Gamma Communications heeft voor de Benelux zijn salesteam versterkt met twee nieuwe gezichten: Mike Bergman en Pieter Patijn. We spraken met ze af om te horen wat er bij Gamma speelt, en welke veranderingen we de komende tijd tegemoet mogen zien. Het werd een geanimeerd gesprek met twee ambitieuze partnermanagers.
Mike komt van KPN en heeft een jarenlange ervaring in de consumenten- en kleinzakelijke markt. Na zijn overstap naar de grootzakelijke markt was hij vooral actief als implementatie- en projectmanager. Het opleveren van mobiele en vaste implementaties, Skype for Business en contact center-oplossingen, was een stevige uitdaging die veel kennis heeft opgeleverd.
Pieter Patijn heeft veel ervaring opgedaan in zijn salesactiviteiten bij KPN. Via de consumentenmarkt groeide hij door naar Special Sales binnen KPN Zakelijk. De carrièreswitch was ook voor hem een logische stap in de verdere persoonlijke ontwikkeling.
Een kans voor ambitieuze partners
Wat beiden bijzonder aantrok, was ook de Microsoft Teams Operator Connect-oplossing die Gamma aanbiedt. Het is een simpel te implementeren telecomoplossing op basis van Microsoft Teams. Mike: “We hebben veel gewerkt met Skype UC-oplossingen. Dat was altijd een complexe implementatie met meerdere schakels die nauw moeten samenwerken. Inmiddels is Teams in het bedrijfsleven gemeengoed geworden, en heeft Microsoft van telefonie een speerpunt voor Teams gemaakt. Toch gebruikt pas 15% van de Teams-gebruikers deze optie. Er is dus een enorm groeipotentieel voor onze IT-partners om hun klanten met deze service telecommunicatie te laten ontsluiten.”
Het mooie van telefonie via Operator Connect is het eenvoudige model, waarbij Gamma en Microsoft de service end-to-end beschikbaar stellen. Daar waar gebruikers bij Skype for Business of Microsoft Teams Direct Routing veel tijd kwijt zijn aan complexe configuratiewerkzaamheden, zorgt Operator Connect voor een eenvoudig aansluitproces. Daarnaast biedt het een complete geïntegreerde oplossing en de beste mogelijke SLA’s. Channel partners kunnen zoiets perfect implementeren in een zeer kort tijdbestek.
Met Operator Connect krijgt Gamma de kans zijn partnerkanaal, dat nu vooral is gebaseerd op telecom, verder uit te breiden met IT-partners. Dat werkt direct, want tijdens een recent Microsoft-evenement dat men organiseerde rond dit thema was de belangstelling overweldigend. Heel veel IT-partners waren aanwezig en lieten zich inspireren. De reden is evident: IT-partners worden aangesproken door de zeer interessante kansen in de telecommarkt.
IT en telecom versmelten
“Er is een trend in de markt waarbij IT- en telecomaanbieders versmelten”, constateert Pieter. “Microsoft Teams is een prominente schakel die IT en telecom samenbrengt. Bedrijven moeten meegaan bij het aanbieden van een simpel te gebruiken en dus efficiënte werkplek. Qua communicatie is Teams daarvoor de aangewezen oplossing, met alle communicatiekanalen achter één en dezelfde interface.” Een specifieke eigen telefooncentrale is niet langer nodig. Voor de IT-partners van Gamma is Operator Connect een gouden kans om een prominente telecomoplossing aan te bieden die efficiënt en simpel is voor klanten.
Mike vult aan: “Het is misschien nog weinig bekend, maar ook voor contact centers is Teams met een optionele uitbreiding goed te gebruiken. Met de separaat te integreren oplossing ROGER365.io komt een complete contact center-oplossing achter een extra tabblad in Microsoft Teams te zitten. Hiermee maak je van Teams de centrale communicatiehub in de organisatie door CRM, spraak, WhatsApp, Facebook, Twitter, SMS, Webchat en BOT’s te integreren.”
Een hogeschool zag kansen
“Een mooie case is onze recente integratie bij de Windesheim hogeschool in Zwolle en Almere (Windesheim University of Applied Sciences)”, zegt Mike. “De oude omgeving met Skype for Business moest worden opgewaardeerd. Deze omgeving was verouderd en zelf naar de cloud gebracht, waarbij het operationele beheer en onderhoud voor uitdagingen zorgde. Hierdoor werd een vervolgstap naar Teams een must. Wij stelden Operator Connect samen met ROGER365.io als oplossing voor. In totaal 2.400 medewerkers en 10.000 studenten werken nu met deze omgeving.”
Toen men bij Windesheim de snelheid van implementatie, de flexibiliteit en de stabiliteit zag, was iedereen direct enthousiast. “Ze hebben nu een oplossing voor het onderwijs met een balans tussen werken en privé”, zegt Mike. “Eén tool voor samenwerken, die optimaal is ingericht voor interne en externe contacten tussen docenten, studenten en ouders. De eindconclusie van dit project: een eerlijke prijs en een stabiele omgeving met minder beheer. Op het moment dat ondersteuning noodzakelijk is, dan is Gamma het contactpunt. Wij lossen een eventueel probleem dan met Microsoft en ROGER365.io op voor de klant.
Meer weten over Gamma Communications? Mail dan naar info@gammacommunications.nl, of bel 088 500 50 00.
(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nr 03)