Telecomland blijft in beweging. Zo heeft Keepgo Europe, onderdeel van DROAM en specialist in tijdelijke 4G/5G-oplossingen, recent branchegenoot Internet on Demand overgenomen. Het bedrijf verstevigt zo haar positie als marktleider in provider-onafhankelijke 4G/5G-breedbanddiensten en fixed wireless access (FWA). CEO Jacques de Waal spreekt met ITchannelPRO over de voordelen van deze acquisitie voor klanten en de SIM managementoplossingen die DROAM in huis heeft.
Tijdens het gesprek is Jacques direct helder over de ondernemingsmissie. Het in 2013 opgerichte Keepgo Europe bestaat uit een Nederlandse en een Israëlische tak en is in de Nederlandse markt vooral bekend om zijn tijdelijke 4G/5G-dataoplossingen (ook beschikbaar onder de merknamen evenwifi.nl en 4Gbuitengebied.com). “We hebben ons de afgelopen jaren gespecialiseerd in 4G/5G FWA-oplossingen voor tijdelijke huisvesting, in het buitengebied en voor de zakelijke markt. Daarnaast ontwikkelen we met DROAM een provider-onafhankelijk SIM management platform dat de connectiviteitsproducten van onszelf en andere klanten extra waarde geeft”, zegt Jacques.
Overname geeft ruimte voor groei
“Met de overname van collega-aanbieder Internet On Demand halen we naast een indrukwekkend klantenbestand, ook een aantal mooie proposities in huis”, geeft Jacques aan. “Zowel onze eigen klanten, als klanten van Internet On Demand, zullen daardoor profiteren van een completer aanbod mobiele connectiviteitsdiensten in binnen- en buitenland.” Internet On Demand is al sinds 2017 actief als aanbieder van onbeperkt 4G-data SIM’s, en heeft in de loop der jaren een sterke marktpositie opgebouwd. De overname is voor Keepgo Europe een belangrijke stap om de groeiambities te realiseren, zo meent Jacques. “De integratie zoals die nu heeft vorm gekregen, was een logische stap voor de twee leiders in de markt voor provider-onafhankelijk mobiel breedband internet. Het resultaat is volgens ons een bijzonder krachtige organisatie met goede proposities die klaar is om invulling te geven aan de almaar groeiende vraag naar betrouwbare mobiele connectiviteit zonder gedoe.”
4G-noodpakket breed ingezet
Onder tijdelijke 4G/5G dataoplossingen wordt ook het noodpakket-as-a-service product voor ISP’s verstaan: een oplossing voor tijdelijk internet middels 4G routers of hotspots, die met één druk op de knop kan worden besteld door de klantenservicemedewerkers van de ISP’s. Jacques: ”Bijna alle grote Nederlandse glasvezel- en kabelaanbieders behoren tot de vaste klanten voor onze noodpakketoplossing. Ze zetten die in om klanten te ondersteunen als ze even geen toegang hebben tot hun diensten. Deze noodoplossing is met name relevant als publieke infrastructuur bij nieuwbouw te traag wordt opgeleverd, bij langdurige kabelstoringen door bijvoorbeeld graafwerkzaamheden of als de klant door administratieve problemen even niet kan worden aangesloten. De 4G-noodpakketten zijn een complete service waarbij alle hardware, logistiek en servicemanagement als een complete dienst aan de ISP wordt aangeboden.
DROAM
De verschillende unlimited data-, IoT- en roamingsims die bij Keepgo Europe, DROAM en Internet on Demand kunnen worden afgenomen, zijn te beheren via het DROAM SIM management platform. Jaques de Waal: “Voor ons is het platform een heel belangrijk product. Het is een toegevoegde waarde van de verschillende connectiviteitsproducten, één van de poten waarop het bedrijf is gebouwd en waar we veel groei en potentie zien. Via API’s is dit dashboard verbonden met de back-ends van de verschillende mobiele serviceproviders die we ondersteunen. Hierdoor kunnen klanten onze, maar vooral ook hun eigen simkaarten beheren via dit compacte en gebruikersvriendelijke platform. Eén front-end voor alle gebruikte aansluitingen, ongeacht bij welke provider de connectiviteit wordt afgenomen. Eigenlijk verkopen we bij voorkeur enkel het platform-as-a-service aan onze klanten, dan kunnen ze zelf bepalen bij wie ze hun mobiele contracten onderbrengen.”
Meer weten? Neem contact op met Keepgo Europe. Stuur een mail naar sales@keepgo.eu of bel 085 064 56 85.
(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)