Interview Ed Smit, algemeen directeur Dstny Nederland

"Dstny blijft in heel Europa groeien"

Dstny is een gevestigde naam als leverancier van zakelijke telecomoplossingen met een eigen en krachtig communicatieplatform voor hosted services. ITchannelPRO sprak algemeen directeur Ed Smit van de Nederlandse vestigingen over de dienstverlening voor partners en de snelle groei van dit internationaal succesvolle bedrijf.

Ed Smit – Algemeen Directeur Destiny NederlandDstny is nu ruim twee jaar actief onder de huidige naam en timmert hard aan de weg. De naamsbekendheid groeit in hoog tempo, evenals het aantal partners. Dat komt volgens Ed voort uit de gedegen strategie. “Onze missie is helder en bondig”, aldus Ed. “Het naadloos verbinden van organisaties en gebruikers met geavanceerde communicatietools die integreren met hun favoriete applicaties en services. Met onze selfservice platformen bieden we partners en eindgebruikers de snelste weg naar een hoogwaardige cloudoplossing voor optimale bereikbaarheid, inclusief provisioning, facturatie en levering via één enkel platform. Het is het ideale platform voor de services die we onze partners en eindgebruikers aanbieden.”

Groei in Europa en erbuiten

Dstny is een van oorsprong Belgische onderneming en heeft activiteiten in België en Nederland, maar ook in Duitsland, Zweden, Denemarken en Frankrijk. Via partners zit het bedrijf ook in het Verenigd Koninkrijk en de VS en in de DACH-regio dankzij het Duitse Easybell. Op deze manier is er een ruime dekking in de geselecteerde markten via eigen kanalen en sterke partners.

Het portfolio omvat volgens Ed drie kernservices. “Er is cloudtelefonie, zakelijk internet en mobiele communicatie, wat samenkomt in ons Business Communication platform Dstny UCaaS. Voor het Dstny Secure Internet zakelijke vaste internet gebruiken we infrastructuur van bestaande vaste infrastructuur-providers. Over dat veelal verglaasde netwerk distribueren we onze eigen veilige zakelijke internetverbindingen. Voor het mobiele netwerk, inclusief een vast/mobiel integratie (VaMo), hebben we een uitstekende partnership met Odido. Tenslotte staan we borg voor een in huis ontwikkelde integratie met CRM- en ERP-systemen (VoIPcube) zodat automatische klantherkenning en loggings van gesprekken direct terugkomen in de klantenkaart van het CRM- of ERP-systeem. Door dit te koppelen aan de agent die het gesprek voerde, kunnen klanten die terugbellen direct weer worden verbonden met diezelfde agent (automatische last agent routing). Dit verhoogt de efficiency van het bedrijf en de tevredenheid onder klanten.”

Configureren via de portal

Dstny ondersteunt directe en indirecte klanten via een gedegen portal van het UCaaS-platform. In die portal kan de bevoegde beheerder de diensten configureren en functies per gebruiker aan- of uitzetten. Omdat Dstny een mobile first benadering heeft, kunnen eindgebruikers de functies waar zij toegang toe hebben zelf in de mobiele app configureren. Zo kunnen zij beide nummers van een VaMo-aansluiting (088 en 06) helemaal naar wens configureren en bepalen hoe de calls op een gegeven tijdstip moeten worden gerouteerd. Klanten kunnen dus zelf bepalen wat er buiten kantooruren gebeurt met zakelijke gesprekken. Hoewel het principe mobile first in het DNA zit, worden vaste aansluitingen nog steeds naar wens van klanten ondersteund. Serviceproviders kunnen de dienst whitelabel afnemen, al erkent Ed dat de vraag daarnaar beperkt is. “Men wil toch graag aanhaken aan het sterke merk Dstny.”

Sponsoring profwielrennen

Sinds vorig jaar is Dstny de sponsor van de wielerploeg Lotto-Dstny. Toen er ruimte kwam bij de naamsponsoring voor deze Belgische ploeg, kon het van origine Belgische bedrijf de verleiding niet weerstaan. De sponsoring van een professioneel wielerteam dat onder andere start in de Tour de France, slaat goed aan in de landen waar Dstny actief is. Als extra is Dstny in Nederland in 2023 en 2024 tevens een van de hoofdsponsors van de Amstel Gold Race. Deze koers is prominent gebruikt bij het recente Dstny Technology evenement in Heerlen. Uitgenodigde geïnteresseerde eindklanten en partners werden op vrijdag 12 april bijgepraat over de diensten en er waren lezingen en demo’s. Gasten konden op de zaterdag ook deelnemen aan de Amstel Gold toertocht en er waren tijdens de race ook toegangstickets voor VIP-locaties rond het parcours. “Meer dan 100 eindklanten en partners hadden zo een onvergetelijk evenement”, zegt Ed. “In de landen waar we nu actief zijn, staat de wielersport garant voor hoge kijkcijfers en bezoekersaantallen. Frankrijk, België en Nederland kennen we allemaal als landen met een lange traditie in de wielersport. Maar vergis je niet, in landen zoals Denemarken, Zweden en Finland staat de wielersport eveneens garant voor goede kijkcijfers.”

Meer weten over samenwerken met Dstny? Je kunt Ed bereiken via 088 204 23 00 of ed.smit@dstny.nl. Of bezoek de website: https://wls.dstny.nl.

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024 #03)

Mobiele versie afsluiten