Kwebbl heeft een volwaardige oplossing voor 113 direct op haar telefonieplatform voor klanten en gebruikers geïmplementeerd.
Het kabinet wil het telefoonnummer 113 gaan inzetten voor mensen die hulp zoeken bij suïcidale gedachten. Dit jaar zijn al twee mensen overleden omdat ze de hulplijn niet te pakken hebben kregen. Stichting 113 Zelfmoordpreventie is nu alleen te bereiken op het nummer 0900-0113, maar dat nummer is te ingewikkeld gebleken. Het kabinet onderzoekt daarnaast naar mogelijkheden om een onderscheid te maken tussen 112 en 113 om te voorkomen dat mensen het verkeerde nummer bellen. Daar heeft Kwebbl een oplossing voor gevonden door de volgende meldtekst te laten horen bij het bellen naar 113: “Belt u voor de 112 Alarmcentrale toets 1, Belt u voor de 113 Zelfmoordpreventie toets 2”. Dan worden de hulpzoekenden direct doorverbonden naar de juiste instantie. Ab Trik, CEO van Kwebbl: “Wij zijn bij Kwebbl enorm geschrokken van de impact die telefonie heeft op het welzijn van hulpzoekenden en zijn erg blij dat wij direct een goede en volwaardige oplossing hebben kunnen implementeren voor onze hulpbehoevende klanten, want die moeten snel en zonder drempels de juiste steun en hulp weten te vinden en krijgen.”