• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Experts zorgen voor verbinding

02-01-2020
experts-zorgen-voor-verbinding
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Jhon Douma is kenner van én sales-adviseur in de telecombranche. Speciaal voor TBM kijkt hij terug en vooruit, houdt hij de markt een spiegel voor, waarbij naast kritische inzichten ook de nodige opstekers worden uitgedeeld.

Koop een nieuwe telefooncentrale, verander je IT-omgeving. Veelgehoorde uitspraken toen het jaar 2000 er met geweld aan kwam denderen. De markt was onrustig, er was twijfel of de systemen en haar instellingen de millennium-bug aankonden. Gelukkig waren er voldoende experts die de markt geruststelden, en met passen en meten zorgden voor een rustige overgang. Vandaag de dag zet de digitale transformatie ons weer voor een dergelijke keuze: Alles werkt via de cloud en systemen zijn steeds vaker verbonden. De digitale koelkasten en slimme energiemeters zijn gearriveerd en allerlei smart IoT-oplossingen denken voor ons: in en om het huis maar ook steeds vaker op kantoor. Gelukkig zijn de adviseurs ook nu weer voorbereid en zorgen zij elke dag voor verbindingen en dus bereikbaarheid. Zij zijn degenen die zorgen dat wij online zijn, dag en nacht.

Connectiviteit is key

Connectiviteit gaat ons allemaal bezighouden, vooral als iets niet werkt of als systemen uitvallen. Experts zijn hier dagelijks mee bezig. Zij zorgden dat wij konden telefoneren, pingen, mailen, dat systemen en websites bereikbaar waren. Door de evolutie van technologie kunnen wij dat nog steeds, en meer: appen, e-mailen, telefoneren, online bestellen, bloggen, videobellen. Netwerken zijn enorm uitgebreid en we kunnen onbeperkt via de cloud realtime downloaden en uploaden. Generatie Z vraagt om meer snelheid en bereikbaarheid. Met de komst van 5G hebben de experts in onze industrie nog veel slagen te maken. maar de komende tien jaar gaat er in hoog tempo veel veranderen.

Digitaal is maar net begonnen

Nederland behoort tot de top als het gaat om mobiele dekking. Netwerken en providers hebben in ons land een unieke positie, doordat Nederland meest vlak en verstedelijkt is, met weinig dunbevolkte gebieden. De opbouw en vernieuwingen van de netwerken om bijna overal 4G mogelijk te maken is uniek in de wereld. Als eindgebruiker gaan we naar single device, waarbij we één of twee type hardware gebruiken. Wij hebben de netwerken heel hard nodig, thuis, onderweg, maar ook op kantoor. De blokkendoos is digitaal geworden en het brein van onze jongste generatie anticipeert anders en sorteert voor op een digitale revolutie. Rapporten worden digitaal, toegang via smartphone, betalen met je NFC-chip, en waarbij we één of twee type hardware gebruiken’ straks vervangen we de plastic simkaart voor een eSIM.

Op naar een ander businessmodel

Je sleutels of je geld vergeten, het zijn dingen die onze nieuwste generatie nu al gek vindt. Je betaalt met je telefoon, horloge of via de NFC-chip. Je logt in op kantoor of krijgt toegang in het openbaar vervoer via deze chip. Wisselen van provider, jaarcontracten en betalen voor gebruik van data en belminuten? Dit soort zaken gaan veranderen en er komt een ander businessmodel. De leveranciers van nu moeten hierin mee om de expert en de adviseur te blijven van de nieuwe type eindgebruiker. De markt verandert, omdat de nieuwe generatie doet wat zij wil, waar zij wil. Zij zijn de digitale hangjongeren en werken overal waar zij willen. Kijk naar de gemiddelde start-up, vaak een kweekvijver van digitaal talent. Steeds meer bedrijven hebben zelfsturende teams zonder management, waarbij enkel gekeken wordt naar hoe, met wat en welk resultaat je wil bereiken. Daar hoort ook een ander type communicatie bij;:veelal online en via video, any place, any device e anywhere.

GerelateerdeBerichten

Dell logo

Waar Dell zich wel en niet zorgen om moet maken

2025/08/01
AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
Volgend bericht

Niet de grootste, wel de beste

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon