KPN meest duurzame telecomaanbieder

KPN is verkozen tot het meest duurzame telecommerk, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index. Dat is een grootschalig onderzoek onder ruim 11.000 Nederlandse consumenten.

“Dat consumenten ons nu al voor de derde keer op één zetten, laat zien dat zij de groene ambities van KPN zien en waarderen”, zegt Brechtje Spoorenberg, Manager Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij KPN. “Ruim de helft van onze klanten geeft aan dat duurzaamheid een rol speelt in de keuze voor hun telecomprovider. Bovendien slagen we er als samenleving in om dankzij digitalisering over het netwerk van Nederland een flinke energiebesparing te realiseren.”

Digitalisering en duurzaamheid

Dankzij de producten en diensten van KPN realiseerden klanten in 2021 een energiebesparing die ruim drie keer zo groot was als de hoeveelheid energie die KPN nodig had om het netwerk draaiende te houden. Mede door het online thuiswerken werden er minder kilometers gereden en konden klanten dankzij digitalisering hun ecologische voetafdruk verkleinen.

45 procent minder energie in 10 jaar

Traditioneel hoort de telecomsector bij de grootste stroomverbruikers van Nederland. Gedurende 2021 slaagde KPN er opnieuw in om het netwerk van Nederland verder te verduurzamen, zo valt ook te lezen in het recent gepubliceerde jaarverslag. In ruim tien jaar tijd nam het energieverbruik van KPN met 45 procent af. Over dezelfde periode nam de hoeveelheid data met bijna het 21-voudige toe.

Bron: KPN

Mobiele versie afsluiten