Intenso USB sticks – als warme broodjes over toonbank

Ondanks de mogelijkheid data in de cloud op te slaan blijft de vraag naar USB sticks hoog. Dat is logisch, want internettoegang is niet overal beschikbaar en voor het kopiëren van data naar een stick is geen apart programma of kennis nodig.

Intenso USBAls er iets is veranderd aan de vraag naar USB sticks is dat volgens Leif Bantelmann, Channel Marketing Spezialist bei Siewert & Kau, het uiterlijk van de sticks en de capaciteit. “USB sticks zijn er ondertussen in vele uitvoeringen. De rechte oervorm van de USB stick bestaat nog steeds, ook bij Intenso, maar variaties op dat thema zijn duidelijk veel gevraagd.”

De capaciteit van USB sticks is volgens Leif over de jaren ook veranderd. “We weten allemaal dat we meer data opslaan en dat documenten, audio en videobestanden steeds groter worden. Een USB stick met een capaciteit onder de 4GB verkoopt beduidend minder dan een van 16, 32 of zelfs 64GB.”

Modellen en capaciteiten

Intenso levert zoals gezegd verschillende modellen en die kennen ook weer meerdere capaciteiten. Een deel van dat assortiment is meer bedoeld voor de zakelijke of professionele omgevingen, waar degelijkheid van de constructie een koopargument is. Andere modellen trekken door de kleurstelling vooral jongere consumenten aan. Leif: “ Wij kunnen met Intenso aan het kanaal USB sticks voor elke doelgroep of segment leveren. Alle sticks zitten in de kenmerkende en ruimtebesparende blisterverpakking. Goede kwaliteit, voldoende keuze, goede verpakking en een goede prijs vormen de vier ingrediënten voor het succes van dit product, want een succes is het. De cijfers van de Intenso Speedline USB sticks spreken voor zich, die gaan in Nederland als warme broodjes over de toonbank.

Mobiele versie afsluiten