Kyocera Document Solutions gelooft in een indirect verkoopmodel. Onze geautoriseerde partners zijn kantoorvakhandelaren en IT-providers met een eigen netwerk en profilering in hun regio en, afhankelijk van hun werkgebied, in andere delen van Nederland.
Door regelmatig kennissessies te organiseren komen partners snel veel te weten over het aanbod van Kyocera. Daarmee kunnen zij – als trusted advisors – hun klanten succesvol adviseren over de juiste (document)oplossing voor hun organisatie.
Kleinschalige interactieve kennissessies
Speciaal voor nieuwe verkopers bij partners en nieuwe partners stellen we kleinschalige interactieve kennissessies samen. In Schiphol-Rijk ontmoeten zij het ondersteunende team en de productspecialisten van Kyocera. Deze sessies zijn wat ons betreft de meest waardevolle vorm van kennisoverdracht. Door de persoonlijke ontmoeting met onze teamleden en productspecialisten kunnen onze partners makkelijker hun weg in onze organisatie vinden en direct profiteren van onze ondersteuning en adviezen. Wij ondersteunen onze partners met diverse zaken. Bijvoorbeeld ondersteuning bij het maken van offertes en servicecontracten, het inschakelen van onze consultants voor het uitvoeren van assessments, het samenstellen van klantspecifieke documentoplossingen of het maken van een koppeling met een specifieke bedrijfsapplicatie. Door ons indirecte model staan wij niet in concurrentie met onze partners, maar zijn zij onze klanten.
Onze productspecialisten delen tijdens de sessie hun kennis over onze hardware, software en oplossingen en lichten ons onderscheidend vermogen toe. Op deze manier krijgen onze partners in relatief korte tijd veel informatie, die na te lezen is in online documentatie die we speciaal voor onze partners samenstellen en op ons extranet plaatsen.
Daarnaast praten wij onze bestaande partners regelmatig bij over nieuwe ontwikkelingen en producten, vragen wij hun mening en ervaringen met onze producten en diensten. In deze vorm bevordert kennisoverdracht ook innovatie. Onze productontwikkelingsafdeling in Japan gebruikt de informatie bij productinnovaties, toegespitst op de behoefte in de markt. Zo hebben we bijvoorbeeld in de logistieke markt praktijkgerichte oplossingen ontwikkeld waar diverse logistieke klanten direct profijt van konden hebben. Kortom, de samenwerking met onze partners is van onschatbare waarde.
Meer weten over de mogelijkheden van een Kyocera-partnerschap?
Bel of mail dan met het sales supportteam: 020 587 72 30 of sales.support@dnl.kyocera.com en plan een kennismaking.