Telador heeft dit voorjaar drie AI-tools gelanceerd die zeer interessant zijn voor resellers van telefonie en IT-dienstverleners. Tijdens het goedbezochte partnerevent van de telecomprovider presenteerde commercieel directeur Indy Veldt de diensten AI Voice Agents, AI Transcripties en AI Text-to-Speech. “Hiermee is AI op een betrouwbare, verantwoorde en veilige manier beschikbaar voor onze partners en hun klanten.”
Telador is een vooruitstrevende telecomprovider met een volledig cloudgebaseerd communicatieplatform waarmee IT- en telecomresellers onder eigen merknaam diensten kunnen aanbieden zoals hosted VoIP, SIP-trunks, CRM-integraties en Microsoft Teams-koppelingen. Dankzij het whitelabel-model hebben partners volledige controle over hun propositie richting eindklanten.
Volgens commercieel directeur Indy Veldt onderscheidt Telador zich door snelheid, gebruiksgemak en integratiemogelijkheden. “Partners kunnen in een paar klikken nieuwe klanten activeren, gebruikers toevoegen of migraties uitvoeren. Een gemiddelde mkb-omgeving is binnen een half uur geactiveerd”, aldus Indy. “Dat betekent sneller schakelen en een hogere klanttevredenheid. Daarnaast bieden we krachtige API’s en koppelingen met gespecialiseerde software, waardoor partners eenvoudig maatwerk kunnen leveren voor nichemarkten. Flexibiliteit en schaalbaarheid staan centraal in ons platform.”
De betrokkenheid bij partners blijkt ook uit het recent georganiseerde partnerevent in Amsterdam, waar ruim 100 resellers aanwezig waren. “De opkomst was zó groot dat we het programma moesten splitsen in twee groepen”, vertelt Indy enthousiast. “Onze partners kregen een interactieve tour langs de nieuwste innovaties, waaronder onze recent gelanceerde AI-tools, en een blik op wat er nog komt. De energie en feedback waren geweldig. Bij Telador staat één ding centraal: partners maximaal ondersteunen en ontzorgen – technisch, commercieel en operationeel. Dat is de kracht van samenwerken met Telador.”
AI-tools voor resellers
De drie diensten die Telador tijdens het event heeft gepresenteerd, zijn voor partners beschikbaar in de Marketplace van Telador en vormen samen een geautomatiseerd ecosysteem waarin alle communicatiecomponenten naadloos samenwerken. Zo kunnen partners zelf bepalen met welke (AI-)software ze hun dienstverlening aan klanten willen koppelen. “De diensten passen in onze visie om partners te ondersteunen met complete, betrouwbare en flexibele telefonieoplossingen”, zegt Indy. “Met automatiseringen en onze technische expertise nemen we hen werk uit handen zodat zij zich kunnen richten op klanttevredenheid en groei. AI is natuurlijk innovatief en past dus goed bij ons portfolio, al zijn we ons ook bewust van een veilige opslag van data. Zo bieden we altijd minimaal twee vergelijkbare integratiemogelijkheden, waarvan minimaal een van de twee de data opslaat in Europa. Met duidelijke informatie over deze partijen kunnen onze partners en hun klanten zelf de keuze maken door wie en waar de data wordt opgeslagen.”
AI Voice Agents
De dienst AI Voice Agents kan gesprekken automatisch beantwoorden en wanneer nodig ook doorverbinden. “Resellers hebben hiermee de mogelijkheid om een Voice Agent aan te bieden aan hun klanten”, vertelt Indy. “Dat de technologie werkt, blijkt wel uit de eerste klanten die de technologie al gebruiken, zoals een apotheek waar je door middel van AI Voice Agent een herhaalrecept kan bestellen. AI verbetert dus de inkomende bereikbaarheid van organisaties wat natuurlijk superbelangrijk is. Alle bellers worden automatisch te woord gestaan wat zorgt voor een soepele en professionele eerste kennismaking en een betere beleving voor klanten.”
AI Transcripties
Telador heeft tijdens het partnerevent ook de tool AI Transcripties gelanceerd die gesprekken direct kan omzetten naar tekst, inclusief inzichten en acties. De automatische transcriptie zorgt ervoor dat gesprekken duidelijk worden samengevat. “Je kunt zelfs belangrijke actiepunten uit je gesprek direct in je CRM laten zetten, zodat je altijd overzicht hebt. Vooral mkb-bedrijven zullen dit waarderen want hiermee kunnen ondernemers zich focussen op hun core business”, denkt Indy.
AI Text-to-Speech
AI Text-to-Speech is een dienst waarmee klanten snel en eenvoudig meldteksten kunnen genereren voor hun belmenu’s. Indy: “Je maakt eenvoudig een tekst aan en ons platform zet die automatisch om naar een audiobestand. Dit voeg je makkelijk toe aan je belplan en zo heb je een professionele en persoonlijke touch wanneer klanten, leveranciers en relaties je bellen.”
Hand in hand met resellers
Nieuwe technologie zoals AI en machine learning zorgt voor krachtiger digitale agents die medewerkers werk uit handen nemen. De nieuwe AI-tools zijn warm ontvangen tijdens het partnerevent. “We spreken graag met partners want zij zijn ons verlengstuk naar de markt”, zegt Indy. “Zij zijn de voelsprieten naar klanten en wij zorgen voor de expertise en technologie van een veilig en betrouwbaar platform. Met ons platform kunnen partners hun klanten optimaal bedienen en hebben ze de ruimte om zelf te bepalen welke software of AI-modellen ze willen gebruiken. Die nauwe samenwerking maakt dat we ieder jaar een mooie en brede groei zien.”
Wil je meer weten over de AI-tools van Telador, neem dan contact op met Indy Veldt via i.veldt@telador.nl of telefonisch op 020 2103 214.
(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2025-02)