Exclusive Networks onthult vandaag de nieuwste evolutie van zijn X-OD-platform met uitbreiding naar Duitsland, Spanje, België, Finland, Oostenrijk en Ierland. Dit valt samen met de introductie van Fortinet in het X-OD portfolioaanbod. De end-to-end beschikbaarheid van alle Fortinet-oplossingen via de Fortinet Security Fabric op abonnementsbasis is een unieke propositie in het kanaal in de wereldwijde distributie.
9 Europese markten
X-OD is nu beschikbaar voor partners in 9 Europese markten (Frankrijk, het VK en Nederland zijn al gelanceerd) met agressieve plannen om later dit jaar uit te breiden naar alle mondiale regio’s. Exclusive Networks breidt zijn abonnementsinkomsten 5x sneller uit dan traditionele capex-gebaseerde verkopen. X-OD is een belangrijke drijvende kracht in de versnelling van de marktevolutie.
“Waar we ook naartoe gaan met X-OD, het groeit snel – nu in Scandinavië, Iberia en DACH, en in de Benelux, UK&I en Frankrijk”, zegt Jesper Trolle, CEO van Exclusive Networks. “De wereldwijde pandemie heeft ongetwijfeld de digitale transformatie in het algemeen versneld. Hierdoor is deze propositie nog relevanter voor zakelijke behoeften. Digitale klantervaring, big data-inzichten en opex-gebaseerde consumptie zullen blijvend zijn. Onze roadmap ligt op schema om de mogelijkheden van X-OD buiten Europa en naar elke regio waar Exclusive Networks actief is uit te breiden.”
De verbeterde mogelijkheden met X-OD, zijn met name relevant als het gaat om technologieën zoals SD-WAN en marktsegmenten zoals MSSP. Klantorganisaties staan voor de uitdaging over te stappen van voornamelijk op opex-gebaseerde MPLS-investeringen naar een grootschalige, capex-gebaseerde netwerkevolutie naar SD-WAN-infrastructuur. Deze issues verdwijnen door de X-OD verbruiksmodellen.
MSSP-partners
In het geval van MSSP-partners die normaal gesproken vooraf moeten investeren in de infrastructuurmogelijkheden om hun eigen managed security services te stimuleren, stelt X-OD hen nu in staat om technologie te kopen op dezelfde manier als ze deze verkopen. Het enorme, diverse en complementaire portfolio van Fortinet profiteert ook van X-OD’s vermogen om producten en diensten om te zetten naar abonnementsvorm. Partners in staat te stellen deze te bundelen met hun eigen services die elegant worden gepresenteerd aan klanten als één enkel, gemakkelijk te consumeren aanbod. Partners profiteren zelfs nog meer door de volledig digitale klantervaring van X-OD en toegang tot uitgebreide data-inzichten die upsell/cross-sell-initiatieven en gerichte verkoopcampagnes aanwakkeren.
“De samenwerking van Fortinet met Exclusive Networks is erop gericht om uitzonderlijke waarde en kansen te creëren voor onze partners en klanten”, zegt Patrice Perche, Chief Revenue Officer & EVP Support bij Fortinet. “Met X-OD levert Exclusive een innovatieve bijdrage aan de dynamiek van het kanaal. Het sluit aan bij hoe wij de wereld zien en hoe we willen dat onze partners worden ingeschakeld en ondersteund. Dit biedt aanzienlijke voordelen voor alle niveaus van onze partnergemeenschap en biedt onze klanten uiteindelijk nieuwe manieren om onze marktbepalende producten en diensten te consumeren.”
“We zien fantastische kansen voor de leveranciers die zich hebben verbonden aan X-OD en zijn erg enthousiast om Fortinet en zijn uitgebreide portfolio van oplossingen te introduceren in deze vroege stadia van wereldwijde uitrol,” voegt Jesper Trolle toe. “We sluiten aan bij de visies van hen en onze andere leverancierspartners op innovatie, terugkerende omzet en marktflexibiliteit. Samen stellen we partners in staat om een snelle, veilige en eenvoudige overgang te maken naar abonnementsgebaseerd verbruik. Zowel voor hun klanten als voor hun eigen bedrijfsmodellen, waardoor ze ‘everything as a service’ kunnen verkopen.”