• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita C-IT community

Interview Michel Wals en Roy van Weert (MMD en AOC)

‘Vraag naar displays in mkb groeit snel’

18-07-2025
MichelWals-RoyvanWeert-400
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

De markt voor beeldschermen bloeit als nooit tevoren, mede door de behoefte aan nieuwe grotere formaten displays en extra functies. Philips en AOC spelen hier sterk op in. ITchannelPRO spreekt met Sales Director Benelux Michel Wals en Sales Manager Nederland Roy van Weert van MMD en AOC om het naadje van de kous te weten te komen.

MichelWals-RoyvanWeert-500Professionele beeldschermen blijven een groeiende markt met een scala aan aanbieders. Philips en AOC zijn merken van TPV Technology, ’s werelds grootste fabrikant van monitoren en leverancier van displayoplossingen. MMD-Monitors & Displays is de merklicentiepartner voor Philips Monitors. Michel en Roy leggen uit dat MMD de monitoren van Philips en AOC vermarkt via distributeurs zoals Ingram Micro, TD Synnex en Copaco. “Distributeurs zijn cruciaal in het logistieke proces, want dat is immers hun kerncompetentie. Via deze distributeurs en met gespecialiseerde resellers benaderen we het mkb-segment, wat voor ons een essentieel marktsegment is”, zegt Michel die naast zijn rol als Sales Director ook International tender manager is en verantwoordelijk is voor de verkopen aan de Europese mkb-markt.

De marktpositie van de monitoren van Philips en AOC in het mkb groeit. “Philips biedt al een goed gevestigd monitorportfolio dat specifiek is afgestemd op de behoeften van het mkb en breidt dit verder uit met de nieuwe B2000- en B3000-series”, zegt Michel. “AOC bevindt zich in de overgang naar een volledig nieuwe productlijn, de E4-reeks, die we tussen juni en september 2025 introduceren.”

Veeleisende markt in beweging

“Verschillende bedrijven hebben verschillende eisen”, vult Roy aan. “Monitoren moeten flexibel zijn, energiezuinig, de juiste interfaces hebben en qua afmeting aansluiten op de nieuwe wensen. Zeker na de coronapandemie, toen de IT-werkplek op de schop ging en applicaties zoals Teams populair werden, is er significante behoefte aan grote schermen. Op dit moment zijn schermen van 24” nog het grootste segment. De vraag naar 34” en groter groeit en is nu al 16 procent van de markt. In dat segment zijn Philips en AOC marktleiders. Ook is er vraag naar fors hogere resoluties en ook in dit segment zijn Philips en AOC marktleiders. De monitoren van Philips en AOC zijn voorzien van een krachtige USB-C hub die via een RJ-45-connector (ethernetkabel, red.) in het netwerk integreert. Hiermee kunnen clients worden opgeladen.”

Duurzaam en functioneel

Met innovatieve technologieën speelt Philips in op duurzaamheid. “Onze Philips-monitoren hebben bijzondere eigenschappen voor zakelijke gebruikers. We willen best in class zijn qua duurzaamheid. Vandaar dat het energieverbruik geoptimaliseerd is met speciale features, zoals de Philips PowerSensor die dynamisch bewaakt of de werkplek in gebruik is. Zo niet, dan gaat het energieverbruik drastisch omlaag tot 70 procent reductie”, zegt Michel.

Naast de standaard garantie van drie jaar, noemen Michel en Roy een transformatie naar TCO (gespreid over 10 jaar), langere garanties tot vijf jaar en een vraag naar meer duurzaamheid. “We zijn druk bezig onze duurzaamheidsstrategie verder te optimaliseren”, zegt Michel. “Onze displays gebruiken 100 procent recycled aluminium in de B2G range, en bovendien is het kunststof 85 procent geproduceerd uit gerecycled plastic inclusief 5 procent ocean based plastic. We leveren ook een certificaat over de CO2-footprint, zodat bedrijven deze kunnen gebruiken in hun CO2-rapportage die in de toekomst verplicht wordt.”

Groeien door samenwerking

In de ogen van Michel en Roy zit de kracht van TPV in de combinatie van sterke merken, hoogwaardige productie en strategische samenwerking. Het merk Philips behoeft natuurlijk geen toelichting en staat bekend om de kwaliteit. Maar ook AOC is een van de wereldwijde topmerken in de displaymarkt voor professioneel en thuisgebruik, maar zeker ook voor entertainment en gaming. “Door de merkbelofte van Philips en AOC te combineren met de productie-expertise van TPV op het gebied van displays, kunnen we snel en gericht innovatieve producten ontwikkelen”, aldus Michel. “Samen met distributeurs en gespecialiseerde resellers, en met een duidelijke focus op het mkb, zijn we klaar om verder te groeien in de markt voor professionele beeldschermen.”

Voor meer informatie over de displays en beeldschermen van Philips en AOC, kun je contact opnemen met Michel en Roy via michel.wals@tpv-tech.com of roy.van.weert@tpv-tech.com.

 

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2025-02)

Tags: ITchannelPRO Magazinemonitoren

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht

Cybercriminaliteit bestrijden vergt meer dan datacenters controleren

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more

European Resilience Summit – Berlin

18-09-2025 @ 09:00 , more

Regional Development Roundtable on Limburg’s Digital Infrastructure

04-09-2025 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Creating4U.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Creating4U.nl.