Hans van Aalst van Checkdone IT over het MSP congres

Hans van Aalst van Checkdone IT is een van de sprekers op het eerste Europese MSP congres. Zijn bedrijf is een IT security software integrator. Zijn presentatie gaat onder andere over de praktische voordelen van het MSP model.

Noodzaak voor MSP model

Hans van Aalst-Checkdone-itHans zal uitgebreid stilstaan bij het aanvullen van traditionele sales met het cloud model. Checkdone IT is een van de bedrijven die dit proces vorig jaar versneld heeft moeten doorvoeren. “Grote projecten werden door de lockdowns on hold gezet,” vertelt Hans. “Hierdoor was het nodig op zoek te gaan naar andere, nieuwe omzet. Maar dan wel binnen de scope van de bestaande dienstverlening.”

Omdat zijn bedrijf zowel grote als kleinere klanten bedient heeft hij meegemaakt wat de verschillen zijn bij adoptie van het cloud model. “Voor grotere ondernemingen kan een perpetual contract, inclusief de hardware, nog steeds aantrekkelijker zijn dan cloudbased abonnementen. Overstappen naar de cloud gaat daar niet snel.”

Bij het MKB segment speelt dat veel minder. Daar ziet men – helemaal na de eerste lockdowns – de voordelen van kortlopende en flexibele contracten. Dat heeft wat hem betreft alleen maar voordelen voor de MSP. Er is een regelmatige bron van inkomsten en voor verreweg de meeste diensten ligt de technische ondersteuning bij de vendor.

Landschap is veranderd

Corona heeft volgens Hans het IT landschap totaal veranderd. “De overstap naar het MSP model is mogelijk geworden omdat ook de grote vendoren de vaste structuren hebben losgelaten. De eis van minimale omzet is feitelijk losgelaten. Via de bekende distributeurs kan een MSP bij wijze van spreken zelfs 1 licentie activeren voor zijn klant.”

Meer keuze bieden

Het loslaten van de vaste contractsduur en de mogelijkheid van een enkele licentie biedt nog veel meer voordelen. Een daarvan is dat het nu veel makkelijker is een eindklant meer dan een oplossing te presenteren.“Dat was voorheen lastig, nu kun je als MSP in een handomdraai alternatieven van meerdere vendoren naast elkaar zetten. Meer keuze bieden is altijd in het voordeel van de klant, die verwacht dat ook. De MSP ziet dat terug in een betere klantrelatie.”

 

Aanmelden voor het MSP congres via deze link

Mobiele versie afsluiten