Interview Filip de Jonge en Indy Veldt van Telador

‘Slimme integraties breken markt cloudcommunicatie open’

Op de drukke markt voor VoIP en Unified Communications is het voor partners zaak om nieuwe ideeën te bedenken. Maar door innovatieve integraties met applicaties van gespecialiseerde dienstverleners is er nog genoeg business te genereren. Cloudcommunicatieplatform Kwebbl en haar distributeur Telador maken dergelijke integraties bijzonder eenvoudig.

Indy Veldt Filip de Jonge Telador -400Indy Veldt is sinds kort als Chief Growth Officer verantwoordelijk voor de groei van de business van Telador. Daar hoort ook het communicatieplatform Kwebbl bij dat door Telador wordt gedistribueerd. De kracht van de twee ligt, volgens Indy, in het vermogen om diep geïntegreerde oplossingen aan te bieden. “Daarmee kunnen partners ook de verzadigde markt voor cloudcommunicatie openbreken.”

Bedrijven als advocatenkantoren, accountants en notarissen hebben in de ogen van Indy grote behoefte aan geïntegreerde oplossingen die naadloos aansluiten bij hun bestaande software. “Met onze uitgebreide API kunnen ze gesprekken opnemen, bewaren en klaarmaken voor facturatie binnen hetzelfde softwarepakket,” legt hij uit. “Dit zorgt voor een efficiënter bedrijfsproces en een grotere toegevoegde waarde.” Omdat de diensten van Kwebbl als whitelabel worden geleverd, behouden IT-dienstverleners altijd hun rol als vertrouwde partner van eindklanten.

Wederzijds voordeel

Door een krachtige en diepe integratie is ook veel minder maatwerk nodig, zegt Filip de Jonge, CCO en partner bij de Digifoon Group. “We willen massa creëren door krachtige en diepe integraties”, zegt hij. “Hierdoor hoef je niet een aparte integratie per organisatie te bouwen. In plaats daarvan voeg je functionaliteit toe aan bestaande softwarepakketten die organisaties, zoals advocaten, accountants en apotheken al gebruiken.”

Met deze aanpak creëren Kwebbl en Telador hun eigen nieuwe nichemarkt voor partners. “Enerzijds komen wij in het netwerk van specialisten terecht”, zegt Filip. “Omgekeerd hebben we 250 partners in Nederland die heel interessant zijn voor jonge aanbieders van specialistische software die een integratie hebben met Kwebbl. Niet alleen is het platform eenvoudig te integreren, ook kunnen eindklanten eenvoudig en snel op- en afschalen met gebruikers. Nieuwe accounts toevoegen, is een kwestie van minuten.”

Techniek en commercie

De strategie is dus gericht op zowel verbreding als verdieping in de markt. Kwebbl richt zich daarbij op de technische ontwikkeling van het VoIP-platform, terwijl Telador de commerciële kant beheert. “We willen alles samen met onze partners doen,” zegt Indy over Telador. “Het is belangrijk dat we de kar net zo hard trekken als onze partners. Dit betekent dat we luisteren naar hun behoeften en hen ondersteunen met zowel technische als commerciële kennis. Maar we zijn ook hands-on, organiseren webinars waarin we ontwikkelingen en marktinzichten delen, en we verbinden onze partners met elkaar. Dit versterkt het kanaal en bevordert innovatie.”

Dat Indy hiervoor verantwoordelijk is, is volgens Filip typisch voor de persoonlijke aanpak van Telador. “Hij is iemand die al vroeg in zijn carrière bij Telador is binnengekomen en is dus, in voetbaltermen, iemand uit de eigen opleiding”, zegt Filip. “Hij is onderaan begonnen en heeft zich opgewerkt tot verantwoordelijke voor de partners. Hij heeft een mooie groei doorgemaakt binnen Telador, waarin hij veel contact met de partners heeft gehad.”

Duitsland

De unieke verhouding tussen Telador en Kwebbl – de twee bedrijven zijn samen opgericht en werken volledig in synergie met elkaar – geeft Kwebbl de ruimte voor groei buiten Nederland, waaronder in Duitsland. “We hebben goede mogelijkheden om daar te groeien”, zegt Filip. “Duitse bedrijven zijn op zoek naar partijen die de techniek zelf in handen hebben en hen in staat stellen een white label oplossing aan te bieden. Ondertussen zijn we ook gecertificeerd om daar facturatie te verzorgen. We hebben de afgelopen periode hele mooie stappen gezet en voorzien een mooie groei in Duitsland in het komende jaar.”

De gezamenlijke visie van Kwebbl en Telador is duidelijk: door de diep geïntegreerde oplossingen en nauwe samenwerking met haar partners, kunnen zij zich onderscheiden in een verzadigde markt. Met een focus op gebruiksgemak, kwaliteit, persoonlijke service en innovatie blijven zij zich ontwikkelen en uitbreiden, zowel in Nederland als internationaal. “Het gaat om de eenvoud en de mogelijkheid voor partners om meer business te genereren met kwaliteit en relaties”, besluit Filip.

Wil je meer informatie over Kwebbl en Telador? Neem dan contact op met Indy Veldt of Filip de Jonge via 020 3080 700 of stuur een e-mail naar i.veldt@telador.nl of f.de jonge@kwebble.com.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024 #03)

Mobiele versie afsluiten