Ericsson: ‘Adoptie 5G voor meer klantbehoud en omzetgroei’

Zogenaamde ‘Pacesetters’ van 5G hebben drie keer zoveel kans om hun klanten te behouden vergelijken met andere telecomaanbieders. Dat stelt Ericsson ConsumerLab in het nieuwe rapport ‘5G Pacesetters’.

Ook hebben de 5G-communicatieserviceproviders (CSP’s) twee keer zoveel kans op groei van de gemiddelde inkomsten per gebruiker en uit mobiele diensten.

Eerste analyse 5G-consumentenmarkt

Het rapport is naar eigen zeggen de analyse van de eerste 5G-consumentenmarkt in de sector waarin data over consumententevredenheid wordt gecombineerd met marktgegevens. Hierin wordt ook de 5G-volwassenheid en inkomstenstrategie van 73 CSP’s in 22 landen wereldwijd beoordeeld aan de hand van 105 criteria. Het onderzoek heeft gekeken naar de ‘5G-volwassenheid’ van de serviceproviders. Daarbij is meegenomen hoe goed zij 5G gebruiken om gebruikerstevredenheid te vergroten en erdoor te groeien.

Bron: Ericsson

Mobiele versie afsluiten