• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

iuppiter: Hoe te schakelen tijdens een ‘storing’ op de markt

18-08-2022
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

COVID-19 heeft veel van leveranciers gevergd, maar liet ook zien dat de markt voor gebruikte hardware goed bestand is tegen externe schokken, zo schrijft Saban In van iuppiter.

De pandemie bracht voor iuppiter naast nieuwe uitdagingen ook een aantal positieve ontwikkelingen met zich mee. We waren in de aanloop naar de pandemie goed bevoorraad en hadden onze strategie op orde, dus toen duidelijk werd dat er flinke tekorten waren, nam de vraag naar onze producten toe. We bewezen onszelf als een stabiele leverancier. Hiervan leerden we veel als het gaat over onverwachte hinderissen in de markt: investeren in een goede en gevarieerde voorraad, slim verkopen, en zorg dragen voor je personeel. Toen Oost-Azië begin 2020 op slot ging, zorgde de verminderde productie en het hamsteren van hardware voor een wereldwijd tekort aan microchips. Geheugenmodules waren nauwelijks beschikbaar: de RAM-chips hiervan worden ook veel gebruikt buiten datacenter- en computer hardware om, zoals bijvoorbeeld in mediaboxen. Hoewel dit tekort het langst aanhield, begon gaandeweg ook de beschikbaarheid van andere items, zoals SSD’s, af te nemen.

Voor iuppiter was dit het lichtpuntje te midden van een toch onzekere tijd. Toen ook Europa in lockdown ging, groeide de vraag naar onze producten opnieuw. Onze bestaande klanten vroegen naar steeds grotere volumes, en onze verkoop steeg naar een recordhoogte. En niet verrassend voor ons: de grootste vraag was naar gebruikte geheugenmodules. Deze sterke toename toonde ons, duidelijker dan ooit, dat refurbished hardware beter bestand lijkt tegen schommelingen in de markt dan nieuwe producten. We hadden genoeg servers en onderdelen om maandenlang aan de vraag te voldoen. Wel moesten we voorzichtig blijven: we hebben, ondanks de grote vraag (en stijgende prijzen), niet alles in één keer verkocht. Een deel van onze producten hielden we opzij om onze trouwe klanten te blijven voorzien van servers en hardware. Deze strategie wierp haar vruchten af in het creëren van nog hechtere zakelijke relaties.

Effecten op het eigen bedrijf

Dit alles zou niet zijn gelukt zonder de inspanning van onze medewerkers. De grote vraag was absoluut positief, maar ons team moest, met een kleinere capaciteit, dubbel zo hard werken om aan alle aanvragen te voldoen. Waar mogelijk, werkte veel van ons vanuit huis, maar dit was geen optie voor onze technische en logistieke teams. We stemden de bezetting zo veel mogelijk af op veiligheid. Tijdens de pandemie draaiden we dus nooit op vol vermogen, al vroeg de markt hier wel om. We zijn ontzettend trots op hoe bekwaam ons team reageerde op alle ontwikkelingen. Intussen kregen we ook een interessante, maar vrij ongebruikelijke opdracht naast onze normale werkzaamheden: een belangrijke klant die al wekelijks op maat gemaakte server configuraties bij ons afnam, vroeg om nieuwe, ongebruikte, SSD’s voor in deze builds. We zochten contact met het Benelux-kantoor van een van de grootste SSD-fabrikanten en we hebben een jaar lang succesvol aan de vraag van deze klant voldaan. De aankoop van grote aantallen liet echt de impact van de tekorten zien: de prijzen van nieuwe SSD’s stegen dat jaar door het chiptekort.

Dit jaar zien we de markt weer tot rust komen. We werken aan het uitbreiden van onze markt buiten Europa, terwijl we doorgaan met het verbreden en vergroten van onze voorraad. Hoewel niet zonder obstakels: we hebben veel geleerd van de pandemie en voelen ons eigenlijk overal klaar voor. En wat er ook gebeurt: we hebben de komende maanden een constante toevoer van duizenden servers.

Meer informatie over iuppiter? Neem contact op met Saban In via 010 808 10 52 of mail naar s.in@iuppiter.nl.

GerelateerdeBerichten

European Resilience Summit Berlijn

2025/08/06
CMA

Waarom de Britten Azure en AWS aanpakken

2025/08/06
Volgend bericht
RS_Solutions-202207

Barber Brinkman van Real Solutions over samenwerking met Wasabi

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon