• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

“het ligt aan de data” is een te makkelijk excuus

16-09-2025
winkelcentrum - winkels - shopping
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Begin dit jaar heeft ITchannelPRO geschreven over trends in de retail en daarbij verwezen naar een rapport van EHI. Dat was in de marge van de grote retailvakbeurs EuroCIS in Düsseldorf. Die organisatie houdt binnenkort een event met als thema e-commerce en ook nu weer zullen Nederlanders aanwezig zijn als exposant of bezoeker.

winkelcentrum - winkels - shoppingZoals gebruikelijk bij dit soort thema events wordt vooraf onderzoek gepubliceerd. Ook al is de data vooral lokaal vergaard, er zijn punten die bekend kunnen voorkomen. En net als vorige keer: de doelgroep is retailers, maar die leunen zwaar op externe IT dienstverleners. Daarom zijn dit soort onderzoek relevant voor een deel van de ITchannelPRO lezers.

Het onderzoek waar EHI mee komt moet antwoord geven op vragen hoe retailers omgaan het personalisatie. De trends is volgens EHI dat retailers uit alle sectoren gepersonaliseerde communicatie zien al de manier om verspilling van reclame te voorkomen en relevantie te creëren. Huis aan huis folders zijn steeds duurder en nog vaker verbieden gemeentes deze  ongeadresseerde communicatie. Advertenties in kranten en tijdschriften, zowel print als digitale edities, zijn om andere redenen minder geliefd bij retailers dan voorheen.

Valkuilen

Iedereen kijkt dus naar andere manieren om boodschappen te sturen naar (beoogde) klanten. Digitaal klinkt daarbij aantrekkelijk en dan het liefst op een manier dat men baas over de data is en blijft.

Die weg is bezaaid met valkuilen. Al snel blijkt dat de frequentie van communicatie te hoog is ingeschat. 25 procent is in staat wekelijks met de klanten te communiceren, voor 30 procent is dat nog te veel. En dat komt niet omdat er te weinig te vertellen is. 

Data

Wat men aan data heeft en vergaart, zou van te slechte kwaliteit zijn zegt 52 procent en 44 procent zegt dat beschikbaarheid niet voor elkaar te hebben.

Het is erg makkelijk te wijzen naar data als de schuldige. De echte oorzaak is dat de processen die nodig zijn om data te vergaren, bewerken en vervolgens te kunnen inzetten voor gepersonaliseerde berichten niet kloppen. Dat heeft weer een duidelijk link met de mate waarin de bedrijfsvoering al gedigitaliseerd is, voordat men de stap zette naar gepersonaliseerde communicatie.

EHI zal het nooit hardop zeggen, maar klagen over data en te wijzen naar leveranciers is een te makkelijke manier om de eigen achterstand te verhullen.

Tags: digitale transformatie

GerelateerdeBerichten

fax legacy

Lachen om de fax

2024/01/04
Sortlist

Covid-19 heeft digitalisering MKB niet versneld: Sortlist

2021/03/23
Volgend bericht
ballon

Hyper cloud – de ballon die al heel snel is leeggelopen

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

Omada Academy dagen zijn terug in oktober!

01-10-2025 - 17:00

The Things Conference 2025

23-09-2025 @ 10:00 , more

Exclusieve AI-Discovery Workshop

23-09-2025 - 17:00

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon