• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

In gesprek met Paul Jongejan (Xelion) en Maikel Broecks (Stupers B.V.)

‘Parkmanager biedt meer gemak en keuzevrijheid’

26-03-2022
paul jongejan (xelion) en maikel broecks (stupers)
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Hoe vaak krijgt een IT-reseller de vraag: ‘Kunnen we ook bellen met Teams? ‘Heel vaak’, weten Maikel Broecks van Stupers en Paul Jongejan van Xelion. Ze hebben een uitgesproken mening over de kansen voor resellers: beheertaken voor klanten. Daarom is beheertool Parkmanager nu ook beschikbaar voor resellers.

paul jongejan (xelion) en maikel broecks (stupers)Het is inmiddels een gegeven: medewerkers werken niet meer op kantoor maar vanaf allerlei locaties. Maar welke kansen biedt dit voor het kanaal? Volgens eigenaar/directeur Maikel Broecks van Stupers moeten bedrijven zorgen voor uniforme communicatie voor werknemers, die op alle locaties gelijk is en hetzelfde gemak biedt. “Communicatie moet veilig, beschikbaar en betrouwbaar zijn. In alle omstandigheden zou ik adviseren om telefonie naar de cloud te brengen. Dan is het centraal geregeld en hebben medewerkers overal dezelfde tools en mogelijkheden.”

Driehoeksverhouding

Stupers is al meer dan 40 jaar distributeur van producten voor communicatie en security en heeft circa 20 medewerkers in Rosmalen en het Belgische Zellik. In 2020 is de samenvoeging ingezet met Nimava (Nederland en België) en Tendis (België). Het bedrijf biedt hard- en software, oplossingen voor providers en fysieke beveiliging zoals IP-camera’s en is al meer dan tien jaar één van de distributeurs van Xelion.

Stupers heeft het in september gelanceerde platform Xelion 8 in een vroeg stadium geadopteerd, mede omdat het via en API’s kan samenwerken met kantoorautomatisering en andere tools die bedrijven gebruiken. “Teams-integratie zit er standaard in, evenals diensten als presence waar veel klanten om vragen”, zegt Maikel. “De driehoeksverhouding met Xelion en resellers is ideaal. Met z’n drieën staan we voor het product. Klanten waarderen dat we vaak mensen van Xelion meenemen. Met Xelion aan tafel kunnen we klanten van partners optimaal faciliteren.”

Telefonie en Teams

Het verbaast niet dat Stupers veel vragen van partners krijgt over de koppeling van telefonie en Teams. Bellen vanuit Teams kan vanuit Xelion op twee manieren. Vanuit de Teams store is de add-in met Xelion beschikbaar en zetten klanten Teams-gesprekken op die worden afgehandeld door het Xelion-platform. Of klanten bellen vanuit Teams met de API Xelion Connector zodat Xelion op de achtergrond draait en klanten volledig in Teams werken. Die optie is iets kostbaarder vanwege de licenties van Microsoft.

Weten klanten met al die mogelijkheden eigenlijk wel wat ze willen? “Klanten zijn gewend aan bepaalde toepassingen en denken in het verlengde van hoe ze willen werken. Weinig organisaties kiezen voor een volledige integratie. Met de Xelion Connector op de achtergrond, werken applicaties naast Xelion. De softphone van Xelion in combinatie met de agenda en presence is toch wel erg makkelijk voor gebruikers”, vindt Maikel.

Volgens partnermanager Paul Jongejan van Xelion zijn veel bedrijven ‘in de basis’ bereikbaar. “Ze weten hoe ze willen werken en hoe hun systemen werken. De vraag is, hoe zorg je ervoor dat alle medewerkers overal dezelfde tools hebben zodat iedereen makkelijker werkt. In de cloud maak je die volgende stap zonder hoge investeringen en hoef je je niet te laten beperken door kosten.”

De koppeling telefonie en Teams biedt partners ook voordelen, vindt Paul. “Teams is nu gemeengoed maar in de praktijk komt het neer op videobellen. Resellers die al telefonie van Xelion verkopen en klantvragen krijgen over Office 365, kunnen upsellen. En vice versa. Partners die dit goed voor een klant organiseren, hebben een klant voor het leven. Ze nemen geen afscheid en waarom zouden ze? Dat is wat je wilt.”

Parkmanager voor partners

Het beheren van de diensten die klanten gebruiken is volgens Paul en Maikel een belangrijke toegevoegde waarde die partners kunnen, of moeten, aanbieden. Integraties zijn complex en klanten zijn afhankelijk van dienstverleners. Dat vergroot de waarde van beheer voor IT-resellers. Xelion biedt in Xelion 8 met Parkmanager tooling waarmee distributeurs (meerdere) tenants van partners kunnen clusteren en beheren.

Nu is er ook een versie van Parkmanager voor resellers. Paul legt uit dat zij met deze versie van Parkmanager vanuit de beheeromgeving alle infrastructuur, apparatuur en gebruikers van klanten kunnen inrichten en beheren. En ze hebben de accounts en diensten die klanten afnemen inzichtelijk in één overzicht. Alle acties worden gelogd, dus kan Xelion indien nodig helpen. “We willen dat partners de afgenomen diensten of een nieuwe omgeving makkelijk, snel en zonder admin-kennis kunnen beheren. Parkmanager is hierbij het startpunt”, zegt Paul. “De nieuwe tussenlaag is gekoppeld aan de multi-tenant Parkmanager van de distributeur. Die kan zijn dienstverlening aan resellers indien nodig ‘overnemen’ en resellers ontzorgen bij beheertaken Met Parkmanager bieden we partners meer gemak en keuzevrijheid.”

Benieuwd naar de mogelijkheden van Xelion 8 voor IT- of telecomresellers, bel  Paul Jongejan op 015 251 14 18 of mail hem op paul.jongejan@xelion.com.

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPro Magazine nummer 1)

Tags: ITchannelPRO MagazinetelefonieUCaaS

GerelateerdeBerichten

yeastar_logo

Update voor het Yeastar P-Series-telefoonsysteem

2025/07/29
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
Loogisch

De passie van… Henry Loohuis van Loogisch

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon