Genetec Inc. lanceert Operations Center, een work management oplossing die specifiek ontwikkeld is voor het beheer van fysieke security activiteiten. Deze nieuwe cloud-based oplossing, die beschikbaar is als onderdeel van Security Center SaaS of als standalone product, verandert de manier waarop fysieke beveiligingsteams samenwerken, communiceren en hun taken managen.
Oplossen van uitdagingen security operations
“Security operations professionals doen continu moeite om te zorgen voor veiligheid. Elke dag moet alles soepel verlopen zonder dat iemand er last van heeft. Toch ontbreekt het hen vaak aan de benodigde tools voor effectieve performance,” zegt Christian Morin, Vice President Product Engineering bij Genetec Inc. “Onze nieuwe oplossing Operations Center is in nauwe samenwerking met security professionals ontwikkeld. Het doel van Operations Center is om silo’s te elimineren en beveiligingsactiviteiten te verbeteren, zodat security professionals efficiënter kunnen werken en effectief kunnen samenwerken binnen de gehele organisatie.”
Chris Autry, Managing Director bij Brigham Young University – een grote universiteit in de VS met meer dan 30.000 studenten en een complexe security infrastructuur – werkt al met de nieuwe oplossing: “Voordat we Operations Center in gebruik namen, beheerden onze beveiligingsafdelingen hun informatie afzonderlijk, waardoor samenwerking moeilijk was. Nu negen afdelingen en meer dan 200 medewerkers gebruik maken van Operations Center, hebben we de communicatie aanzienlijk verbeterd, betere samenwerking mogelijk gemaakt en kan het gehele beveiligingsteam waardevolle kennis delen.”
Security team verbinden met intuïtieve web- en mobiele interface
Operations Center is meer dan alleen een tool om taken te managen. Het is een totaaloplossing die ook ontworpen is om resources en assets beter te managen. Het is gebouwd om elk aspect van de security operations te verbeteren via een intuïtieve web- en mobiele interface die teams wereldwijd met elkaar verbindt. Taken en projecten worden beheerd op aanpasbare werkbladen die visueel de workflow stadia weergeven, duidelijk overzicht bieden van de voortgang en het situationeel besef vergroten waardoor samenwerking in realtime mogelijk is. Dit zorgt ervoor dat de juiste persoon, uitgerust met de juiste tools, wordt aangewezen voor de juiste taak, waardoor de efficiëntie en de kwaliteit van het werk verbeteren.
Operations Center biedt voor elke taak een gedetailleerde checklist, wat security professionals op locatie helpt hun taken uit te voeren, of het nu gaat om het inzetten van patrouilles of het reageren op incidenten. Ondertussen worden hun supervisors automatisch op de hoogte gebracht van voortgang, status en locatie.
Supervisors kunnen audits uitvoeren en rapporten genereren over afzonderlijke incidenten, hele shifts of de team performance. Alle activiteiten kunnen in real-time worden bijgehouden, zelfs vanuit een andere locatie. Leidinggevenden hebben direct toegang tot KPI’s en statistieken via de mobiele app, waardoor het handmatig invoeren van data overbodig is. Dit ondersteunt beter geïnformeerde, strategische besluitvorming en zorgt voor voortdurende efficiency-verbeteringen binnen de gehele afdeling.
Operations Center is volledig aanpasbaar op de unieke behoefte van organisaties en is moeiteloos op te schalen. Het ondersteunt teams van elke omvang en past zich aan verschillende workflows, processen en rapportage-eisen aan, terwijl het privacy by design garandeert.
Beschikbaarheid
Operations Center wordt gelanceerd op Security Essen (stand 2612) en is vanaf 23 september wereldwijd beschikbaar als onderdeel van het Genetec Security Center SaaS Premium-abonnement, of als standalone oplossing (compatible met Security Center 5.10 en volgende versies). Operations Center is exclusief beschikbaar voor geaccrediteerde Genetec Channel Partners.
Meer info is te vinden via https://www.genetec.com/product-releases/operations-center