Half september vindt in de Amsterdamse RAI IBC2023 plaats. Ruim 1.000 exposanten en stands verdeeld over vijf hallen. Dit is dus weer een hele grote vakbeurs voor de content en mediasector. Maar ook voor andere bezoekers.
IBC heeft nog steeds de reputatie een beurs te zijn die er alleen is voor de mediawereld. Dat beeld houdt de organisatie zelf ook in stand met uitspraken als:
IBC brings the dynamic forces transforming the global Media and Entertainment industry together, uniting creative, technology, and business communities to collaborate, learn and unlock new opportunities.
De klassieke mediawereld bestaat echter niet meer. Daarom moet ook IBC op zoek naar de nieuwe aanbieders, afnemers en stakeholders. Wat men inmiddels tot de doelgroepen rekent is een lange lijst.
- Broadcaster
- Content Provider
- Production/Post-Production
- Cinema
- Consultancy/Analytics/Research
- Hardware Supplier
- Media Distributor
- Government
- Financial Services
- Software Supplier/Cloud Services
- OTT Platform
- Telecoms & Mobile
- Advertising
- VR/AR/MR
- IoT
- Esports/Gaming
- Voice
Die lijst verklaart ook waarom er zoveel exposanten zijn. Bedrijven die in het IT kanaal al jaren bekend zijn al toeleveranciers van hardware, connectiviteit of andere zaken, willen direct in contact treden met partijen die mediaproductie, transport en consumptie mogelijk maken.
Een deel van de lezers van ITchannelPRO heeft business aan mediaproductie, transport en consumptie. Voor die groep is een bezoek aan IBC2023 te overwegen. Een bezoek kan ook lonend zijn voor wie nog niet actief is, maar wel wil zien welke business mogelijk is. De meeste bekende toeleveranciers staan er. Het is daarom ook logisch bij die partijen na te vragen wat zijn in de week van 15 september presenteren.