17 april organiseerde Gamma Communications het event “Optimaal contact in Teams” bij Microsoft op Schiphol samen met Copaco en Roger365.io. Centraal staat het nieuwe product Operator Connect om te kunnen bellen vanuit Teams.
Rick van Schaik verzorgt stipt om 13.00 uur de kick-off van het event van voor 100+ aanwezigen en heet iedereen welkom. Het gaat vandaag vooral over het connecteren van de communicatie van de “binnenwereld en de buitenwereld” samen met Microsoft Teams. In Nederland is Gamma de eerste organisatie die aangesloten is op dit Microsoft-programma en vandaag worden ook de eerste cases gepresenteerd. Heel actueel wordt ook Chat GPT nog even gevraagd wat de 12 argumenten zijn voor een SME of LE bedrijf met veel extern contact om te werken met Teams, Operator Connect van Gamma Communications in combinatie met de contactcenter oplossing van Roger365 ten opzichte van de “gesilode” oplossingen van andere UC-aanbieders. Maar ook niet in een Teams calling oplossing op basis van SBC en Direct Routing. En direct komt het antwoord van Chat GPT, 12 uitgeschreven argumenten. Die komen vast binnenkort op de website van Gamma.
Remco de Kramer Sr. Go-To-Market Manager Modern Work van Microsoft verteld over de over de nieuwste features van Microsoft Teams. Microsoft ziet telefonie is eigenlijk een feature in Teams. Het Teams platform dat overigens nu 280 miljoen actieve maandelijkse gebruikers heeft. Ruim 20x meer dan voor aanvang van Covid in 2019. Microsoft staat momenteel in het Gartner Magic Quadrant for UCaaS uiterst rechtsboven als “trusted leader”. Vooral voor partners die nu instappen van Gamma Communications en Copaco biedt dit enorme kansen.
Daarna spreekt Mark Stromeier productmanager van Gamma over optimaal contact met Teams. Een wat meer technische uitleg waarom partners nu zouden moeten deelnemen. Zijn steekwoorden zijn: Betrouwbaar, Eenvoudig, Betaalbaar, Inzichtelijk
Rick van den Hoogenhof manager van Copaco Cloud verteld over de propositie van Teams en Telefonie. Bezien vanuit de scope van de distributeur als partner van Gamma.
Fabien van ’t Woudt business development manager van ROGER365.io gaat in op de integratie van al de communicatiekanalen voor optimaal klantcontact.
Tot slot de presentatie van twee klantcases van oa Cor Zelissen CEO van MainPort die de eerste klant was van Gamma Communications voor Operator Connect en zijn complimenten aan het Gamma team gaf voor de uitvoering en executie. En de tweede case gepresenteerd door een Gamma medewerker (weet zijn naam niet meer) over het opleidingsinstituut Windesheim met 2.750 medewerkers, 30.000 studenten en twee fysieke locaties. De oplossing werd gepresenteerd als: Minder techniek, meer functioneel beheer, Geen eigen SBC nodig, Geen ingewikkeld nummerblok beheer. Meerder plug-ins mogelijk. Uitgebreid contact/ callcenter oplossing (Roger365.io). En een combinatie met Cloud PBX voor toestellen en randapparatuur die geen deel uitmaken van de Microsoft Teams oplossing.
Natuurlijk napraten bij de borrel. De bitterballen bij Microsoft zijn altijd geweldig!