• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Capestone Capestone-1144x350 C-IT community 2025Enreach Enreach2025-10 2025Businesscom BusinessCom_Banner_1144x350_V02

Interview Frank Damen en Egbert Rijntjes van TP-Link

Met Omada groeien in B2B

01-11-2022
TPLink-Frank-Egbert-400
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

TP-Link heeft een hoge naamsbekendheid in de Nederlandse B2C-markt. Daar zijn Channel Director B2B Frank Damen en manager business development Egbert Rijntjes maar wat blij mee. Tijdens een gesprek met ITchannelPRO leggen ze uit dat de aanwezigheid in B2B ook toeneemt.

TPLink-Frank-Egbert-400TP-Link kent drie pijlers. Een deel van de organisatie houdt zich bezig met de consumentenmarkt, een ander deel met de ISP-markt, en Frank en Egbert richten zich op de B2B-markt. “Onze naamsbekendheid is enorm hoog omdat we bij veel retailers aanwezig zijn en deel uitmaken van het portfolio van bekende ISP’s”, vertelt Frank. “Daar kennen de meeste resellers in de B2B-markt ons van, maar voor de zakelijke markt willen we meer zichtbaar zijn als Omada van TP-Link.”

Egbert is vorig jaar bij TP-Link gestart met het vergroten van die zichtbaarheid. “Omada is meer dan een productlijn, het is een andere marktbenadering. We leveren hardware zoals voorheen, maar met een geïntegreerde SDN-oplossing. Partners leggen we uit wat die combinatie betekent voor hun business, de samenwerking en natuurlijk wat de meerwaarde is voor hun klanten.”

Distributeurs

Omada levert uitsluitend via distributeurs zoals Alcadis, SDC en BusinessCom. Frank: “Daarmee bestrijken we voor nu het juiste deel van de markt. Historisch gezien zijn we sterk aanwezig in het entry level en mid level tot 250 aansluitingen. Het doel is Omada sterker groeien in het segment daarboven en we 500+ aansluitingen faciliteren.”

De sterkste groei zit op dit moment in het mid-segment. Daar maakt de eindklant uit kostenoverwegingen de overstap van Wi-Fi 4 of 5 naar volledige cloudmogelijkheden en Wi-Fi 6. “Het beheer van Omada is door SDN eenvoudiger en dat scheelt direct kosten”, weet Frank. “Daarnaast leveren wij een extreem simpel model aan partners en hun klanten. Wij verkopen de devices en bieden licenties voor wie de TP-Link cloud wil gebruiken. Maar partners kunnen de Omada controllersoftware ook kosteloos downloaden en op een server of virtuele machine installeren. Naar beide opties is voldoende vraag.”

Kosteloos

“Je hoort het goed, de software is kosteloos”, verzekert Egbert. “Wij zijn een hardwareleverancier. In onze filosofie mag software nooit een horde vormen om producten te gebruiken. Partner mogen daarom bij klant A een access point verwijderen en met de fabrieksinstellingen bij klant B activeren. Er is geen licentie die roet in het eten gooit. Op die manier zijn Omada-producten makkelijk in gebruik. Dat begint door te dringen in de markt en dat draagt bij aan onze groei. Wij maken het partners zo makkelijk mogelijk.”

Dat laatste blijkt ook uit een ander punt. De software van routers, switches en access points moet constant worden onderhouden. Voor de Omada-lijn communiceert TP-Link een roadmap van patches en updates. Elke maand is er een nieuwe release. Frank: “Wij communiceren dit naar het kanaal en zo naar klanten. Zo vergroten we het bewustzijn over patches en security en is het voor ons een goede manier om het kanaal te informeren over releases. We kunnen zaken naar voren halen als blijkt dat de markt hierop wacht. Datzelfde geldt voor API’s. Als een partij erom vraagt, is de kans groot dat anderen volgen en gaan we aan de slag.”

Groei en loyaliteit

TP-Link heeft ruim 40 medewerkers in Nederland en zes in België. Frank: “Naast het aantrekken van Egbert, die zich richt op midmarkt en grootzakelijke partners, breiden we ook uit voor partners in het segment daaronder. Laat daar vooral geen misverstand over bestaan: TP-Link groeit. Hoewel we ook naar de bovenkant van de markt willen, zullen we bestaande partners nooit laten vallen. Bestaande relaties respecteren, zit in ons DNA. TP-Link heeft samenwerking en loyaliteit hoog in het vaandel.”

Egbert: “We kennen geen dwang van kwartaalrapportages en quick wins. Langetermijnresultaten zijn belangrijker en dat zie je in alles terug. Het beschikbaar stellen van demo-apparatuur voor partners zodat zij met Omada aan de slag kunnen en hen daarin begeleiden, kent geen tijdsdruk. Een partner die de tijd neemt en krijgt, is altijd in staat een betere oplossing te bieden aan klanten dan als wij hen zouden pushen.”

Betere kaarten

Partners betere kaarten geven, daar gaat het volgens Frank om. Daar hoort bij dat TP-Link ook in deze tijden uit voorraad kan leveren. Elk device heeft tien jaar garantie en partners maken een nette marge. Overigens fungeert Eric Mulder ook als presales consultant om partners te voorzien van hulp en informatie. Er zijn dus heel wat redenen waarom TP-Link groeit in het B2B-segment.

Meer weten over de Omada-lijn van TP-Link? Bel dan naar 030 603 65 68 of bezoek de website: www.tp-link.com/nl.

Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 4

Tags: distributeurITchannelPRO Magazinepartners

GerelateerdeBerichten

Eric_Luteijn_Foto_Voorwoord_ICP

Het begon allemaal met …

2025/10/23
BusinessCom introduceert samen met Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) Rainbow Webinar op de Nederlandse markt. Deze uitbreiding van het Rainbow-platform is ontwikkeld om business partners en hun klanten te helpen bij het organiseren van online bijeenkomsten, van interne vergaderingen tot grote publieke webinars. De samenwerking tussen ALE en BusinessCom is hierbij belangrijk: ALE levert de technologie, terwijl BusinessCom zorgt voor de beschikbaarheid, begeleiding en ondersteuning richting partners. Zo kunnen partners Rainbow Webinar niet alleen aanbieden, maar kunnen klanten er ook zeker van zijn dat ze de juiste kennis en hulp krijgen om het succesvol in hun organisatie te gebruiken. Wat betekent dit voor klanten? Met Rainbow Webinar kun je online evenementen van verschillende omvang organiseren. Het platform schaalt automatisch mee, of je nu een kleine sessie hebt met een paar collega’s of een groot webinar met honderden deelnemers. Daarbij houdt het systeem rekening met verschillende soorten deelnemers: interne medewerkers, externe gasten of gastsprekers. Jij behoudt eenvoudig het overzicht en deelnemers kunnen zonder gedoe aansluiten. Organisatoren krijgen toegang tot duidelijke en zeer eenvoudige beheertools. Je kunt evenementen plannen, beheren en volgen, terwijl sprekers en deelnemers soepel samenwerken via dezelfde omgeving. Omdat het platform cloud-based is, heb je geen complexe installaties nodig. Dat maakt de inzet eenvoudig en laagdrempelig. Waarom via BusinessCom? Als Value Added Distributor (VAD) van ALE helpt BusinessCom zijn partners om Rainbow Webinar in te passen in een ‘Future proof portfolio’. Je kunt rekenen op ondersteuning bij implementatie, advies over toepassingen en begeleiding bij vragen van klanten. Op die manier kun jij inspelen op de groeiende behoefte, aan digitale samenwerking en hybride werken, zonder dat je daar zelf veel extra tijd of middelen voor hoeft vrij te maken. Rainbow Webinar is vanaf nu beschikbaar via het Rainbow-platform. Wil je weten hoe je dit in kunt zetten bij jouw klanten of zelf ervaren hoe het werkt? Neem dan contact op met BusinessCom voor meer informatie. Op de foto: Eelco Hollestelle (ALE) en Maikel Broecks (BusinessCom).

BusinessCom en Alcatel-Lucent Enterprise introduceren Rainbow Webinar

2025/10/22
Volgend bericht
Attic_Icon

Attic van Zolder.io voor CSPs per direct leverbaar

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

Elevator Pitch Event Telecom Society

19-11-2025 - 21:00

IT Infra 2025: kennis, inspiratie en netwerken

26-11-2025 - 17:00

Fiber Vakdag 2025

05-11-2025 - 18:00

Cloud Expo – Houten

03-12-2025 @ 10:00 , more

Jaarcongres Circulaire-IT Nederland

12-11-2025 - 18:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon