Gamma Communications organiseerde op maandag 17 april het event ‘Optimaal contact in Teams’ bij Microsoft op Schiphol, samen met Copaco en Roger365.io. Centraal staat het nieuwe product Operator Connect om te kunnen bellen vanuit Teams.
In Nederland is Gamma de eerste organisatie die is aangesloten op dit Microsoft-programma, en vandaag zijn ook de eerste cases gepresenteerd. Heel actueel wordt ook ChatGPT nog even gevraagd wat de 12 argumenten zijn voor een SME of LE bedrijf met veel extern contact om te werken met Teams, Operator Connect van Gamma Communications, in combinatie met de contactcenteroplossing van Roger365, ten opzichte van de ‘gesilode’ oplossingen van andere UC-aanbieders. Direct komt ChatGPT met 12 uitgeschreven argumenten als antwoord. Die komen vast binnenkort op de website van Gamma.
Features
Remco de Kramer, Sr. Go-To-Market Manager Modern Work van Microsoft, vertelt over de over de nieuwste features van Microsoft Teams. Microsoft ziet telefonie eigenlijk als een feature in Teams. Het Teams-platform heeft momenteel overigens 280 miljoen actieve maandelijkse gebruikers, ruim 20 keer meer dan voor de coronapandemie. Microsoft staat momenteel in het Gartner Magic Quadrant for UCaaS uiterst rechtsboven als ‘trusted leader’. Dit biedt vooral enorme kansen voor partners van Gamma Communications en Copaco die nu instappen.
Teams en Telefonie
Manager Rick van den Hoogenhof van Copaco Cloud vertelt over de propositie van Teams en Telefonie, bezien vanuit de scope van de distributeur als partner van Gamma.
Fabien van ’t Woudt, (onderste foto) business development manager van ROGER365.io, gaat in op de integratie van al de communicatiekanalen voor optimaal klantcontact.
Klantcases
Tot slot worden er twee klantcases gepresenteerd. De eerste door CEO Cor Zelissen van MainPort, die de eerste klant was van Gamma Communications voor Operator Connect. Hij geeft zijn complimenten aan het Gamma-team voor de uitvoering en executie. De tweede case gaat over het opleidingsinstituut Windesheim met 2.750 medewerkers, 30.000 studenten en twee fysieke locaties.
De oplossing wordt gepresenteerd als: minder techniek, meer functioneel beheer, geen eigen SBC nodig, geen ingewikkeld nummerblokbeheer, meerdere plug-ins mogelijk, een uitgebreide contact/callcenter-oplossing (Roger365.io). En een combinatie met Cloud PBX voor toestellen en randapparatuur die geen deel uitmaken van de Microsoft Teams-oplossing.
Natuurlijk wordt er nagepraat bij de borrel. De bitterballen bij Microsoft zijn altijd geweldig!
(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nr 03)