• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Floortje Heijnen, Head of Sales & Marketing bij X2com

"X2com groeit onder het motto ‘Power 2 our partners

14-10-2024
Floortje_X2com_
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

X2com manifesteert zich als dé toeleverancier voor ICT-bedrijven op het gebied van vaste telefonie, mobiele telefonie, connectiviteit en zakelijke televisie. ITchannelPRO spreekt met Head of Sales & Marketing Floortje Heijnen over wat het bedrijf uit Rosmalen zo speciaal maakt.

Floortje_X2com_Floortje maakt bij haar eerste woorden direct duidelijk dat X2com staat voor een ontspannen relatie met de fullservice en wholesale partners. De Brabantse gastvrijheid wordt gecombineerd met persoonlijke aandacht, vrijheid, flexibiliteit en vooral collegialiteit. Geen strakke formele lijnen, maar een ‘wij-gevoel’. In de 16 jaar dat X2com bestaat, heeft het zich ontwikkeld tot een solide ICT-dienstverlener met zo’n 25 medewerkers.

Hoge NS-score

Cruciaal is de klanttevredenheid, die elk jaar wordt gemeten in het Klant Tevredenheid Onderzoek (KTO). Deze score is bij X2com heel hoog, zeker voor deze branche, zo verzekert Floortje. “Het is eenvoudig om te zeggen dat je klantvriendelijk bent, maar het succes bewijzen, vraagt om onderzoek. Met een NPS-score van inmiddels 48 is er geen twijfel mogelijk. Het is het harde bewijs dat onze investeringen in mensen, systemen en diensten meetbaar resultaat opleveren. Daar zijn we meer dan trots op!”

Ook de diensten van X2com worden door de partners hoog gewaardeerd met een score van 8,3. Floortje: “Ook deze cijfers bevestigen wat we communiceren. Samenwerken met onze partners staat bij ons hoog in het vaandel. Daarbij worden we geholpen door de jaarlijkse partner council waarin we met onze partners in gesprek gaan over de markt, het bedrijf X2com en onze diensten.”

Voor de diensten geldt dat er een landelijke dekking is voor mobiele (X2mobile) en vaste telefonie (X2VoIP en ClearVox). De mobiele telefonie gaat via de drie grote mobiele netwerken (de keuze is aan de klant en kan per aansluiting worden geoptimaliseerd).

Ook de internetverbinding (X2connect) is helemaal in eigen beheer en wordt via landelijk opererende (glasvezel)providers bij de eindgebruiker aangesloten. Zo kan X2com op vrijwel elke locatie haar diensten leveren, ongeacht welk netwerk er ligt.

Op weg naar ISO27001

Alle diensten worden gehost in de eigen drie datacenters die geo-redundant over het land zijn verspreid. De afgelopen jaren is er ook flink geïnvesteerd in het core-netwerk om de gewenste hoge kwaliteit en betrouwbaarheid op die systemen te garanderen. Floortje: “Extern wordt nu bevestigd dat we onze zaken goed voor elkaar hebben. We zitten in de laatste fase van de ISO27001-certificering voor informatiebeveiliging. Die certificering is een objectief bewijs dat we onze kwaliteit en betrouwbaarheid helemaal voor elkaar hebben.”

Zorg voor partners

“Onze kernwaarden zijn Fun, Persoonlijk, Vrij en Slim. Dit betekent voor de partners dat er geen harde targets zijn waarop ze worden afgerekend”, aldus Floortje. “Partners zijn bij ons vrij om die diensten te verkopen die zij willen en volgens een model naar keuze. Zo kun je bij X2com zowel Fullservice partner als Wholesale partner worden. Dankzij slim werken zijn we kostenbesparend voor de partners. En niet in de laatste plaats maken we partners sterker via trainingen, zowel inhouse als op ons eigen leerplatform (X2academy). Zo zorgen we ervoor dat samenwerken met X2com bovenal leuk is.”

X2com doet harde beloftes aan de partners. Het bedrijf staat borg voor persoonlijk contact via korte lijnen, is altijd bereikbaar, zorgt voor een persoonlijke partnermanager, en garandeert dat support en sales altijd beschikbaar zijn. “X2com is altijd bereikbaar, zelfs 24/7 voor calamiteiten”, zo verzekert Floortje.

Hulp op locatie

Ook heel belangrijk voor partners is dat er hulp op locatie is om complexe uitdagingen aan te pakken. De ‘Alles-in-1-portal’ is beschikbaar voor het activeren van nieuwe diensten, beheren van gebruikers, aanmaken van offertes en orders en het beheren van de klantenbestanden. Floortje: “Als laatste belofte zijn goede verdiensten gegarandeerd door een hoge marge en de ondersteuning om de organisatie van partners naar een hoger niveau tillen. De buitendienst sales van X2com kan mee naar een eindklant en X2com koppelt nieuwe eindgebruikers aan partners. Er wordt enkel met partners gewerkt, er is geen directe verkoop.”

X2academy

“Om onze partners nog beter te ondersteunen, hebben we veel geïnvesteerd in onze online kennisbank X2academy”, zegt Floortje. “De volledige X2academy biedt nu nog meer gebruiksgemak en voorziet partners van alle relevante informatie om de diensten van X2com te verkopen. Denk aan prijslijsten, technische documenten, maar ook commerciële informatie waarmee partners hun eindklanten beter kunnen informeren. Hiermee beschikken partners van X2com altijd over alle relevante informatie.”

Sterk salesteam

Ook in de mens wordt geïnvesteerd. X2com werkt volgens Floortje continu aan het sterker maken van de eigen organisatie. Inmiddels bestaat het salesteam uit vijf personen. Floortje: “De persoonlijke partnermanager denkt mee met de partner en ondersteunt bijvoorbeeld bij offertetrajecten. Indien nodig gaan ze mee naar de klant.” Het salesteam is onlangs uitgebreid met twee partnermanagers. Daarmee is het complete salesteam waar de partners mee optrekken, opgebouwd rond de inside partnermanagers Govanna Kusters, Roy Vugs, Eugene Roovers (Eugene ook voor de helft van de tijd in de buitendienst) en de ambulante partnermanagers Guido Ackermans en Johan van Nigtevegt.

Meer weten over X2com? Mail dan naar floortje.heijnen@x2com.nl of bel 088 889 2266

(dit artikel verscheen eerder op ITchannelPRO magazine #04-2024)

Tags: ITchannelPRO Magazinetelecomtelefonie

GerelateerdeBerichten

Telecom roept op tot samenwerking bij Defensie-oefeningen die radiosignalen verstoren

2025/07/23
Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Volgend bericht
ISE2025

Registratie ISE 2025 geopend

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon