• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Interview Innes Muir, regional salesmanager MSSP’s bij LogPoint

‘SIEM is gezonde business voor partners’

23-10-2024
Innes Muir - Logpoint - september 2024
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Innes Muir spreekt als regional salesmanager voor MSSP’s bij LogPoint over het partnerkanaal en de groeiende vraag van de mid-market. En hij gaat dieper in op het begrip voorspelbaarheid.

Innes Muir - Logpoint - september 2024“Door de cloud is alles totaal veranderd. Dat geldt ook voor cybersecurity”, zo begint Innes. “De verkoop van hardware firewalls is nog maar een fractie van wat het tien jaar geleden was. Alles is software-based geworden. Het proces van hardware naar software is eigenlijk al begin deze eeuw begonnen, eerder dan men zich realiseert. Veel hardware-resellers zijn meegegaan in dat proces en leveren nu software plus diensten. Tegelijk is de vraag naar cybersecurity enorm toegenomen om het hoofd te kunnen bieden aan de bedreigingen die omvangrijker en gevarieerder worden, en elke dag veranderen.”

Het is volgens hem dan ook logisch dat een deel van de IT-dienstverleners de stap heeft gemaakt naar MSP en MSSP. In die twee groepen zitten potentiële partners voor LogPoint, maar ook bij bedrijven die nog steeds veel hardware verkopen. “Er is daarnaast nog de groep bedrijven die zich positioneert als servicepartner, effectief resultaatgerichte diensten levert op basis van de technologie in het eigen portfolio, en volledig gebruikmaakt van wat de klant in zijn omgeving heeft geïmplementeerd, dan wel wat de klant van derden betrekt.” LogPoint kijkt dus naar bedrijven met verschillende labels, die onderling sterk verschillen. Innes wijst erop dat ze een gelijksoortige klantvraag adresseren, ook al zijn ze verschillend.

Converged SIEM

SIEM staat voor Security Information and Event Management en het Converged SIEM-platform van LogPoint is de kern van diens dienstverlening. “SIEM bestaat al enige tijd, maar is nog steeds weinig bekend”, legt Innes uit. “Wat wij doen, is simpel gezegd inzicht verschaffen en het combineren van data mogelijk maken. Daarmee worden indicaties van afwijkingen vroegtijdig gesignaleerd, worden de noodzakelijke verbanden snel gelegd, en kan een SOC reageren voordat een incident plaatsvindt. Onze partners zorgen voor de implementatie bij de klanten, wij hebben geen rechtstreeks contact met eindgebruikers.”

LogPoint zorgt er dus voor dat logs worden verzameld, verwerkt en omgezet in al dan niet geautomatiseerde acties. Dat alles met een doordachte UI, zodat een SOC-medewerker het overzicht behoudt. Een USP van LogPoint is dat het niet uitmaakt of het een modern systeem, legacy, of zelfs OT betreft. LogPoint zorgt ervoor dat de logs beschikbaar komen zodat een SOC er mee aan de slag kan. Innes: “Als iets logs produceert en een IP-adres heeft, kunnen we ze binnenhalen. Standaard kunnen we de logs uit meer dan 850 technologieën halen. Als we geen bestaande integratie op de plank hebben liggen voor een commercieel beschikbare technologie, zullen we het gratis bouwen. En dan hebben we het niet over maanden doorlooptijd, meestal is het in ongeveer twee weken opgeleverd.”

Van enterprise naar mid-market

Enterprises en gereguleerde sectoren hebben SIEM omarmd. Dat heeft volgens Innes twee redenen. Als eerste heeft dit soort bedrijven alle belang bij het voorkomen van incidenten in de bedrijfsvoering. Snel over de logs kunnen beschikken, is volgens hem een vereiste om aanvallen vroegtijdig te zien en af te weren. De tweede reden is dat de bedrijven moeten kunnen aantonen dat ze 24/7 alert en in control zijn. Logs, en daarmee geautomatiseerd verbanden leggen plus analyses maken, zijn daarom een must.

SOC-as-a-service

Door de toename van cybercrime, en in reactie daarop wetgeving zoals NIS2, zal de mid-market vaker vaststellen dat ze een SOC nodig hebben. Innes: “Er zijn weinig mid-market bedrijven die dat kunnen bekostigen. Onze MSSP’s kunnen SOC-as-a-service aanbieden, gebruikmakend van het LogPoint platform. De klant krijgt zo zekerheid en voorspelbaarheid, voor de MSSP is het gezonde en eveneens voorspelbare business.”

Voorspelbaarheid

Het woord voorspelbaarheid valt een paar keer, en Innes gaat daar op verzoek nog wat dieper op in. “Voorspelbaarheid is een van de kernwaardes van LogPoint. Wij rekenen af op basis van het aantal nodes dat logs oplevert. Iedere partner kan daardoor op voorhand precies zijn inkoopprijs berekenen en daarmee zijn commerciële tarief. Zijn klant krijgt geen onverwacht hoge rekeningen. Voorspelbaarheid is de basis voor een goede verhouding tussen klant en leverancier. Het zorgt er ook voor dat partners geen deals sluiten die verlieslatend zijn. Het is in ieders belang om dat te voorkomen.” Voorspelbaarheid slaat ook op het proces van onboarding en ondersteuning van partners. Innes en zijn collega’s leggen dat potentiële partners graag uit.

Meer weten over het Converged SIEM-platform van LogPoint? Kijk dan op www.logpoint.com.

 

(dit artikel verscheen eerder op ITchannelPRO magazine #04-2024)

Tags: IT-securityITchannelPRO MagazineSIEM

GerelateerdeBerichten

xkcd.com-2347

Een boeiende draad op Mastodon over libssh2 en de CRA

2025/07/31
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht

Digitale nalatenschap en business continuity

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon