• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Jaimy Buiks en Esli Coenraad: ‘ALE profiteert van sterke vraag naar NaaS’

26-04-2023
ALE-Jaimy-Esli
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Country Business Leader Jaimy Buiks en Presales Engineer Esli Coenraad van Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) zien de markt voor datanetworking, met name NaaS (Network as a Service), groeien als kool. Ze leggen uit waarom dat logisch is, en hoe netwerken slimmer worden.

ALE-Jaimy-EsliJaimy staat eerst kort stil bij de achtergrond van het bedrijf. “Van oorsprong zijn wij een connectiviteitsfabrikant met een sterke footprint in oplossingen voor communicatie en datanetworking. Met ruim 100 jaar ervaring heeft ALE een unieke positie in de markt. ALE is als enige Europese vendor in staat om traditionele infrastructuur en moderne IoT-gerelateerde infrastructuur te ondersteunen en te ontsluiten met oplossingen voor datanetworking en communicatie.”

Traditionele technieken worden nog vaak ingezet bij bedrijven die onderdeel zijn van de kritieke infrastructuur. Daarom is dat een belangrijke klantgroep voor ALE. Esli beschrijft wat ALE levert: “We beginnen met de WAN en gaan door tot en met de wifi-connectiviteit. Dat is inclusief beheeromgevingen. Connectiviteit is voor ons meer dan de binnenkant van een gebouw. We leveren bijvoorbeeld private LTE met Nokia om het connectiviteitsvraagstuk buiten een gebouw in te vullen.”

Indirect model voor hele B2B-markt

ALE koestert het indirecte model. Jaimy: “Onze oplossingen voor datanetworking en communicatie kunnen zowel on-premise als in (hybrid) cloud worden afgenomen. Onze partners hebben klanten van SOHO tot Large Enterprises en overheden. Waar nodig en gewenst, trekken we samen op, maar wij bedienen geen eindklanten. Die rolverdeling is glashelder en daar wordt niet van afgeweken.”

NaaS

ALE heeft een uitgebreid partnerprogramma en ruim 80 partners. Jaimy: “Dat programma benadrukt datanetworking, want daar is de meeste vraag naar. Dat de vraag naar NaaS toeneemt, heeft meerdere redenen. Wij hebben geen eisen voor minimale of maximale bandbreedte: de klant betaalt alleen voor hetgeen hij afneemt. Het is geen verkapte leaseback-constructie die de partner met zijn klant moet verrekenen, maar gebaseerd op OPEX. Contracten met een looptijd van twee tot vijf jaar maken deel uit van het standaard aanbod, en we bieden partners bepaalde financiële en contractuele garanties. Mocht een klant wegvallen en daarmee ook de inkomsten voor de partner, dan stoppen we direct dat contract en daarmee de betalingsverplichting aan ons.”

ALE heeft de wind mee, zo vertellen Jaimy en Esli. Dat komt volgens hen door de enorme flexibiliteit van NaaS, maar ook door de extreem lage rente toen ALE begon met NaaS. Dat is nu anders, want de rente stijgt snel en dat verandert de markt. Bedrijven moeten nu afwegen waar ze de beschikbare investeringsruimte voor gebruiken. De ALE-partners krijgen steeds meer de vraag voor een dienst in plaats van een product. Het komt dus als geroepen dat ALE een uitgebreid en transparant NaaS-aanbod heeft.

Esli: “Er is nog een reden om voor onze NaaS te kiezen: wij bieden een technology refresh aan na bijvoorbeeld drie jaar. Hiermee heeft de klant de mogelijkheid om zijn hardware te vervangen door nieuwe hardware, of hij gaat door met de huidige hardware. Geen van de partijen hoeft hiervoor bij de bank aan te kloppen of een kredietcheck te ondergaan.”

Slimme netwerken

Wat zien Jaimy en Esli als nieuwe mogelijkheden en trends? Esli wijst op Autonomous Networks. “Netwerken worden steeds slimmer en kunnen sneller dan ooit problemen detecteren. Wij hebben daar nu al operationele oplossingen voor, gebaseerd op AI en ML. De beheerder van het netwerk – dat kan de partner zijn, maar ook de eindklant – wordt door een chatbox op de hoogte gehouden. Hij heeft de keuze om zelf in te grijpen of het over te laten aan het intelligente netwerk.”

Jaimy: “We hebben ook een nieuwe dienst genaamd ‘Network Advisor’. Die voorspelt waar en wanneer verstoringen in het netwerk ontstaan. Je krijgt proactief in plaats van reactief advies, en daarbij weer de opties om zelf in te grijpen of die keuze aan het netwerk over te laten. Met zelfherstellende netwerken gaat de beschikbaarheid verder omhoog en hoeven beheerders geen brandjes meer te blussen.”

Luisteren en doorvragen

Partners van ALE hebben een betrouwbare leverancier met een sterk portfolio en een duidelijke visie. Wat daar verder bij hoort, maakt Esli aan het eind van het gesprek nog eens duidelijk. “Het doel is samen met de partner en eindklant een oplossing te bedenken die veilig, robuust en tegelijk eenvoudig te beheren is. Dat proces begint voor ons altijd met luisteren en doorvragen, en daar nemen we graag de tijd voor.”

 

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nr 02)

Tags: clouddienstenITchannelPRO Magazinenetworking

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
DSA VLOP VLOS

DSA – welke platformen gaat de EU beter controleren

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon