-tenant mogelijkheden voor bedrijfsverzamelgebouwen.

Voor welke klantgroepen is ClearVox Nexxt geschikt? Nick de Haas: “Voor huisartsen vanwege het wallboard, de callrecording en flexibiliteit. Voor de advocatuur vanwege de callrecording, de rapportage- en facturatiemogelijkheden van gesprekken. Ook voor bedrijfsverzamelgebouwen, maar ik denk dat ieder bedrijf dat kantoor voert van 1 tot 500 gebruikers een interessante klant is. We bedienen er een zeer brede markt mee.” ClearVox Nexxt is nog maar zeer recent gelanceerd, maar toch zijn al bijna 40 personen getraind op het nieuwe platform. Nick de Haas: “Dit is pas de eerste lancering en de ontwikkeling gaat vol door. We staan daarbij zeker ook open voor een stuk maatwerk voor meerdere doelgroepen. Door de API kunnen we veel integreren en we kunnen ook applicaties bouwen.”

GerelateerdeBerichten

Dell logo

Waar Dell zich wel en niet zorgen om moet maken

2025/08/01
AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
Volgend bericht
actis-neemt-cc4skype-op-in-haar-skype-for-business-portfolio

Actis neemt CC4Skype op in haar Skype for Business-portfolio

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon