Dstny is een gevestigde naam als leverancier van zakelijke telecomoplossingen met een eigen en krachtig communicatieplatform voor hosted services. ITchannelPRO sprak algemeen directeur Ed Smit van de Nederlandse vestigingen over de dienstverlening voor partners en de snelle groei van dit internationaal succesvolle bedrijf.
Groei in Europa en erbuiten
Dstny is een van oorsprong Belgische onderneming en heeft activiteiten in België en Nederland, maar ook in Duitsland, Zweden, Denemarken en Frankrijk. Via partners zit het bedrijf ook in het Verenigd Koninkrijk en de VS en in de DACH-regio dankzij het Duitse Easybell. Op deze manier is er een ruime dekking in de geselecteerde markten via eigen kanalen en sterke partners.
Het portfolio omvat volgens Ed drie kernservices. “Er is cloudtelefonie, zakelijk internet en mobiele communicatie, wat samenkomt in ons Business Communication platform Dstny UCaaS. Voor het Dstny Secure Internet zakelijke vaste internet gebruiken we infrastructuur van bestaande vaste infrastructuur-providers. Over dat veelal verglaasde netwerk distribueren we onze eigen veilige zakelijke internetverbindingen. Voor het mobiele netwerk, inclusief een vast/mobiel integratie (VaMo), hebben we een uitstekende partnership met Odido. Tenslotte staan we borg voor een in huis ontwikkelde integratie met CRM- en ERP-systemen (VoIPcube) zodat automatische klantherkenning en loggings van gesprekken direct terugkomen in de klantenkaart van het CRM- of ERP-systeem. Door dit te koppelen aan de agent die het gesprek voerde, kunnen klanten die terugbellen direct weer worden verbonden met diezelfde agent (automatische last agent routing). Dit verhoogt de efficiency van het bedrijf en de tevredenheid onder klanten.”
Configureren via de portal
Dstny ondersteunt directe en indirecte klanten via een gedegen portal van het UCaaS-platform. In die portal kan de bevoegde beheerder de diensten configureren en functies per gebruiker aan- of uitzetten. Omdat Dstny een mobile first benadering heeft, kunnen eindgebruikers de functies waar zij toegang toe hebben zelf in de mobiele app configureren. Zo kunnen zij beide nummers van een VaMo-aansluiting (088 en 06) helemaal naar wens configureren en bepalen hoe de calls op een gegeven tijdstip moeten worden gerouteerd. Klanten kunnen dus zelf bepalen wat er buiten kantooruren gebeurt met zakelijke gesprekken. Hoewel het principe mobile first in het DNA zit, worden vaste aansluitingen nog steeds naar wens van klanten ondersteund. Serviceproviders kunnen de dienst whitelabel afnemen, al erkent Ed dat de vraag daarnaar beperkt is. “Men wil toch graag aanhaken aan het sterke merk Dstny.”
Sponsoring profwielrennen
Meer weten over samenwerken met Dstny? Je kunt Ed bereiken via 088 204 23 00 of ed.smit@dstny.nl. Of bezoek de website: https://wls.dstny.nl.
(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024 #03)