Cloudsamenwerkingsspecialist Evolve IP heeft Joran Klarenbeek gepromoveerd om de activiteiten in Nederland te leiden in zijn nieuwe functie als Country Sales Manager.

Joran: “Ik ben al 15 jaar actief in telecom en IT en heb zes jaar gewerkt bij een van onze partners, waardoor ik het kanaal en de vereisten goed begrijp. Ik ben nu verantwoordelijk voor alle verkoopactiviteiten in Nederland en voor het ontwikkelen van onze algemene groeistrategie. We willen het team volgend jaar uitbreiden naarmate we blijven groeien en bloeien.”
Gerichte groei
“We onderscheiden ons enigszins van sommige concurrenten doordat we niet streven naar zoveel mogelijk partners. Onze focus ligt op het opbouwen van nauwere samenwerkingen met een kernbasis en het toevoegen van een beperkt aantal nieuwe partners op een gecontroleerde, strategische en wederzijds voordelige manier. We willen zo nauw mogelijk samenwerken om een verlengstuk van hun teams te worden — alsof we een van hun collega’s zijn.”
Volgens Joran blinkt Evolve IP uit in AI, API’s en technologische integratie, wat een groot verschil kan maken.
“We blijven voortdurend nieuwe oplossingen en samenwerkingen ontwikkelen binnen een steeds veranderend technologisch landschap. Neem bijvoorbeeld onze recente samenwerking met Talkdesk, specialist in automatisering van klantervaringen, die onze AI-propositie — met name binnen de CCaaS-markt — aanzienlijk versterkt.”
Arbeidsmarkt en technologie
“De Nederlandse arbeidsmarkt is uitdagend: callcenters en klantcontactcenters hebben moeite om vacatures in te vullen, vooral met mensen met de juiste kwalificaties. Bovendien speelt telefoonangst een rol onder jongere generaties — een fenomeen dat velen herkennen. Jongeren geven de voorkeur aan chat of WhatsApp boven bellen. Gelukkig zijn wij bij Evolve IP goed gepositioneerd om hierop in te spelen, vooral dankzij onze samenwerking met Talkdesk, dat de kracht van AI benut. We doen dit door applicaties aan te bieden waarbij een interactieve kennisbank agenten ondersteunt met de juiste antwoorden en automatisch samenvattingen na elk gesprek genereert. Digitale kanalen zoals e-mail, chat en WhatsApp maken ook deel uit van de oplossing — en het aantal interacties via deze kanalen zal de komende jaren alleen maar toenemen.”





