“Intermedia komt met volwaardig UCaaS-alternatief”

Wilco van Dijk in gesprek over flexibiliteit en veiligheid van UC

Intermedia, een internationale aanbieder van Unified Communications-as-a-Service diensten (UCaaS), betreedt de Nederlandse markt. Business development director Wilco van Dijk spreekt met ITchannelPRO over de gekozen aanpak en hoe men zich onderscheidt in deze competitieve UCaaS-markt.

Wilco.van.Dijk (intermedia) 2022.02.16Intermedia positioneert zich als het volwaardige alternatief voor populaire platforms zoals Microsoft Teams, Cisco Broadsoft en open-source oplossingen zoals Asterisk. Het heeft recent de Europese UCaaS-activiteiten van NEC overgenomen die onder de naam UNIVERGE BLUE werden gevoerd. Wilco: “Door deze overname kunnen we in Nederland en de rest van Europa sneller schakelen en onze aanwezigheid versterken met een UCaaS-oplossing die echt aansluit op de behoeften van Europese bedrijven, instellingen en overheden.”

Over die behoeften zegt Wilco dat bedrijven en organisaties steeds verlangen dat communicatieoplossingen zowel flexibel als veilig zijn. “Dat eerste betekent dat men geen gedoe wil hebben van beperkte mogelijkheden om aanpassingen door te voeren. Het tweede heeft alles te maken met dataveiligheid, de AVG, compliance en sinds kort ook NIS2.”

One-stop en proven technology

De oplossing van Intermedia gaat volgens Wilco verder dan bellen, chatten, videovergaderen en bestanden delen. “Archiving van spraak, chat en meetings met het oog op compliance maakt er net zo goed deel van uit als een multichannel contactcenter”, zegt hij. “Alles wordt vanuit een open ecosysteem gedaan dat samenwerking en integratie sterk bevordert. Het is een one-stop platform gebaseerd op proven technology zonder technische complexiteit. Daarmee onderscheiden we ons van de rest van de aanbieders.”

Wilco benadrukt het open ecosysteem als pluspunt. “Bedrijven krijgen de flexibiliteit om bestaande oplossingen eenvoudig te integreren met ons platform. Via onze API’s en open standaarden kunnen gebruikers naadloos samenwerken met populaire tools, CRM-systemen en zelfs open-source oplossingen. Bedrijven kunnen hun bestaande technologie behouden en uitbreiden.”

Veiligheid en compliance

Een punt waar hij op ingaat is de tandem veiligheid en compliance. “We hebben de belangrijkste certificeringen zoals SOC 2 en ISO 27001 die eisen stellen aan gegevensbescherming en informatiebeveiliging. Voor sectoren zoals de zorg of finance is het in feite verplicht uitsluitend zaken te doen met partijen met dergelijke certificeringen.”

Partnerkanaal

Intermedia werkt uitsluitend via partners en die worden maximaal ondersteund. Wilco: “Partners spelen een cruciale rol in het adviseren en ondersteunen van bedrijven bij de keuze voor technologie. Daarom ondersteunen wij onze partners volledig met marketing, sales en technische support. Zo kunnen zij zich volledig richten op de eindklant, met de zekerheid dat wij hen op de achtergrond bijstaan. We bieden hen een omvangrijk partnerprogramma, inclusief 24/7 technische support, verkoop- en marketingtools en, niet onbelangrijk, aantrekkelijke commissies.”

Toegevoegde waarde

Omdat er sprake is van een open ecosysteem, is het voor partners eenvoudiger toegevoegde waarde te leveren door het integreren van bestaande oplossingen bij hun klanten van onder andere Mitel, AVAYA, Cisco, Innovaphone, Alcatel, NEC en diverse open-source oplossingen, met het platform van Intermedia. “Onze partners kunnen door deze integraties en aanvullende diensten een op de klant toegesneden oplossing aanbieden. Dat versterkt de klant-leverancier relatie en dat is goed voor de omzet”, aldus WIlco.

AI-tools

Het Intermedia-platform heeft geavanceerde functies zoals een omnichannel contactcenter, waarmee bedrijven hun klanten via meerdere kanalen kunnen bedienen, en ­archiveringsopties om communicatiedata veilig te bewaren en beheren. Ook zijn er AI-gedreven tools die analyses en verbeteringen mogelijk maken in klantinteracties. Zo krijgen bedrijven op basis van AI inzichten in klantgedrag, kunnen ze trends voorspellen, en klanten efficiënter bedienen. Het omnichannel contactcenter is Microsoft Teams-gecertificeerd.

Verticals

Wilco ziet ook een groeiende vraag van partners gericht op verticals. “Onze oplossing is behalve robuust, veilig en flexibel, ook relevant voor specifieke bedrijfssituaties en vereenvoudigt de werkprocessen van de uiteenlopende soorten eindgebruikers. En laat me vooral niet vergeten te onderstrepen dat het platform toekomstbestendig is.”

Uitnodiging

Intermedia bouwt het netwerk van partners in Nederland en Europa uit. Het neemt de nodige stappen om de naams­bekendheid in het kanaal en bij eindgebruikers te vergroten. Wilco: “Met de integratie van UNIVERGE BLUE door de overname door NEC in Europa, leggen we een solide basis in Nederland. Resellers die zoeken naar meer flexibiliteit, lagere kosten, of een gebruiksvriendelijker platform, heeft Intermedia veel te bieden.”

Voor informatie over Intermedia en het UCaaS-platform UNIVERGE BLUE, kun je contact zoeken met Wilco van Dijk via wvandijk@intermedia.com.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024 #05)

Mobiele versie afsluiten