Een week geleden organiseerde Jabra in Amsterdam een partnerevent dat op een aantal punten afweek van wat gebruikelijk is in de markt. Om te beginnen begon het om 18:00, dus na de reguliere werktijd. Daarnaast was de locatie bijzonder. Gekozen was voor Fabrique de Lumieres in Amsterdam.
Waarom een partnerevent? Die vraag is achteraf nog aan Frank van Veen, verantwoordelijk voor enterprise marketing Benelux gesteld. Bij de entree hingen namelijk geen posters die wezen op een primeur of productlancering, dat was dus schijnbaar niet de trigger. Volgens hem was het doel resellers en klanten te inspireren. Dan is de gekozen locatie meer dan begrijpelijk.
Dat inspireren gebeurde door een aantal korte presentaties ondersteund door beelden. Nadruk lag daarbij op de kansen die hybride werken biedt voor het leveren van de typische Jabra oplossingen. Er was ook een introductie van het nieuwste Signature Microsoft Teams Room. Dit is een dienst die nog wel uitleg verdiend omdat het een behoorlijke sprong voorwaarts betekent.
Wat daarmee wordt bedoeld komt binnenkort nog aan bod in een andere artikel over Jabra. Deze impressie is alleen om aan te stippen dat dit event er was.
Met een opkomst van een paar honderd (!) personen over de hele avond was de vloer opvallend goed gevuld. Tijdens de presentaties was het zelfs voor wie te laat was aangeschoven dringen om een goede plek.
Na de presentaties startte het informele gedeelte, bestaande uit netwerken, twee shows en catering, want dat is waar Fabrique de Lumieres in uitblinkt. Voor wie niet weet dat daar gebeurt is het raadzaam de onderstaande video te bekijken. Ook al laat die maar een fractie zien van de show, het is duidelijker dan elke beschrijving. Uiteraard was er ook volop de gelegenheid de Jabra producten te bekijken en bespreken met de specialisten.
Tegen tien uur was het event afgelopen.