• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Halverwege het jaar: sprinten of struikelen?

We zitten alweer in mei. Serieus: waar blijft de tijd?

20-05-2025
SPRKL-Marketing-Dominique-4
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

SPRKL-Marketing-Dominique-4Je knippert met je ogen en boem — de helft van het jaar is (bijna) voorbij. Voor wie zijn jaar begon met strakke plannen en ambitieuze groeidoelen, is dit het moment van waarheid. Lig je op schema? Heb je je zichtbaarheid vergroot, nieuwe leads gegenereerd, een ijzersterke campagne uitgerold? Of ben je vooral heel druk geweest met… van alles?

Geen zorgen. Je bent niet de enige.

Bij veel IT- en Telecombedrijven zie je hetzelfde patroon: Q1 is druk, Q2 zit vol ad hoc klussen en urgent projectgeweld, en voor je het weet staat de zomervakantie voor de deur. Marketing? Dat schuift wel weer op naar “na de zomer”. Of naar volgend jaar. Of, heel eerlijk: naar ooit.

Maar wie nú een slimme move maakt, kan het tweede half jaar nog laten knallen. Of, zoals wij het graag zeggen: laten SP*RKL-en.

Waarom juist nú het verschil maakt

De meeste bedrijven hebben ergens begin januari een mooie strategie gepresenteerd, inclusief marketingdoelstellingen. Maar plannen zijn geen impact. Impact komt van keuzes maken, tempo houden, en durven bijsturen. En laat dit moment in het jaar daar nou perfect voor zijn.

Denk er eens over na: je hebt al vijf maanden aan data, ervaringen en klantfeedback in handen. Je weet wat gewerkt heeft — en wat niet. Wat als je al die inzichten nu gebruikt om het roer net even om te gooien? Of om juist wél dat ene idee uit te voeren dat al maanden op de plank ligt?

Geen paniek, wel actie

Het goede nieuws: je hoeft het niet grootser te maken dan het is. Sterker nog, dit is hét moment om te snoeien. Weg met die ellenlange plannen en niet-afgevinkte to-do lijsten. Wat overblijft, is focus. En een paar slimme marketingacties waarmee je dit jaar alsnog eindigt met impact, energie en een goed verhaal.

Hieronder een paar concrete richtingen:

1. Snoei in je plannen, kies voor één heldere focus

Stop met alles willen doen. Kies één strategische prioriteit voor je marketing: bijvoorbeeld een leadcampagne voor een nieuwe dienst, een terugkerende contentserie voor thought leadership of een scherpe klantcase die je salesteam écht verder helpt.

Tip: Zorg dat sales en marketing op één lijn zitten. Wat is de grootste bottleneck in de funnel? Zet daar je energie op.

2. Gebruik de zomer slim

Ja, het is verleidelijk om de zomer als ‘rustperiode’ te zien. Maar juist nu kun jij bouwen terwijl de rest in relaxstand staat. Werk aan je positionering, stel je contentkalender op voor Q3/Q4, of start die SEO-aanpak waar je telkens niet aan toe kwam.

Pro-tip: Plan alvast een herfstoffensief. Denk in thema’s: cybersecuritymaand in oktober, budgetcampagnes in november, eindejaar reviews in december. Beter voorbereid zijn dan de concurrent is ook marketing.

3. Maak ruimte om te versnellen

In plaats van in standje overleven, mag je nu vol in de versnelling. Dit is het moment om te testen. Om meters te maken. Om die bold move te doen waarmee je opvalt in je markt. Want laten we eerlijk zijn: op LinkedIn valt je post tussen die van duizend anderen. Dan kun je maar beter iets zeggen dat ertoe doet.

Voorbeeld? Zet een brutale campagne op voor je managed services, maak een ludieke video rond je nieuwste tool, of laat je medewerkers het merk laden met persoonlijke content. Mensen doen immers zaken met mensen.

4. Durf hulp in te schakelen

Nee, je hoeft dit niet alleen te doen. Als marketeer in de IT- of Telecombranche heb je al genoeg petten op. Dus waarom zou je niet samenwerken met een bureau dat snapt waar je tegenaan loopt, wat er speelt in je sector, én hoe je impact maakt?

En laat dat nou precies zijn wat wij bij SP*RKL Marketing doen.

Conclusie: jij bepaalt de eindsprint

Het tweede half jaar staat nog wagenwijd voor je open. De vraag is alleen: wat doe je ermee? Laat je het wegzakken in de waan van de dag? Of maak je er een knallende sprint van?

Want eerlijk is eerlijk: de bedrijven die nú durven kiezen, doorpakken en zich strategisch positioneren, staan straks in december met champagne in de hand. En de rest? Die kijkt terug op ‘een druk jaar’ waarin ze ‘veel geleerd hebben’ maar geen resultaat zagen.

Kortom: je hebt nog zes maanden. Maak ze onvergetelijk.

En als je hulp nodig hebt… je weet ons te vinden.

Dominique Bockmeulen

Chief SP*RKL / Directeur @ SP*RKL Marketing ✨

Tags: columnmarketing

GerelateerdeBerichten

jelle sewan

Zomercolum Jelle de Bruijn – Sewan

2025/07/29
Ernst-YD-399x400

Column: AI, zweet en zonnebrand

2025/07/09
Volgend bericht

Enorme boetes dreigen voor Britse MSP’s

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon