• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Interview met Dirk Evrard en Esli Coenraad van ALE

‘OmniVista Network Advisor houdt netwerk in conditie’

14-11-2023
alcatel lucent enterprise
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Bedrijfsnetwerken zijn complexe infrastructuren waar IT-managers hun handen vol aan hebben. Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) introduceert met de OmniVista Network Advisor een managementoplossing die het leven van de IT-beheerders flink vereenvoudigt en de netwerkprestaties optimaliseert.

Esli-Coenraad-icp202305-400Om een beter beeld te krijgen van de OmniVista-oplossing, sprak ITchannelPRO af met Dirk Evrard en Esli Coenraad, die onderdeel zijn van het presales-team van ALE. Ze spelen een centrale rol bij het ontwikkelen van maatwerk implementaties. Esli richt zich vooral op de Nederlandse markt en Dirk opereert vanuit Antwerpen voor de EMEA-markt. Het ontwikkelen van prototypes is onderdeel van hun verantwoordelijkheid.

Esli legt aan het begin van het gesprek uit dat het van oorsprong Franse bedrijf Alcatel-Lucent Enterprise een scherp oog heeft op de verticals. Men richt zich met nadruk op de segmenten overheid, onderwijs, gezondheidszorg, industrie en transport. In deze segmenten kunnen alle klanten vanaf 5+ aansluitingen prima worden ondersteund. ALE onderscheidt zich hier omdat voor deze verticals de certificering goed is geregeld. Omnivista is de paraplu waaronder relevante netwerkbeheer diensten geïntegreerd worden.

Probleem in een notendop

Bedrijven leunen zwaar op hun netwerkinfrastructuur en een kleine storing kan grote gevolgen hebben. De gebruikerservaring en Quality of Experience staan iedere dag onder druk. Naarmate er meer schakels zijn, kan er ook meer fout gaan. Uit onderzoek blijkt dat voorspellende hulpmiddelen die anomaliedetectie toepassen, wel 25 tot 30 procent verbetering van de inzetbaarheid van een netwerk kunnen realiseren. Ook het aantal klachten van medewerkers kan dan snel flink dalen. De mogelijkheid om systeemconfiguraties te controleren, gegevens te verzamelen en het IT-managementteam te informeren, kan helpen bij een vroege detectie van problemen en een adequaat ingrijpen.

OmniVista Network Advisor is een abonnement- en cloudgebaseerde oplossing en verzamelt en analyseert informatie uit de infrastructuursystemen zoals switches, access points en firewalls. De software analyseert het hele netwerk. Daarmee wordt er een stuk complexiteit weggenomen voor de beheerder en geeft inzicht in de activiteiten en afwijkingen die in het netwerk worden gedetecteerd.

Wanneer bijvoorbeeld een netwerkincident wordt gedetecteerd, kan het IT-team snel op de hoogte worden gebracht, worden er suggesties gedaan voor een oplossing gedaan die, indien mogelijk, zelfs automatisch kunnen worden opgelost. Zo kan bijvoorbeeld een loop in het netwerk worden gedetecteerd, met het automatisch verhelpen hiervan als oplossingssuggestie.

Verdwalen in vele tools

Dirk-Evrard-profiel-400Bovendien kan voortdurende monitoring van het netwerk zorgen voor relevante data die het IT-team meer inzicht geeft. Alleen komen we dan snel in de situatie dat IT-managers verdwalen in de vele beheertools.

Dat is het moment waarop OmniVista Network Advisor kan helpen met een ‘Single pane of glass’, legt Dirk uit. “Met OmniVista brengen we alle relevante hulpmiddelen samen in één oplossing. IT-beheerders hebben dus een gebruiksvriendelijke manier om waar te nemen wat er in het netwerk gebeurt. Als iets gedetecteerd wordt (zoals het instabiel worden van een serververbinding) kan het systeem direct een ticket hiervoor aanmaken, mogelijke oplossingen voorstellen en de beheerders hiervan op de hoogte stellen. ALE levert daarvoor de oplossingen, zoals Rainbow collaboratie. Het mooie van dit platform is dat interactie centraal geïntegreerd is en onderdeel is van OmniVista Network Advisor.”

Werking in de praktijk

Hoe werkt dit in de praktijk? “Als het systeem aanvallen op de firewall ziet, zal de Network Advisor een bericht sturen naar de operators. In dat bericht zit al de optie om de gebruiker te isoleren van het netwerk. Resultaat: via één druk op de knop wordt de aanvaller geïsoleerd van het netwerk. Het risico is verdwenen.”

Uiteraard is overzicht belangrijk, een adequate logging is dus geïntegreerd. Voor logging en analyse op de lange termijn zijn speciale tools beschikbaar, zoals SIEM tools en interfaces naar lokale applicaties en CRM-ticketing. De chatbot is voorzien van NLP (een taalinterface) en kan dus gewoon met Nederlandstalige vragen benaderd worden.

Met OmniVista Network Advisor heeft ALE een zeer sterk product op de markt gezet dat de kwaliteit van bedrijfsnetwerken volgens Dirk en Esli een boost zal geven. Op een overzichtelijke manier en autonoom met behulp van AI, blijven de systemen en verbindingen met OmniVista optimaal werken.

 

Meer weten over de oplossingen van ALE? Neem contact op met Esli Coenraad via esli.coenraad@al-enterprise.com, Dirk Evrard via dirk.evrard@al-enterprise.com of Frank van Spanje via frank.van-spanje@al-enterprise.com.

 

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2023-05)

Tags: ITchannelPRO Magazinenetwerken

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
ebay re-store duitsland

De consument en gebruikte hardware

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon