• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Is het een storing of een onbetaalde rekening?

Vodafone door nutsbedrijf afgesloten

08-08-2022
zendmast 202208
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Klanten van Vodafone in een deel van Baden-Württemberg zaten eerder deze maand meerdere dagen zonder mobiel bereik en wat Vodafone een storing noemde bleek een openstaande rekening te zijn. Om precies te zijn een betaalachterstand van zeven maanden.

zendmast 202208Dilemma

Iedereen kent het dilemma: een groot bedrijf als klant is goed voor de omzet. De betaalmoraal is echter vaker wel dan niet een drama. Structureel niet nakomen van betaalverplichtingen, extra korting bedingen, extra papierwerk verlangen, het scala van trucs is groot.

Soms gaat een bedrijf te ver en Vodafone is daarvan een goed voorbeeld. De aanbieder van vaste en mobiele communicatie heeft in Duitsland weer eens voor ophef gezorgd. Voor de kasten en masten is stroom nodig. Die wordt in Duitsland, waar deze zaak speelt, betrokken van meerdere aanbieders. De reden daarvoor heeft natuurlijk met prijs en voorwaarden te maken. Daarnaast speelt ook opportunisme een rol. Stroom van een regionale aanbieder te kopen is voor Vodafone (en andere telco’s) een manier om zichtbaarder te worden bij de lokale bevolking en politiek. In nagenoeg alle gevallen zijn die kleine aanbieders ook nog eens gedeeltelijk bezit van de gemeente.

Een dergelijk nutsbedrijf in Baden-Württemberg heeft vorige week gedaan wat onvermijdelijk was. Na maanden achter openstaande rekeningen bellen, mailen en schrijven heeft het op vrijdag de stroomtoevoer van klant Vodafone afgesloten. Als gevolg daarvan viel het zendstation uit en moesten klanten het dagenlang zonder Vodafone netwerk stellen. De situatie was bijzonder omdat niet alleen particuliere huishoudens maar ook bedrijven werden getroffen.

Domme zet

Vodafone deed richting de klanten eerst alsof er een storing was bij de onderaannemer verantwoordelijk voor het beheer van de zendmast. Dat was een domme zet, juist omdat die een kleine regio is waar iedereen elkaar kent was de waarheid snel boven tafel. Dinsdag was Vodafone in staat de openstaande rekeningen te betalen.

We kunnen in Nederland opgelucht adem halen, want iets dergelijks is hier nog nooit voorgekomen. Alhoewel? Insiders weten maar al te goed dat het ook hier soms weinig scheelt of ergens wordt de stekker uitgetrokken om betaling af te dwingen. Dat dit de pers niet haalt heeft alles te maken met wat bovenaan staat: het dilemma van de grote klant.

We kunnen net zo blij zijn niet op de klachtenafdeling van die telco in Duitsland te werken. Ook al is het een klein gebied, naar schatting enkele duizenden consumenten en bedrijven zullen compensatie eisen. Een onbetaalde rekening van zeven maanden is geen overmacht of een storing.

Tags: mobiele netwerken

GerelateerdeBerichten

zendmast 202208

Toename 2G en 3G verkeer in Engeland

2025/04/15
BroadForward Stefan van Zanen links en Taco Schoute rechts-400

BroadForward Innovatie in Signaling Software

2025/01/29
Volgend bericht
Aggreko-collage-202207

Bij ons in de IT: Klantenevent Aggreko in Klundert

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon