Klantcase van AXS Guard: kinderpostzegels

vertrouwt al 25 jaar op de beveiligingsoplossingen van AXS Guard

logo_Kinderpostzegels_groot kleurKinderpostzegels in a nutshell

Kinderpostzegels is dé Nederlandse goededoelenorganisatie met en voor kinderen. Heel veel kinderen staan met 10-0 achter in het leven. Door armoede, eenzaamheid en problemen thuis kunnen zij niet het beste uit zichzelf halen. Kinderpostzegels is er voor deze kinderen. Want ieder kind verdient gelijke kansen. Kinderpostzegels zorgt voor impactvolle programma’s die de veerkracht van kinderen versterken, dichtbij en ver weg. En waarbinnen kinderen zélf denken, doen en meebeslissen. Zo maakt Kinderpostzegels 365 dagen per jaar een groot verschil in Nederland en daarbuiten. Kinderpostzegels werkt in drie regio’s: Koninkrijk der Nederlanden (inclusief de eilanden Aruba, Curaçao en Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius, Saba), Zuid-Azië (India) en West-Afrika (Senegal en Burkina Faso).

De organisatie die zich inzet voor gelijke kansen, heeft 35medewerkers die elke dag enthousiast aan die weg timmeren.Kinderpostzegels bestaat dit jaar 100 jaar. Al 100 jaar versterkenzij de veerkracht van kinderen. Dat is uiteraard een enorme mijlpaalen een goede gelegenheid om de missie nog eens extra in de verf tezetten met de campagne “Samen geven we kinderen superkracht!”.Armin van Buuren en popgroep Kinderen voor Kinderen NXTzorgden voor een uniek themalied ‘Superkracht!’.Op deze pagina vind je meer informatie over het jubileum en decampagne.

Wat ook best een mijlpaal genoemd kan worden is dat Kinderpostzegels al meer dan 25 jaar AXS Guard klant is. Volgens Frank de Wildt, systeembeheerder bij Kinderpostzegels met heel wat jaren ervaring, is dat geen toeval. Naar eigen zeggen, heeft de Wildt al véél gezien in de IT, maar voor hun cyberbeveiliging blijven ze consequent voor AXS Guard kiezen. Hij heeft alleen maar positieve ervaringen met AXS Guard. Naast de 35 vaste medewerkers, werkt Kinderpostzegels ook geregeld samen met freelancers. De Wildt beheert de systemen en het netwerk. Operationele werkzaamheden, zoals IT-gerelateerde brandjes blussen, zijn ook onderdeel van zijn werkzaamheden. Daarnaast zijn er nog twee IT-collega’s die met applicatiebeheer, automatisering, service desk en de webshop bezig zijn. Frank de Wildt beoefent deze functie bij de organisatie sinds een vijftal jaren, maar had daarvoor al een heel relevant parcours opgebouwd. Bij de stichting weten ze hem dus steeds te vinden voor advies inzake strategische IT-beslissingen. Kinderpostzegels vertrouwt al meer dan 25 jaar op de technologie van AXS Guard om hun organisatie online te beveiligen; al langer dan de Wildt in dienst is. Toch heeft hij nooit de behoefte ondervonden om af te stappen van de AXS Guard firewalls: “Al een kwart eeuw maken we gebruik van het AXS Guard Security Platform. De firewalls werken prima en hebben altijd gedaan wat we ervan verwachtten. Zelfs de basis is een degelijk beveiligingspakket. Sinds 2021 maken we gebruik van het Threat Protection Pack. Dat biedt ons naast die goede basis GeoIP filtering, email beveiliging, web content scanning en DNS Security.”

De it bij kinderpostzegels & axs guard

De uitdagingen op het vlak van cybersecurity blijven komen. De online veiligheid van de organisatie en medewerkers heeft daarom altijd hoog op de agenda gestaan. “De technieken en methodes van cybercriminelen evolueren snel. Hackers zijn tegenwoordig zelf grote bedrijven die op nog grotere winsten uit zijn. Dat betekent dat je nooit 100% veilig bent, maar dat betekent niet dat je je niet moet wapenen tegen hackers,” verduidelijkt de Wildt. “Wij wijzigen niet van koers wat betreft onze cybersecurity strategie, maar we blijven zeker niet stilstaan. Wij houden van een goede cyber hygiëne. Daarmee bedoel ik dat wij voortdurend bezig zijn met het ‘tweaken’ van onze cyberbeveiliging. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er nieuwe firewall regels nodig zijn en de configuraties aangepast moeten worden.” Daarnaast beseffen ze bij Kinderpostzegels dat het opzetten van een slimme cybersecurity een proces is, geen project dat je na een bepaalde tijd kan afsluiten. Zo laten zij bijvoorbeeld geregeld cyberscans uitvoeren en wordt er aandacht besteed aan risicomanagement. De bevindingen en analyses die te maken hebben met de IT-infrastructuur en beveiligingsprocessen worden gekoppeld aan adviezen of actiepunten. Op die manier houden zij hun Incident Response Plan, Impactanalyse en hun hele informatiebeveiligingsbeleid up-to-date.

Cybersecurity hoog op de agenda

Om de cybersecurity van Kinderpostzegels nog meer te optimaliseren, voerde AXS Guard verschillende Proofs of Value (PoV’s) uit, met name test implementaties van de IBM QRadar endpoint beveiliging en de SecureDNS Agents. Die PoV’s draaiden positief uit en worden op korte termijn geïmplementeerd. Frank de Wildt zet tevens de stap naar Observe & Protect, de Managed Cybersecurity Services van AXS Guard: “We zijn maar met een kleine ploeg om alle IT-zaken te regelen en op te volgen. We kunnen niet 100% van onze tijd besteden aan netwerk- en informatiebeveiliging. Bovendien zijn wij geen beveiligingsspecialisten. We zouden ons nog een stuk veiliger voelen wanneer we deze expertise kunnen uitbesteden aan het AXS Guard team. De Managed Cybersecurity Services bieden veel voordelen, waarvan de volledige ontzorging de grootste is.”

Met het oog op de toekomst

Bij Kinderpostzegels twijfelen ze niet aan de kwaliteit van de AXS Guard cybersecurity oplossingen; prijs-technisch is het een meer dan verantwoorde keuze. Toch is dat niet het doorslaggevende element om voor AXS Guard te blijven kiezen. De keuze voor AXS Guard komt vooral door ‘het menselijk kapitaal’. Human capital is een verzamelnaam voor kennis, vaardigheden en ervaring van de medewerkers. En daar is de Wildt lovend over: “AXS Guard excelleert omwille van drie redenen. De eerste is de eenvoud van het klantencontact. Wanneer ik bel, krijg iemand aan de lijn die me daadwerkelijk verder helpt en dat in mijn eigen taal. De tweede reden is het uitzonderlijke technische niveau en kennis van de situatie van de klant die de medewerkers hebben. De AXS Guard medewerkers kennen de klant en zijn infrastructuur. En als laatste noem ik de vriendelijkheid en het persoonlijke contact dat toont dat we allemaal mensen zijn; ook al gaat het om technologie en betreft het een zakelijke relatie.”

Om zijn positieve klantbeleving te benadrukken, maakt de Wildt de vergelijking met andere partners of service aanbieders: “Ik draai al vele jaren mee en ik kan gerust zeggen dat geen énkele andere IT-leverancier of IT-partner kan tippen aan AXS Guard wat betreft de services en manier van zakendoen. Dat is echt uniek en maakt AXS Guard onderscheidend.”

Mobiele versie afsluiten