• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Kennismaken met nieuwe CEO Erik-Jan Gelink van Enreach Nederland

03-07-2025
Erik-Jan enreach
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Veel telecomleveranciers zijn ‘verliefd’ op hun eigen producten en diensten, meent Erik-Jan Gelink, de nieuwe CEO van Enreach Nederland. Maar wat betekent dat voor de manier waarop je klanten benadert? “Zet de juiste mensen op de juiste plek, focus op bestaande business, en maak het partners makkelijk om zaken met je te doen”, stelt hij.

Erik-Jan enreachErik-Jan is geen nieuwkomer bij Enreach. Hij werkte al in 2022 en 2023 als interim CCO en strategisch adviseur nauw samen met het bedrijf. Nu volgt hij Terry Aurik op, die na 11 jaar afscheid heeft genomen van Enreach Nederland. Een inwerkperiode van twee maanden met Terry zorgt volgens Erik-Jan voor een soepele transitie, ook richting partners.

Open leiderschapsstijl

Erik-Jan heeft ruim 30 jaar ervaring in het laten groeien van bedrijven in voornamelijk de telecom- en IT-sector. Hij brengt dus een schat aan ervaring mee in zijn rol als CEO. Zelf omschrijft hij zijn aanpak als mensgericht, met altijd de vraag: wat kan ik ergens brengen en halen?” En wat komt hij dan brengen bij Enreach? “Omdat ik naast directeur ook als adviseur heb gewerkt, heb ik inmiddels bijna evenveel bedrijven gezien als ik jaren werkervaring heb”, lacht Erik-Jan. “Het draait wat mij betreft altijd om teams smeden en die teams tot grote hoogte stuwen. De juiste mensen op de juiste plek.”

De nieuwe CEO omschrijft zijn eigen leiderschapsstijl als open en collaboratief. “Ik ben geen leider op afstand. Ik heb bij Enreach geen vast kantoor en zit elke dag op een andere plek in het pand. Zo kom ik met iedereen in contact en hoor ik direct wat er speelt.” Hij gelooft daarnaast dat je nooit bent uitgeleerd, en geeft daarin zelf het goede voorbeeld. “Ik volg nog regelmatig cursussen op het gebied van leiderschap en deel wekelijks inzichten op LinkedIn. Die posts zorgen voor waardevolle interactie met mijn netwerk.”

Partners als groeikanaal

Erik-Jan heeft duidelijke plannen voor Enreach en daarin staan partners centraal. “In mijn eerste maand als CEO heb ik al meer dan 10 partners bezocht. Door veel het veld in te gaan en direct contact te houden met partners en klanten, wil ik ervoor zorgen dat Enreach goed luistert naar onze partners. Zij kennen de markt en hun klanten als geen ander. Het is onze taak om hen de beste tools en support te geven”, zegt hij.

Onder leiding van New Business Partner Manager Marieke van der Lelij haalde Enreach vorig jaar al een flink aantal nieuwe partners binnen, en Erik-Jan wil die groei doorzetten. Het partnerkanaal is volgens hem een van de belangrijkste groeikanalen van Enreach. “We willen dat Enreach wordt gezien als een groeipartner, niet slechts als leverancier. Dat betekent: meedenken over hun salesfunnel en samen kansen benutten.”

Een goed voorbeeld is de gezamenlijke positionering van slimme oplossingen zoals Enreach Contact met AI-assistent Shomi. Erik-Jan: “De lancering van Shomi kreeg veel aandacht tijdens ons drukbezochte event op 16 april. De functionaliteit is in de eerste fase gratis beschikbaar voor partners en daarmee ook dus voor de eindklanten van de partner. Het is dus een extra stimulans om in te stappen.”

Continuïteit

Erik-Jan stapt in op een moment dat Enreach volgens hem goed presteert. “Terry en het team hebben de afgelopen jaren een sterke koers ingezet. Ik ga dus geen grote trendbreuk veroorzaken”, zo verzekert hij. “In plaats daarvan wil ik bouwen op het fundament met een solide productaanbod, goed lopende processen en de juiste mensen op de juiste plekken in de organisatie.”

Zijn focus ligt op het nóg makkelijker zakendoen met Enreach. “Veel bedrijven praten graag over hun eigen oplossingen, maar uiteindelijk gaat het erom dat je de problemen van klanten oplost. Onze dienstverlening moet altijd werken en naadloos aansluiten bij wat partners en hun klanten nodig hebben. Denk aan nog betere support, gestroomlijnde processen, eenvoudigere facturering en een partnerprogramma dat waarde toevoegt.”

Shomi: AI als slimme assistent

Een belangrijk speerpunt in de strategie van Enreach is de AI-assistent Shomi die is geïntegreerd in het UCaaS-platform Enreach Contact. “Ondernemers in het mkb hebben het druk. Ze willen niet bezig zijn met taken zoals het samenvatten van gesprekken”, legt Erik uit. “Shomi neemt hen dat werk uit handen, zodat zij tijd overhouden voor wat echt telt. Shomi begrijpt context, maakt samenvattingen en genereert actiepunten. Na een klantgesprek geeft Shomi je direct een overzicht van wat er is besproken, en hij plant vervolgstappen in. Dat is hoe AI het mkb écht helpt.”

Erik-Jan ziet AI als een ‘gamechanger’ en wil deze technologie daarom toegankelijk maken voor kleinere bedrijven. “Tijdens roadshows laten we partners zien wat AI voor henzelf en hun klanten kan betekenen. Partners moeten de stap zetten naar adviserend verkopen – en wij zorgen dat ze die stap ook echt kunnen maken. Zo bouwen we als Enreach samen met onze partners aan de volgende fase van groei.”

Enthousiast geworden over het verhaal van Erik-Jan, en ben je benieuwd wat Enreach partners kan bieden? Neem dan contact op met Marieke van der Lelij via marieke.vanderlelij@enreach.com.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2025-02)

Tags: ITchannelPRO Magazinepersonalia

GerelateerdeBerichten

Rutger Sewan

Rutger Teunissen gestart als Senior Productmanager bij Sewan Nederland

2025/07/30
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
temperatuur

Van hoge temperaturen en IT tot de AVG

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon