Gamma Communications Nederland breidt haar portfolio uit door het toevoegen van de klantcontact oplossing van ROGER365.io. Zo kunnen partners en klanten van Gamma van hun Microsoft Teams telefonie omgeving upgraden naar een professioneel Klant Contact Center (KCC) door het toevoegen van agent, receptie bedienpost, supervisor en rapportage. Met de integratie van CRM, WhatsApp, Facebook, Twitter, SMS, Webchat en BOT’s kunnen organisaties Microsoft Teams zelfs uitbreiden naar een omnichannel contactcenter.
Gamma is aanbieder van complete zakelijke telefonie oplossingen. Door haar partnership met Microsoft biedt Gamma ook de oplossing Operator Connect. Hiermee kunnen organisaties naadloos telefonie aan hun Teams omgeving toevoegen. Klanten hoeven hiervoor alleen Gamma als operator te selecteren om vervolgens telefoonnummers aan Microsoft Teams gebruikers toe te wijzen. De implementatie en het beheer zijn eenvoudig en gebruiksvriendelijk via het vertrouwde Teams-beheercentrum. De contactcenter oplossing van ROGER365.io sluit hier volledig op aan.
ROGER365.io behaalde als één van de eerste contactcenter oplossingen het certificaat ‘Solution certified by Microsoft’. ROGER365.io maakt gebruik van het ‘Extend Model’ middels een volledige integratie met de Graph API van Microsoft. Het nummerbeheer is net als bij Operator Connect eenvoudig en gebruiksvriendelijk via het vertrouwde Teams-beheercentrum. Op die manier zorgt deze oplossing voor lage infrastructuur- en beheerkosten. Partners kunnen deze oplossingen aan klanten aanbieden zonder dat daar Session Border Controllers (SBC’s) voor nodig zijn.
Rick van Schaik, CCO bij Gamma Communications Benelux legt uit wat de introductie van deze oplossing betekent voor partners en klanten. “We zijn trots op de samenwerking met Microsoft waarbij wij als eerste Nederlandse partner binnen het Operator Connect programma zijn toegetreden. ROGER365.io biedt onze Partners nieuwe integratiemogelijkheden, hiermee kunnen partners MKB-klanten helpen klantcontact binnen Microsoft Teams optimaal te benutten.”
Gerben Hoogwerff Kroon, CEO ROGER365.io zegt hierover: “Dankzij de samenwerking met Gamma kunnen organisaties eenvoudig een omnichannel contactcenter oplossing toevoegen binnen Microsoft Teams. Zonder complexe infrastructuur en snel te realiseren. Hierdoor kan een grote groep MKB-bedrijven een volgende stap zetten in het verbeteren van hun customer experience.”