• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business

‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant

01-07-2025
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

In januari 2025 lanceerde Vodafone Business het vernieuwde Customer Success Partner Programma (CSPP). Voortaan kunnen Vodafone Business Partners hun klanten beter laten zien waar ze goed in zijn. Het programma berust op meetbare erkenning aan de hand van successen die de Partner kan behalen. Met als doel: het succes van de eindklant te vergroten.

Roel Polmans is als Directeur MKB sales bij VodafoneZiggo verantwoordelijk voor Business Partner Sales en Direct Sales voor het MKB-segment. Hij legt uit dat Vodafone Business alle type zakelijke klanten in Nederland bedient, van ZZP’er tot multinational. “Een deel van het managen en ondersteunen van de verkoopactiviteiten wordt uitgevoerd via direct sales, de rest verloopt via een netwerk van Managed Service Providers die onderdeel zijn van het Vodafone Business Partner Network.”

De persoonlijke factor

Roel benadrukt dat de persoonlijke factor de kracht is van Vodafone én het nieuwe Partnerprogramma. “Wat bedrijven in het MKB nog altijd prettig vinden, is zakendoen met mensen die ze kennen. Vertrouwen telt, zeker als het gaat om dienstverlening als de onze. Het goed functioneren van telecom en ICT is cruciaal voor organisaties. Daarom is het belangrijk om bij eindklanten dat vertrouwen te winnen en te behouden.” 

Drie pijlers

Het CSPP is opgebouwd rondom drie pijlers die als leidraad dienen. Roel licht ze toe: “De eerste is ‘Partnersucces is ons succes’: wij zien Partners echt als verlengstuk van Vodafone Business. Zij oogsten succes door lokaal sterk en actief te zijn. Wij belonen dat succes door hen bijvoorbeeld online zichtbaarheid te bieden. Zo versterken we onze gezamenlijke positie in de markt. De tweede pijler, ‘De juiste Partner voor de juiste klant’, heeft betrekking op het feit dat onze Partners allemaal hun specifieke expertise en oplossingen bieden. Door dat zichtbaar te maken met behulp van successen, kunnen Partners optimaal gematcht worden met het juiste type klant. En de derde pijler, ‘Lean, Simple & Efficient’, houdt in dat we het voor de Partners zo eenvoudig mogelijk maken om zaken met ons te doen. We geven hen volledige toegang tot data, processen en systemen waardoor ze sneller en efficiënter kunnen werken.”

Nog meer focus op de eindklant

Met het CSPP slaat Vodafone bewust een nieuwe weg in. “Traditionele Partnerprogramma’s zijn meestal sterk gericht op wat de Partner voor de operator doet. Bij het CSPP gaat het veel meer om wat de Partner de eindklant te bieden heeft en hoe hij dat zichtbaar kan maken. De Partners zijn enthousiast. Ik merk dat veel van hen de ambitie hebben om alle Achievements te behalen. Zij zien de Achievements als een bevestiging van hun kwaliteiten richting hun klanten.”

Achievement Day

Op dit moment telt het Customer Success Partner Programma (CSPP) negen Achievements. Een aantal daarvan is gebaseerd op salesresultaten. Daarnaast zijn er ook Achievements die iets zeggen over specifieke kwaliteiten van de Partner, zoals Strategic Alliance, Customer Satisfaction, Excellent Support en Certified Installing Partner. “En op 1 juli 2025 is het tijd voor Achievement Day”, aldus Roel. “Die dag reiken we voor het eerst de Achievements uit. De bekendmaking doen we bijvoorbeeld via diverse online platformen en bij een aantal Business Partners gaan we ook persoonlijk langs. Omdat dit de eerste keer is, maken we er echt een moment van om onze gezamenlijke successen te vieren.”

Toetsing en groei

Roel ziet het CSPP eveneens als een goede manier om Partners objectief te beoordelen. “Hebben de medewerkers de juiste trainingen en certificeringen om te werken met de producten en diensten van Vodafone? Weten ze wat het inhoudt, hoe het geïnstalleerd moet worden, hoe het geserviced moet worden? We hebben de KPI’s voor de Achievements bewust vrij uitdagend gemaakt, de Partners krijgen het niet cadeau. Ook Vodafone is voortdurend in ontwikkeling. De drie pijlers zijn daarmee niet alleen beloften aan onze Partners, maar ook ambities die we zelf actief nastreven. Het zijn uitdagingen die we vol vertrouwen aangaan.

Partnerpagina’s

Elke Vodafone Business Partner heeft een eigen Partnerpagina op vodafone.nl en ook op deze pagina’s speelt het CSPP een prominente rol. “Er zijn in Nederland ruim 400.000 MKB-bedrijven. Die oriënteren zich allemaal online als ze een telecom- of ICT-partij zoeken. Wij hebben het zo ingericht dat Google ervoor zorgt dat ze bij zo’n zoektocht snel uitkomen op onze Partnerpagina’s. Zo profiteren de Partners optimaal van het grote bereik en de naamsbekendheid van Vodafone.”

De toekomst

Roel ziet een mooie toekomst voor het Customer Success Partner Programma. “We hebben het goed neergezet, nu is het een kwestie van krachtig doorgaan, evalueren, optimaliseren en kijken of we nog nieuwe Achievements kunnen toevoegen. Dit programma is wat ons betreft echt een mijlpaal, een grote stap voorwaarts voor ons en onze Partners. De reacties zijn ook positief, en dat is begrijpelijk, want uiteindelijk leidt dit tot succes voor Vodafone Business, de Partner én de eindklant.”

(foto door Martin Hogeboom)

Tags: mobiele communicatiepartnerprogramma

GerelateerdeBerichten

Cellnex-vierkant-logo

Cellnex en ODIDO samenwerking vernieuwd en uitgebreid

2025/07/25
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
certificering iso kwaliteit

Lokale en gecertificeerde specialisten – als het te laat is

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon